Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Culyn:

När fick du din orderbekräftelse? 09:06 fick jag mitt mail. En svart 256GB.

09:04, vit 64a.

Min företagsförbokade Silver 64gb skickades från Telia nyss. Ska hämtas i butik imorgon.

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:23

Nu står det skickat för mig med, leverans med DHL? Jag har ju fått sms tidigare om att ett paket ska levereras till mig den 3 november från UPS... Det är alltså inte min telefon som kommer den 3 november utan någonting annat. Fruktansvärd besvikelse här, vad klantigt att ta ut vinsten i förskott.

Edit, det kan ju vara så att det blev den 6 november eftersom att jag bor långt ut på landet nu på lovet, och att man inte hinner köra ut samma dag. Det kanske går att hämta hos den lokala postdistributören. Håller tummarna!

Ursprungligen av kafferast:

Nu har min ändrats till ”Skickad” från Apple. Lev. 3 nov.

Samma för mig ?

Fick notis i Apple Store appen att mina telefoner är på väg

Ursprungligen av Larstommie:

Fick notis i Apple Store appen att mina telefoner är på väg

Samma!

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 12:31

Har ni som fått ”skickas” ett kollinr som går att spåra? Är paketen i Sverige?

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:33
Ursprungligen av Basss:

Har ni som fått ”skickas” ett kollinr som går att spåra? Är paketen i Sverige?

Jag har fått spårningsnummer men jag kan inte se var paketet är än.

Chattade nyss med Tele2! Min order är ännu inte packad och är jätte nojig att den inte kommer komma fram tills imorgon men tjejen som jag skrev med svarade såhär när jag frågan hur jag kan se mitt kolli-id!

Det får du fram så fort din order ligger som skickad så du kna dessvärre inte ta fram det nu och jag kan tyvärr inte ge ut det då det är sekretess men jag kan kan se att din leverans är planerad imorgon och att den kommer senast 19.00 och du kommer även att få ett sms när den kommer hem till dig

Hennes ord väger mycket nu, hoppas hon har rätt.

Ursprungligen av WiFi:

Jag har fått spårningsnummer men jag kan inte se var paketet är än.

Antar att den går samma väg som
min klocka gjorde förra veckan, vilket betyder att våra telefoner är nu i Holland!
Lämnar Holland runt 18 tiden till Bryssel 21:00 för att vidare på natten 3:00 anlända i Danmark 05:00 som sedan hamnar i mitt fall i Gbg runt 07:00 som sedan transporteras ut och anländer hos mig runt 13:00 ca 7 mil från GBG

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:42
Ursprungligen av @ndreas:

Antar att den går samma väg som
min klocka gjorde förra veckan, vilket betyder att våra telefoner är nu i Holland!
Lämnar Holland runt 18 tiden till Bryssel 21:00 för att vidare på natten 3:00 anlända i Danmark 05:00 som sedan hamnar i mitt fall i Gbg runt 07:00 som sedan transporteras ut och anländer hos mig runt 13:00 ca 7 mil från GBG

Förmodligen. Hoppas dock att så inte är fallet och att dem är i Sverige i stället. Man kan ju alltid fantisera bort den dystra verkligheten (även om jag nu överdriver lite grann).

Min är också skickad Dock fortfarande med beräknad leveransdag "ca 6 november" Pratade med Apple igår och supporten angav att en förklaring till 6:e istället för 3:e var att telefonen skickats från annan plats än för dem som fått 3:e som leveransdatum Hoppas att så inte är fallet.

I mailet står det iofs "levereras senast den 6 november" så hoppet kanske ändå finns att den kommer fram imorgon.

Min vart är också uppdaterad till "skickad" på apples sida med DHL. Så hoppas verkligen att man får den imorgon. Kan dock inte se nått än när man kollar på DHL. jag får upp "(Not found): No result found for your DHL query. Please try again. " Men borde väll hända saker under dagen kan man hoppas.

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:48
Ursprungligen av cruZZade:

Min är också skickad Dock fortfarande med beräknad leveransdag "ca 6 november" Pratade med Apple igår och supporten angav att en förklaring till 6:e istället för 3:e var att telefonen skickats från annan plats än för dem som fått 3:e som leveransdatum Hoppas att så inte är fallet.

I mailet står det iofs "levereras senast den 6 november" så hoppet kanske ändå finns att den kommer fram imorgon.

Vi får hålla tummarna!

Status ändrad ! Dhl ? . Jag fick även sms att hämta varan på DHL service point!

Senast redigerat 2017-11-02 13:00

Nu är kolliinformation mottagen för DHL Kommer från Eindhoven as usual. Måste ju innebära leverans imorgon.

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:57
Ursprungligen av DanneM:

Min telefon skickades idag från Apple med UPS, leveranstid 3e november. Det kan säkert vara din telefon?

Nej, det är inte möjligt, för det står DHL på beställningssidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 12:58
Ursprungligen av Basss:

Har ni som fått ”skickas” ett kollinr som går att spåra? Är paketen i Sverige?

Jo, har kollinummer sedan 10 minuter

Någon som fått paket via Apple från UPS tidigare? Lämnar dom paketet hemma hos mig eller du ett utlämingsställe? Jobbar ju så kommer inte kunna ta emot det hemma imorgon.

Ursprungligen av DanneM:

Någon som fått paket via Apple från UPS tidigare? Lämnar dom paketet hemma hos mig eller du ett utlämingsställe? Jobbar ju så kommer inte kunna ta emot det hemma imorgon.

De skickar hem till dig, så det gäller att antingen vara på plats eller hoppas på att paketet kan omdirigeras under dagen. Annars får du göra ombokning dagen efter :/

Telenor squad med change! Vart är ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 13:00

Nånting som retar mig lite är att min AppleCare+ gäller från "köpdatum" (27/10) och inte från leveransdatum (imorgon) - lagen om alltings jävlighet säger att den 2 november 2019 så tappar jag telefonskrället i backen.. det är ju inte direkt rocket science för Apple att se när den är emottagen istället för när man köpte den.

happy me

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 13:04
Ursprungligen av WiFi:

Nej, det är inte möjligt, för det står DHL på beställningssidan.

DU borde väl, precis som vi, få ett SMS som ger dig option att skicka den till utlämningsställe eller leverera till dit du beställt den?
Det fick jag i varje fall.

Ursprungligen av Suwdiah:

Telenor squad med change! Vart är ni?

Stendött här! Senaste uppdateringen igår, att ordern är på väg.

Vet inte hur det fungerar med Change heller, får man info när den är skickad eller kommer det bara ett sms när den finns att hämta i butik? ?

Ursprungligen av cruZZade:

De skickar hem till dig, så det gäller att antingen vara på plats eller hoppas på att paketet kan omdirigeras under dagen. Annars får du göra ombokning dagen efter :/

Det sög ju Hör dom av sig om tid eller kommer dom helt random bara?

Ursprungligen av DanneM:

Det sög ju Hör dom av sig om tid eller kommer dom helt random bara?

Till mig har dom alltid bara dykt upp, aldrig hört av sig innan. Är du inte hemma och tar emot får du boka in en ny leverans.

Ursprungligen av WiFi:

Förmodligen. Hoppas dock att så inte är fallet och att dem är i Sverige i stället. Man kan ju alltid fantisera bort den dystra verkligheten (även om jag nu överdriver lite grann).

Går spåra min och teorin stämmer att den nu är i Holland. Fick sms från dhl ifall jag vill ja den hemkörd eller hämta på postombudet imorgon

Ursprungligen av Brotherson:

Fick precis ett sms om att min iphone plockas från lager och är snart påväg ??

Har du även fått sms:et med kollinumret? Fick mitt sms att den plockas 11:27, men har inte fått sms:et med kollinumret ännu, och jag kan inte se något paket på väg i Postnord appen.

Jag fick också sms av DHL nu där jag skulle svara om jag ville ha till utlämningsställe eller hemleverans och svara hemleverans då jag är hemma imorgon. Om den kommer på måndag så är jag på jobbet och kan inte ta emot paketet. Så hoppas man valde rätt nu

Bevaka tråden