Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari på PC?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rullar Safari på PC?

/

Nej

• Oregistrerad
  • 2003-10-27 18:42

safari bygger på KHTML och KJS från KDE så gå till kde.org och ladda Konqueror dock är detta inte windows men pc.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-27 20:39

Eller ta PDE från GGHT-2 och inst. på din IKT samt din ITY så fungerar det.

Ursäkta ironin men jag började fakriskt garva när jag läste inlägget innan mig, förstod inget av det.

• Oregistrerad
  • 2003-10-27 21:03

Ok, för att visa alla tabeller, tecken etc rätt och fort så använder varje webbläsare en översättare. Den översättaren är baserad på Konqueror.

http://dot.kde.org/1041971213/

Safari på PC? Njae, knappast.

Men jag har en annan rekommendation: Kör Firebird om du vill ha en bra webbläsare för windows.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-27 22:07

Kan bara hålla med Adrian. Mozilla Firebird rockar, både i Windows och Linux.
Har inte testat på Mac, ser ingen anledning att byta från Safari.

• Oregistrerad
  • 2003-10-27 22:40

Japp, tankade hem direkt och kan bara hålla med - känns faktiskt exakt som Safari (läskigt nog kanske ännu snabbare t om). "Oh, there goes my shirt..." - hej då, IE.

Kör bara firebird på min PC på jobbet - har konverterat ett helt gäng andra jobbarkompisar också... som sagt..näst safari rockar firebird...men inte på mac - än...

• Oregistrerad
  • 2003-10-27 23:19

Gosh, det är sjukt bra - SEB Internet funkade också, pang på bara. Skulle vara kul att höra hur det snurrar på en Mac.

Camino är en juste puck för Mac som alternativ till Safari... (finns på Mozilla.org)

dröjer inte länge innan safari kommer till windows, apple får blodad tand med itunes på windows

• Medlem
  • Örebro
  • 2003-10-28 07:52

Jag kan varmt rekommendera AVANT BROWSER till windowz...finns att ladda ner på www.download.com
De är IE i grunden men med många förbättringar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av badanka
dröjer inte länge innan safari kommer till windows, apple får blodad tand med itunes på windows

Vågar du sätta pengar på det? iTunes för Windows har ju flera goda skäl. Det handlar om att sälja musik till PC-ägare och om att leverera ett bra program till iPod även för PC-ägare. Safari för Windows har inga bra skäl alls. Vad skulle Apple tjäna på det? Knappast att det skulle omvända några PC-användare, *så* mycket bättre än t.ex. Firebird är det inte så vitt jag vet.

Håller med om att Firebird är en bra "motsvarighet" till Safari, men finns det ngn bra "motsvarighet" till Mail?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Bergvall
Håller med om att Firebird är en bra "motsvarighet" till Safari, men finns det ngn bra "motsvarighet" till Mail?

Killarna (och ev tjejer) som står bakom Firebird utvecklar också Thunderbird som precis som Firebird är en avstickare från Mozilla. Men det är version 0.3 och än så länge är det väl inte så bra att det konkurrerar med Mail (men vad vet jag, jag sitter ju med Eudora ).

kör firebird och thunderbird på pc's.

Thunderbird funkar förvåningsvärt optimalt för att vara 0.3 (inga buggar som hindrar daglig använding iaf).
Dock är den ganska långt ifrån mail.app, och kanske nästan närmare outlook i standard utseendet, fast bättre på alla plan

1
Bevaka tråden