Jag har upptäckt en intressant sak med streamingen från Iphone/ipad till Apple tv vs Chromecast inbyggt i TV. Jag tar även Chromecast in i bilden, ni kommer förstå varför.
Igår tittade jag på en match (StriveSport) och strömmade sändningen från min Iphone till Apple TV genom Airplay. OBS! Inte skärmdubblering utan Airplay ikonen i Strive appen. När jag efter typ 5 minuter skulle kolla resultat i en annan match i appen Livescore så bröts sändningen. Så fort jag lämnar Strive appen så bröts sändningen. Går jag tillbaka till Strive appen så startar sändningen automatiskt.
Gör jag samma sak på Chromecast, alltså streama från Strive appen på min Iphone till min TV ( Chromecast inbyggd på min TV ) så händer inte detta. Jag kan titta till och med på en Youtube klipp på min Iphone, sändningen bröts inte.
Detta händer även med andra appar: testade att streama en serie på Viaplay och sedan bytte till Youtube samma sak händer där: så fort jag lämnar Viaplay appen, bröts sändningen.
Varför är Airplay, Skärmdubblering gjord på ett sådant sätt att sändningen avbröts så fort jag går ur den appen som jag streamar ifrån? Apple TV:n är generation 3 och som sagt Chromecast inbyggt i TV:n.