Ja, vi är rätt nöjda med den. Det är den första generationen så den är inte speciellt snabb i gränssnittet och den klarar bara x264 (Odroiden klarar x265 utan problem). Har sidladdat Kodi, SVT Play och några andra appar i den också så jag kan se på lokalt material och nyheter hemifrån Sverige. Anledningen till att vi köpte den var egentligen för att kunna se på Grand Tour och Vikings (Prime-paketet) och det dök upp ett erbjudande om att köpa den för £19.99 (tror det kan ha varit en Black Friday). Men det finns otroligt mycket mer att upptäcka i Amazons utbud av filmer och tv-serier, grejer man aldrig hade trott att man skulle gilla och sen fastnat för.
Detta är den största anledningen till att jag försöker hålla mig så långt borta från "smart-tv-träsket" som möjligt. Det är i princip omöjligt att veta om det kommer vara 1, 2, 5 eller inga uppdateringar. Eller att det dröser in uppdateringar varje gång man råkar tråka på knappen för att starta den smarta delen i TVn och man inte kan avbryta det, som påminner mycket om ett oskönt Windowsmanér.
En sticka känns ju inte heller Apple direkt? De vill ju gärna att produkten ska vara synlig (där faller även min idé), men jag funderar över samarbetet med LG och den 5K-skärm som Apple visade på någon keynote. Det är där jag funderar på om det skulle kunna vara en möjlig samarbetspartner (givetvis med någon slags Apple-branding, logga vid uppstart, knapp på fjärren osv).
Kräver den fortfarande att du alltid har en aktiv internetuppkoppling? I så fall går den bort för mig. Den största poängen med en Apple TV är att jag kan ha med den till ett hotell och plugga in för att visa en film från laptopen utan att jag behöver placera den vid TV:n (jag kan fortsätta maila när det är tråkiga partier i filmen ).
Med Firesticken är man också låst vid att den ska vara uppkopplad jämt, men med skillnaden att där faktiskt finns innehåll att ta del av. Det är ju liksom poängen med den. Plus att den har en fjärrkontroll och man kan casta till den.
Med Googles lösning behöver man väl styra allt med en annan enhet? Jag tycker det känns krångligt (WAF blir oändligt nära noll här hemma).