Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-10-25 18:02

Hur ska ni göra för att få tag på iPhone X på releasedagen? Jag har förberett Apple store-appen med leverans- och kontokortsuppgifter.

Vilket sätt tror ni är säkrast för att få tag på den på releasedagen?

Ursprungligen av ipodfan:

Vilket sätt tror ni är säkrast för att få tag på den på releasedagen?

Köa utanför butik.

Förhandsboka på fredag, får jag dåligt datum blir det köra till Apple Store den 3:e.

Senast redigerat 2017-10-25 20:19

Ett inlägg borttaget och ett redigerat, håll er till ämnet, tack.

Jag har läst fel. Trodde i min enfald att de kunde finnas i butik den 27e. Så de finns den 3e i butik i begränsat antal:

https://www.macrumors.com/2017/10/24/iphone-x...

Trodde de skulle finnas denna fredagen (27e).

Jag beställer 09.01 denna fredagen. Men jag kommer nog hänga i butik nästa fredag och avbeställa om jag får tag på en den 3e.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-25 20:42
Ursprungligen av ipodfan:

Hur ska ni göra för att få tag på iPhone X på releasedagen? Jag har förberett Apple store-appen med leverans- och kontokortsuppgifter.

Vilket sätt tror ni är säkrast för att få tag på den på releasedagen?

Jag har funderat i samma banor. På något sätt känns hemsidan tryggare (mer kapacitet?), men jag kan ha fel. Har även förberett appen om jag ångrar mig...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-10-25 22:15

Jag beställde via Inet i tisdags med Best kvällsleverans.
Kommer på fredag försöka få en via Apple.se samt att bror min ska försöka reservera en till butik via Telia.

Har sedan iPhone 5 fått på releasedagen via Telia. Byter varje år.
Så jag hoppas på att det ska gå vägen. Men då har man iaf tre krokar ute och jag brukar endast ha en.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-10-25 23:50

Ni som beställer via Apple store, kommer ni välja tillvalet ”expressfrakt” eller ”vanlig frakt”? Finns risken att vanlig frakt försenar leveransen till veckan efter (om man har tur att få den skickad direkt), eller handlar expressfrakt bara om bekvämligheten att få telefonen hemkörd?

När kommer dom gå ut med abonnemangspriser tror ni? Med 8an släppte dom väl priserna innan den gick att boka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-26 11:30
Ursprungligen av jimel:

När kommer dom gå ut med abonnemangspriser tror ni? Med 8an släppte dom väl priserna innan den gick att boka?

De släpptes hos de flesta operatörer precis när förhandsbokningen öppnade, var väl en eller två operatörer som gick ut med priserna som mest någon timme innan.

Ursprungligen av ipodfan:

Ni som beställer via Apple store, kommer ni välja tillvalet ”expressfrakt” eller ”vanlig frakt”? Finns risken att vanlig frakt försenar leveransen till veckan efter (om man har tur att få den skickad direkt), eller handlar expressfrakt bara om bekvämligheten att få telefonen hemkörd?

Brukar bara gå att välja ett leveransaleterativ och det är "gratis" Expressfrakt

  • Medlem
  • 2017-10-26 15:30

Hur många telefoner tror ni att apple.se har imorgon?

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-26 22:20

Här blir det en beställning på Telia och hämtar den i butik, en trevlig tradition som jag har gjort i några år

  • Medlem
  • 2017-10-26 23:30
Ursprungligen av q1986:

Hur många telefoner tror ni att apple.se har imorgon?

Det vet bara Apple, men flera rykten hävdar att det är en väldigt begränsad kvantitet som är tillgänglig för försäljning imorgon. Om du vill ha en iPhone X så borde du förbereda dig, gärna med Apple Store-appen och hemsidan.

Nu är det dags att pusha upp denna tråd i topp.

Personligen så kör jag på samma sätt som alltid. En beställning via Telia (hämta i butik) och en beställning från Apple. Mitt konto är redan förberett. Sedan ser jag vilken som kommer att komma först och avbeställer den andra (eller låter bli att hämta ut om det är Telia som jag inte vill ha)

Vissa år så hämtar jag ut bägge beställningarna. Det brukar finnas avsättning för en extra telefon;)

Enda problemet med Apple är: App, Webb eller bägge?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 07:26

Dryga är ju att Apple store är nere nu, iaf i appen.
Så man måste ju döda appen och starta om den för stt få en ”refresh”. Eventuellt att det kommer gå automatiskt när man går in i appen efter 9:01 men oklart.
Bara hoppas att ens sparade favorit ligger kvar.

Känns som att det är sekunder som kommer spela roll, när ATV släpptes för nån månad sen var det flera ”problem”. Fick döda och starta om appen ert flertal gånger efter 09:01 innan man kom in och sen så fungerade inte min sparade ATV-favorit av nån anledning utan var tvungen att klicka fram produkten manuellt igen...

Så sjukt förbannat hur svårt det ska vara att få tag på en mobil som kostar 13 laxar!

Lycka till

Jag han inte lägga in mina kortuppgifter innan appen gick ner vilket känns surt, många sekunder som går åt där. på vissa operatörer kan man nu börja köa på hemsidan.

Ursprungligen av Basss:

Dryga är ju att Apple store är nere nu, iaf i appen.
Så man måste ju döda appen och starta om den för stt få en ”refresh”. Eventuellt att det kommer gå automatiskt när man går in i appen efter 9:01 men oklart.
Bara hoppas att ens sparade favorit ligger kvar.

Känns som att det är sekunder som kommer spela roll, när ATV släpptes för nån månad sen var det flera ”problem”. Fick döda och starta om appen ert flertal gånger efter 09:01 innan man kom in och sen så fungerade inte min sparade ATV-favorit av nån anledning utan var tvungen att klicka fram produkten manuellt igen...

Så sjukt förbannat hur svårt det ska vara att få tag på en mobil som kostar 13 laxar!

Lycka till

Den var stängd redan kl 4 i morse...
Sådant måste man göra kvällen före - jag har lärt av tidigare misstag.

Ursprungligen av q1986:

Hur många telefoner tror ni att apple.se har imorgon?

4 varav 2 till mig

Har 2 liggande beställningar på en svart, en silver 256 hos Inet lagda för över 1 månad sedan upphämtning i butik Nr 1 & 2 i kön
Mediamarkt 2 beställningar med upphämtning i butik, sedan blir de en betald order på Apple Store idag!
Får jag dåligt datum så har jag ändå 2 livlinor Får jag flera så säljer jag av dem +1250 kr beroende på efterfrågan som jag lyckades med iPhone 7 när den kom, sålde 4 st och gick plus 5000 kr

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 08:54
  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-27 09:02

Då var den bokad på Telia

Dito, väldigt smdigt, Apple Store har jag fortfarnde inte fått kontakt med

Telia... slutsåld... alla modeller... 09:04

hm. apple store fortfarande nere...

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-27 09:04

Samma här, Apple Store verkar trögt nu

  • Medlem
  • ljungby
  • 2017-10-27 09:04

Min tanke var först skulle boka den på apple store. men den sidan är fortfarande nere. så jag köpte den från media markt istället skit smidigt.

Apple store-appen på iPhone kom igång före både webben och iPad. Lagt order på både telia och apple nu.

Bokad på Telia. Det gick snabbt och smidigt.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-10-27 09:06

Som sagt, Apple store har 2 möjliga saker:
* Antingen kör dom nån sorts lastbalanserare som bara släpper in vissa.
* Eller så är dom dåliga på att hålla tiden.

9.05 fick jag in ordern.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-10-27 09:07
Ursprungligen av kafferast:

Apple store-appen på iPhone kom igång före både webben och iPad. Lagt order på både telia och apple nu.

Den är ju fortfarande inte igång...?

Bevaka tråden