Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ja, om det nu är avtryck på marknadsandelar de är ute efter. Traditionellt har de ju snarare velat satsa på goda marginaler, men ska vi tro vad som sägs har HomePod ovanligt låg vinstmarginal också med Apples mått mätt.
Om jag ska gissa tror jag HomePod är en typisk första produkt på samma sätt som Macbook Air var det – dyr och begränsad i sitt första utförande, men sätter en ribba vad gäller tekniken som sedan avknoppas till både billigare modeller och nya funktioner i de dyrare.
Min erfarenhet med min Homepod är att den behöver stöd för svenska innan det blir intressant. Dessutom så behöver Siri bli bättre på att förstå engelska samtidigt som den förstår svenska.
Min erfarenhet med min Homepod är att den behöver stöd för svenska innan det blir intressant. Dessutom så behöver Siri bli bättre på att förstå engelska samtidigt som den förstår svenska.
Indeed. Att Siri kan svenska är en stor fördel tycker jag, men det faller ju på HomePod där stöd för svenska inte finns ännu. Annars är det största problemet med Siri att assistenten är för fyrkantig och opålitlig. Vissa områden funkar klockrent, men så fort man försöker gå utanför ramarna blir det goddag yxskaft-svar. När Google Assistent hemfaller åt en Google-gissning blir Siri stående.
Apple! Skulle vi inte kunna få en analog AUX ingång på nästa HomePod med?
Det skulle göra den så mycket mer användbar.
Eller varför inte både en optisk digital och en analog AUX ingång?
Alltså antingen gör de den minsta med samma grymma ljud till storlek eller den största.
Hamnar de mittemellan med det bästa ljudet för den storleken gör det ingen skillnad, det utmärker inget.
Apple! Skulle vi inte kunna få en analog AUX ingång på nästa HomePod med?
Det skulle göra den så mycket mer användbar.
Eller varför inte både en optisk digital och en analog AUX ingång?