Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kom igång med Google Home

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu säljs Google Home officiellt i Sverige, och högtalaren pratar svenska. Kom igång med Googles smarta assistent med 99:s guide.

Läs hela artikeln här

Har köpt två minis där en är i köket och en i vardagsrummet. De används mest till att lyssna på musik, lyssna på nyheter, styra Philips Hue-systemet och agera timer vid matlagning. Något som jag tycker den gör riktigt bra.

Saknar dock vägbeskrivningar och att integrationen med Sonos ska fixas till. Jag räknar kallt med att kunna använda mitt befintliga sonos-system och använda dessa högtalare som primära vid musiklyssning runt årsskiftet.

Barnen älskar också att kasta ur sig kommandon och lyssna på olika saker som spöken och djur.

Min assistent kan dock både sjunga och rappa på svenska. Testa "sjung sången om det lilla biet". Fungerar även att säga "let's get spooky" så här i Halloween-tider.

  • Medlem
  • 2018-10-24 20:29
Ursprungligen av Redaktionen:

Nu säljs Google Home officiellt i Sverige, och högtalaren pratar svenska. Kom igång med Googles smarta assistent med 99:s guide.

Läs hela artikeln här

Helt klart sugen på att skaffa en Google Home, men frågan är hur långt bort Google Assistant är hos Sonos? Kanske bättre att köra på en Sonos one.

Ursprungligen av Ekman:

Helt klart sugen på att skaffa en Google Home, men frågan är hur långt bort Google Assistant är hos Sonos? Kanske bättre att köra på en Sonos one.

När jag var på lanseringen av Sonos Beam i juni och pratade med deras tekniker lät det som att det verkligen var på gång och skulle komma det här året, men det kan ju ha dykt upp farthinder sedan dess.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-10-25 08:22

Jag har inte fått Google Home och Philips Hue till att fungera på svenska. Vet inte om det beror på att jag har haft Google Home Mini tillsammans med Philips Hue långt före det lanserades på svenska. Varje gång jag ber Google tända mina lampor på svenska så får jag svaret "Vet tyvärr inte hur jag ska kunna hjälpa dig med det". Kanske måste man nollställa allt, men det krävs ju en hel semesterdag för det ?

1
Bevaka tråden