Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är Apples film- och tv-tjänst

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter år av rykten har Apple nu visat sina planer för strömmande film och tv. Allt utgår från en ny version av företagets TV-app och den helt nya tjänsten Apple TV Plus samt paket från olika leverantörer i form av Apple Channels.

Läs hela artikeln här

Den vill jag ha...

Ursprungligen av BlackSmp:

Den vill jag ha...

Samma här! Gärna nu!

Det verkar finnas ett litet hopp. Det var inte lika USA fokuserat som övriga nyheter

  • Medlem
  • 2019-03-25 19:13

Missade detta på grund av jobb, sades det något om vad som visas i de olika regionerna eller är det som alltid att vara en bråkdel visas i vårt avlånga land på grund av rättigheter?

Ursprungligen av spode:

Missade detta på grund av jobb, sades det något om vad som visas i de olika regionerna eller är det som alltid att vara en bråkdel visas i vårt avlånga land på grund av rättigheter?

Inga ord om sånt.

  • Medlem
  • 2019-03-25 19:22
Ursprungligen av keptang:

Inga ord om sånt.

Tack för svar. Väntar med spänning hur det blir

Det som jag vill slippa är just dessa stora bundles av ointressanta kanaler bara för att kunna se det innehåll som jag vill se.

Och nu känns det som en klar chans att vi kommer med på spåret

Citat:

the all-new Apple TV app will be available in over 100 countries.

Trots alla dessa megastjärnor så är det här segmentet med olika TV-program som ska lanseras det absolut mest sömniga jag någonsin sett under ett Apple event. ?

Ursprungligen av Sperious:

Trots alla dessa megastjärnor så är det här segmentet med olika TV-program som ska lanseras det absolut mest sömniga jag någonsin sett under ett Apple event. ?

Kan inte annat än att hålla med. Hade varit på sin plats med lite ny hårdvara för att hålla uppe publikens intresse!

Kollade aldrig eventet men känner mig bara förvirrad just nu efter lite läsande i artiklar.
Apple TV plus...Apple channels...News...arcade...
Nja är nog inte intressant förrän detta är på plats, skönt att jag missa eventet.

Ursprungligen av Sperious:

Trots alla dessa megastjärnor så är det här segmentet med olika TV-program som ska lanseras det absolut mest sömniga jag någonsin sett under ett Apple event. ?

Tycker hela det här eventet var en enda stor gäspning. ??
Alldeles för USA fokuserat.

Ursprungligen av Raxxor:

Tycker hela det här eventet var en enda stor gäspning. ??
Alldeles för USA fokuserat.

Det mesta kommer ju faktiskt till över hundra länder – främst speltjänsten och tv-tjänsten.

Ursprungligen av Mackan1984:

Kollade aldrig eventet men känner mig bara förvirrad just nu efter lite läsande i artiklar.
Apple TV plus...Apple channels...News...arcade...
Nja är nog inte intressant förrän detta är på plats, skönt att jag missa eventet.

Det är onekligen en hel del Apple-tjänster som lanseras nu på löpande band. 99 ska reda ut allting så fort vi själva förstått hur allt hänger ihop

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det mesta kommer ju faktiskt till över hundra länder – främst speltjänsten och tv-tjänsten.

Det enda som kändes riktigt intressant och nyskapande var Apple Card, och det kommer inte till Sverige. Åtminstone inte än. Hoppas på det i framtiden men känns sjukt avlägset.

Apple News+ kändes som en riktig gäspning. I Sverige har vi i flera år haft prenumerationstjänster som samlat magasin i telefonen och på iPad.

Apple Arcade kanske kan vara intressant, men den typen av prenumerationstjänster finns redan på konsol och Apple har hittills inte riktigt fattat det här med gaming. Inget revolutionerande i alla fall.

Apple TV+ är ytterligare en strömmande videotjänst. Ingenting av det jag såg gjorde mig mer nyfiken än nästa Netflix- eller HBO-serie. Möjligtvis Amazing Stories av Spielberg ?.

Nej, tråkigaste eventet på flera år. Men blir säkert kanon för Apple, rent ekonomiskt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-03-25 19:59

Jag och sambon min satt för några dagar sedan och såg på dokumentären Leaving Neverland på SVT. Vi såg även programmet som i USA sändes efter dokumentären när Oprah satt med Safechuck och Robson och diskuterade sexuella övergrepp. Oprah är en väldigt klok kvinna, vi båda konstaterade att vi saknade henne i tv-rutan, så enbart detta gör ju att jag kommer teckna en prenumeration.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-25 20:11
Ursprungligen av Hoya:

Jag och sambon min satt för några dagar sedan och såg på dokumentären Leaving Neverland på SVT. Vi såg även programmet som i USA sändes efter dokumentären när Oprah satt med Safechuck och Robson och diskuterade sexuella övergrepp. Oprah är en väldigt klok kvinna, vi båda konstaterade att vi saknade henne i tv-rutan, så enbart detta gör ju att jag kommer teckna en prenumeration.

Oprah är absolut en röst som behövs i dagens USA, och står för värden som Apple, eller åtminstone Tim Cook gärna lyfter fram. Men att få en sådan upphaussad introduktionsfilm var nästan pinsamt. Man får ju känslan att det är någon sorts Evig Sanning som Apple ska presentera. Och så är det.... en talkshowvärd.

  • Medlem
  • 2019-03-25 20:20
Ursprungligen av Sperious:

Det enda som kändes riktigt intressant och nyskapande var Apple Card, och det kommer inte till Sverige. Åtminstone inte än. Hoppas på det i framtiden men känns sjukt avlägset.

Apple News+ kändes som en riktig gäspning. I Sverige har vi i flera år haft prenumerationstjänster som samlat magasin i telefonen och på iPad.

Apple Arcade kanske kan vara intressant, men den typen av prenumerationstjänster finns redan på konsol och Apple har hittills inte riktigt fattat det här med gaming. Inget revolutionerande i alla fall.

Apple TV+ är ytterligare en strömmande videotjänst. Ingenting av det jag såg gjorde mig mer nyfiken än nästa Netflix- eller HBO-serie. Möjligtvis Amazing Stories av Spielberg ?.

Nej, tråkigaste eventet på flera år. Men blir säkert kanon för Apple, rent ekonomiskt.

Håller med dig om det och dessutom så är varken TV plus eller Arcade redo för lansering utan senare i år som vi hör väldigt ofta från Apple nuförtiden

Ursprungligen av MrQuattro:

Kan inte annat än att hålla med. Hade varit på sin plats med lite ny hårdvara för att hålla uppe publikens intresse!

Hårdvaran kom förra veckan...

  • Medlem
  • 2019-03-25 20:27
Ursprungligen av Mackan1984:

Kollade aldrig eventet men känner mig bara förvirrad just nu efter lite läsande i artiklar.
Apple TV plus...Apple channels...News...arcade...
Nja är nog inte intressant förrän detta är på plats, skönt att jag missa eventet.

Här håller Apple ett påkostat mars event och det enda som är redo att lanseras är en nyhets och tidningstjänst i USA och Kanada. Att de inte är längre komna i utvecklingen av övriga tjänster är ju skrämmande dåligt tycker jag.

Ursprungligen av PaO:

Här håller Apple ett påkostat mars event och det enda som är redo att lanseras är en nyhets och tidningstjänst i USA och Kanada. Att de inte är längre komna i utvecklingen av övriga tjänster är ju skrämmande dåligt tycker jag.

Påkostat å påkostat, billigare att va där hemma på kontoret än hyra annan lokal.

Tror det kommer räcka alldeles utmärkt för dem att få in stålar från tjänsterna och kortet i USA.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det mesta kommer ju faktiskt till över hundra länder – främst speltjänsten och tv-tjänsten.

Är Sverige ett av de hundra länderna tro?

  • Medlem
  • 2019-03-25 20:45
Ursprungligen av Ida Blix:

Påkostat å påkostat, billigare att va där hemma på kontoret än hyra annan lokal.

Tror det kommer räcka alldeles utmärkt för dem att få in stålar från tjänsterna och kortet i USA.

Kanske kanske ?
Kändisarna i publiken var nog inte billiga dock
Trodde att man var redo för lansering och inte i "höst"

Ursprungligen av PaO:

Här håller Apple ett påkostat mars event och det enda som är redo att lanseras är en nyhets och tidningstjänst i USA och Kanada. Att de inte är längre komna i utvecklingen av övriga tjänster är ju skrämmande dåligt tycker jag.

Tycker det knappt gått ett år sen de starta filmandet så är ju inte illa.
Avatar 2 och 3 har väl producerats i snart tio år? ?
Sen är ju mars den lediga tid de har för ett sånt här event.
Juni och september är upptaget ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-25 21:01
Ursprungligen av Laserturken:

Är Sverige ett av de hundra länderna tro?

Sverige är ju ett av de tio länder där AppleTV-appen finns idag, så vi bör ju definitivt finnas med när det rullas ut till 100 länder i höst. Sedan vilka nationella tv-tjänster som väljer att integrera sig i olika länder, det återstår ju att se.

Ursprungligen av IngoX:

Sverige är ju ett av de tio länder där AppleTV-appen finns idag, så vi bör ju definitivt finnas med när det rullas ut till 100 länder i höst. Sedan vilka nationella tv-tjänster som väljer att integrera sig i olika länder, det återstår ju att se.

Som Apple Pay?

Ursprungligen av PaO:

Kanske kanske ?
Kändisarna i publiken var nog inte billiga dock
Trodde att man var redo för lansering och inte i "höst"

Jag tror inte de fick betalt, i alla fall inte alla. Det är coolt att få en invite till ett sånt event.

Inga rykten har sagt att de skulle va redo nu, så det här är nog rätt exakt som förutspått.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-25 21:34
Ursprungligen av Zeugma:

Som Apple Pay?

Nej, så illa ska det ju inte bli. SVT, TV4, D-Play, Viaplay, C-More med flera finns ju redan integrerade i AppleTV-appen. Och i höst tillkommer då Apples egna material.

Men i USA kommer ju vissa kabel-tv bolag integrera sina kanalpaket i AppleTV. Det skulle ju inte vara dumt om jag som ComHem-kund kunde få mitt kanalpaket direkt i samma app. Nu tycker jag att ComHems egen app funkar väldigt bra på alla mina enheter, inklusive Apple-TV, så särskilt viktigt är det inte. Jag använder inte AppleTV-appen alls idag. Enda fördelen var väl att man ska kunna spela upp streamat innehåll sparat till och helt off-line i AppleTV-appen.

  • Medlem
  • 2019-03-25 22:20
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tror inte de fick betalt, i alla fall inte alla. Det är coolt att få en invite till ett sånt event.

Inga rykten har sagt att de skulle va redo nu, så det här är nog rätt exakt som förutspått.

Vi får se när den väl släpps för den kommer ju hit det är ju nästan helt säkert ?

Det kanske fanns kändisar som inte fick betalt för någon Apple TV plus produktion utan gick dit på sin fritid pga inbjudan men de flesta har väl samarbete med Apple skulle jag tro

Ursprungligen av PaO:

Vi får se när den väl släpps för den kommer ju hit det är ju nästan helt säkert ?

Det kanske fanns kändisar som inte fick betalt för någon Apple TV plus produktion utan gick dit på sin fritid pga inbjudan men de flesta har väl samarbete med Apple skulle jag tro

Det är väl lite som när skådisar brukar ha marknadsföringsgigg med i sina kontrakt.
Annars hade nog det varit ytterst få skådisar som var med i late night shows och intervjuer till dåliga val av filmer ?

Bevaka tråden