Jag har också bra erfarenheter av reparationer hos Apple. För bara ett par veckor sedan bokade vi tid hos Apple i Täby för att fixa kameran i fruns iPhone 7. Vi har varit medvetna om problemet sedan i våras, men inte fått ändan ur att lämna in den tidigare (avdelningen "du köpte väl den på hösten 2016? Då är det ingen brådska..."). Väl där fick vi veta att den var inköpt redan i september, så reklamationsrätten hade gått ut. Men eftersom vi kunde uppvisa problemet på bilder tagna i april så var de schyssta och lagade den gratis. En timme senare kunde vi hämta den igen. Föredömligt!
Apple-killen blev för övrigt helt ställd av problemet vi visade upp, han hade aldrig sett det förr. Jag som är lite fotonörd kunde tidigt konstatera att linsen hade hamnat snett, vilket ger ett fokusplan som inte är parallellt med sensorn. Fotade man två föremål samtidigt blev det bara skarpt på det man valde att fokusera på, även om båda var lika långt bort från kameran. Som att tilta ett tilt-shift-objektiv.