Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cruZZade:

Min order med beräknad leverans den 6 november ska enligt DHLs tracking komma fram imorgon Paketet passerade Bryssel 17.32 (vilket iofs är en helt obegriplig rutt men...)

Våra mobiler hänger tsm grattis! imorgon eftermiddag slipper vi att vänta längre!!

Fan jag har inte fått någon uppdatering från tele2 än Verkar inte bli någon telefon för mig. Vit 256gb. Fick orderbekräftelse 09.06

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 18:16
Ursprungligen av caliwator:

Fan jag har inte fått någon uppdatering från tele2 än Verkar inte bli någon telefon för mig. Vit 256gb. Fick orderbekräftelse 09.06

Exakt samma tid som mig, men 64GB... Får hålla tummarna att det sker något den närmsta timmen!

Min passerade också nyss Bryssel som er andra, men på apples sida så har lev status ändrats till 4 nov, kör dom ens ut på lördagar? :S
Men på DHLs sida står det iof förväntad leverans 3 november innan dagens slut så man får hoppas på att det är det som gäller.

  • Medlem
  • 2017-11-02 18:27
Ursprungligen av NicMik:

Våra mobiler hänger tsm grattis! imorgon eftermiddag slipper vi att vänta längre!!

Ursprungligen av lallare:

Min passerade också nyss Bryssel som er andra, men på apples sida så har lev status ändrats till 4 nov, kör dom ens ut på lördagar? :S
Men på DHLs sida står det iof förväntad leverans 3 november innan dagens slut så man får hoppas på att det är det som gäller.

Hoppas att min ändras till Bryssel också så att mitt hänger med era paket. Lita på DHLs information.¨

Edit, verkar inte så.

Senast redigerat 2017-11-02 18:54
Ursprungligen av Siri_Alexa:

Jag beställde en 64gb Silver runt 13, inte hört något från dem ännu.

Fick faktiskt ett mail 15.02 att den är skickad!!! förkbokade en silver 256 gb. äntligen fan den här veckan har varit som ett år. Har fått kolli nummer Så att jag kan spåra den. Den har lämnat deras huvudlager i jönköping, så den kommer väl fram nånstans vid kl 12 imorgon? (bor i stockholm)

För er som beställd hos Tele2, läs detta!!!!
Jag chattade nyss med dem och han bekräftade att min telefon var skickad och att jag får den imorgon. Jag har varken fått någon update på ordersidan eller i postnord appen. Han skrev att han kunde se att jag ska få den imorgon och att jag inte får ett kolli-id eftersom att jag valt hemleverans. SÅ WOOOHOOOO.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 18:53
Ursprungligen av RickDss:

För er som beställd hos Tele2, läs detta!!!!
Jag chattade nyss med dem och han bekräftade att min telefon var skickad och att jag får den imorgon. Jag har varken fått någon update på ordersidan eller i postnord appen. Han skrev att han kunde se att jag ska få den imorgon och att jag inte får ett kolli-id eftersom att jag valt hemleverans. SÅ WOOOHOOOO.

Jag pratade precis med dem också, jag ska ha leverans till ombud, och de sa ungefär samma sak: de har telefonen och den kommer skickas under kvällen för leverans imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 19:32

Min är nu i Belgien. Brukar betyda nästa dag.

  • Medlem
  • 2017-11-02 19:33

18:21 är mitt paket är i Torsvik! Men det är fel paket!! Det är Telenor för 850kr 20 GB, istället för Tre.se som har 25 GB för 750kr. Fan.., 2400är ju onödiga pengar men kommer man kunna hålla sig? Då kunde jag lika väl köpt den cash direkt från Apple egentligen. I-landsproblem jag vet

Ursprungligen av landinj:

Lite småsegt att se alla Tele2/Comviq-beställningar som verkar ha skickats iväg och samtidigt händer det inte ett jota på ens egna beställning, men antar att jag får ta mitt egna råd och avvakta till kl 19 iaf innan jag blir alltför orolig, haha.

Ja min Beställning från Comviq som jag gjorde den 27/10 och fick bekräftelsemail 09:02 64gb vit,
Där har Comviq klantat till det på något sätt, så att jag väntar på att en Tekniker ska kontakta mig i morgon för mer information..=(=(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 19:57
Ursprungligen av NitroXie:

Ja min Beställning från Comviq som jag gjorde den 27/10 och fick bekräftelsemail 09:02 64gb vit,
Där har Comviq klantat till det på något sätt, så att jag väntar på att en Tekniker ska kontakta mig i morgon för mer information..=(=(

En tekniker alltså, låter inte så skoj! Antar att det är en supporttekniker, men oroväckande att det verkar krångla... Frågan är om det är något som fallerat eller om det har något att göra med just den modellen.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-02 20:06

Telenor (inte change)
iPhone X 256gb silver
Postnord uppdaterad, försändelsen på väg.
Beräknat leveransdatum är 2017-11-03

Yes! ???

Ursprungligen av landinj:

En tekniker alltså, låter inte så skoj! Antar att det är en supporttekniker, men oroväckande att det verkar krångla... Frågan är om det är något som fallerat eller om det har något att göra med just den modellen.

Vet inte riktigt vilken tekniker som ska ringa faktiskt. den enda informationen jag fick var att beställningen verkade inte ha gått igenom, Men jag har fått både Orderbekräftelse & leveransinformation ,där jag kan följa min order. Vi får se imorgon om dom kommer med relevant information om vad som gått snett. Dock skulle jag bli kompenserad, kanske får en biobiljett eller 2?

  • Medlem
  • 2017-11-02 20:13

I postnord appen står det att postnord har fått elektronisk information om min beställning och iPhone är antigen hos avsändare eller på väg till postnord terminal. Det meddelandet fick jag idag kl 17:40. Finns det chans att jag får mobilen imorgon? :/

  • Medlem
  • 2017-11-02 20:14
Ursprungligen av dolla:

I postnord appen står det att postnord har fått elektronisk information om min beställning och iPhone är antigen hos avsändare eller på väg till postnord terminal. Det meddelandet fick jag idag kl 17:40. Finns det chans att jag får mobilen imorgon? :/

Ja, absolut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 20:14
Ursprungligen av NitroXie:

Vet inte riktigt vilken tekniker som ska ringa faktiskt. den enda informationen jag fick var att beställningen verkade inte ha gått igenom, Men jag har fått både Orderbekräftelse & leveransinformation ,där jag kan följa min order. Vi får se imorgon om dom kommer med relevant information om vad som gått snett. Dock skulle jag bli kompenserad, kanske får en biobiljett eller 2?

Får hoppas att det löser sig smidigt iallafall och att kompensation är något trevlig, 1-2 biobiljetter är ju värda en smärre förmögenhet idag, haha.

Och där ploppade mitt paket upp i Postnord-appen! Skam den som ger sig! (Beställd 9:06 från Tele2, 64GB, silver)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 20:17

För övrigt. Lagret är i Nederländerna (Eindhoven) men närmaste (med väldigt liten marginal) större flygplats är, jepp, Bryssel så därför tar den omvägen via Belgien på vägen - förmodligen så har DHL mer trafik genom den kanske från Frankrike och Tyskland också så allt gå via den.. (I vissa lägen)

Ursprungligen av shadoe:

För övrigt. Lagret är i Nederländerna (Eindhoven) men närmaste (med väldigt liten marginal) större flygplats är, jepp, Bryssel så därför tar den omvägen via Belgien på vägen - förmodligen så har DHL mer trafik genom den kanske från Frankrike och Tyskland också så allt gå via den.. (I vissa lägen)

Eindhoven har Hollands näst största flygplats med ca 4,3 milj passagerare årligen,
Så att man måste skeppa via Belgien är inte troligt.

Postmord har nu fått elektronisk information om min leverans:) Hoppas telefonen kommer fram utan trasig skärm och utan fuktskador ?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-11-02 20:37
Ursprungligen av Freddef:

Eindhoven har Hollands näst största flygplats med ca 4,3 milj passagerare årligen,
Så att man måste skeppa via Belgien är inte troligt.

Tror det blir effektivare för DHL om de kan köra igenom paket från många kringliggande länder samma väg.

  • Medlem
  • 2017-11-02 20:38

Var DHL flyger och har sina centraler spelar inte så stor roll, våra paket kommer så fort det bara går. DHL kan ha sina flygnav (hubbar) på både större och mindre flygplatser.

  • Medlem
  • 2017-11-02 20:40

Nu står det äntligen "Processed at BRUSSELS - BELGIUM".

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2017-11-02 20:40

Ville bara uppdatera er att när jag tittade på Comviqs leveransstatussida så har det kommit upp ett alternativ att logga in med BankID för att få kollinummer.

Paketet hade inte dykt upp i postnords app fast det registrerades runt 17 hos postnord. Beräknad leverans imorgon

Så för er som har beställt via Comviq är det kanske värt att titta efter på leveransstatus sidan igen.

Ursprungligen av dermike:

Tror det blir effektivare för DHL om de kan köra igenom paket från många kringliggande länder samma väg.

DHL har en hub i Eindhoven....

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-11-02 20:48
Ursprungligen av Freddef:

DHL har en hub i Eindhoven....

Ja, men jag menar att det inte blir effektivt att flyga alla paket från alla länder. Blir väldigt många flygplan då.

  • Medlem
  • 2017-11-02 20:51
Ursprungligen av RickDss:

Postmord har nu fått elektronisk information om min leverans:) Hoppas telefonen kommer fram utan trasig skärm och utan fuktskador ?

jag också fått samma meddelande, tror du att vi skulle få mobilen imorgon?

Ni som har paket på väg från Telia med hemleverans, vad står det för vikt och mått på era paket? Mitt är 50cm x 30cm x 20 cm och väger 6 kg enligt postnord appen

Ursprungligen av Kivrennac:

Någon som beställt via Telenor Change och fått mer information? Enda som syns på mitt ordernummer är att den är på väg, har gjort så sen 13.30 igår. Kundtjänst kan inte ge mer svar än att jag ”Bör ha den inom en snar framtid” när det står att den är på väg...

Samma här, fast de som har fått spåringsnummer från posmord verkar som de får det imorn! Då tror jag att vi får det imorn med! Och det verkar inte lika brist som förra året med 7 plus ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 20:57
Ursprungligen av rabbalshede:

Ni som har paket på väg från Telia med hemleverans, vad står det för vikt och mått på era paket? Mitt är 50cm x 30cm x 20 cm och väger 6 kg enligt postnord appen

Då beställde du nog en iPhone X Plus.

Bevaka tråden