- calinou
- Medlem ●
Hur gör man för att avsluta när det inte fungerar via länken från Apples e-post "avbryt prenumeration". Finns det någon annanstans man kan avbryta?
Har inte iTunes Store pga har fortfarande Mojave.
Klicka på den blåa knappen som heter ”Hantera prenumerationer” via länken nedan. Du dirigeras då till Itunes och rätt ställe där.
Klicka på den blåa knappen som heter ”Hantera prenumerationer” via länken nedan. Du dirigeras då till Itunes och rätt ställe där.
Det har jag varit där också. Det öppnar sig i webbläsare och det händer inget.....(som du kan konstatera nedan). Försöker öppna min vanliga iTunes på datorn och det händer inget där heller. iTunes store hör väl till den nya MacOS?
Min iTunes på datorn kan jag inte nå fast det står tvångsavsluta finns det ingen prick under. Den är tom.
Starta iTunes, gå in i kontomenyn (tre från höger?) och logga in på ditt konto. Där kan du se och och ta bort prenumerationer.
Förstår inte vad du menar med att du inte har iTunes Store, den är ju inbyggd i iTunes.
Nu har jag kommit där men det finns inga knappar för att avbryta prenumerationer. Denna till exempel kommer att övergå automatisk till en prenumeration. Hur kan dom lura så där?
I min e-post står det på det viset......
I iOS finns det under Inställningar -> Prenumerationer.
Det finns på din men inte på min. Det finns bara dessa 3 poster under mitt namn.
Nanm, tfn mm
Lösenord och säkerhet
Bet. och lev.
Om jag klickar på namn, tfn så finns det en post "prenumerationer" och under den står det "meddelande" inget annat som visar mina prenumerationer.
Nu har jag kommit där men det finns inga knappar för att avbryta prenumerationer. Denna till exempel kommer att övergå automatisk till en prenumeration. Hur kan dom lura så där?
I min e-post står det på det viset......
Luras? Det står klart och tydligt att det är gratis en vecka och sen kostar det.
Den bilden bevisar ingeting. Du kanske inte har några prenumerationer,du har klippt bort delar från bilden.
”On iOS 12, to see your subscriptions, you have to jump through a couple of taps: iTunes & App Store > tap your Apple ID > View Apple ID > Subscriptions. Or go to App Store > Apple ID icon in upper right > Manage Subscriptions.
On iOS 13, you can find subscriptions within Settings > Apple ID > Subscriptions or in the App Store > Apple ID icon in upper right > Apple ID > Subscriptions.”
Jag angav tydligt att min skärmdump gällde IOS 12.4.1.
Luras? Det står klart och tydligt att det är gratis en vecka och sen kostar det.
Bra att man kan prova 1 vecka men kan tänka mig att det blir mycket onödigt arbete för Apple pga så missvisande budskap med dessa prenumerationer. Normalt borde man påminnas sista dag när det går ut. Särskilt också med tanke på att barn inte alltid har kontroll för sådant. I synnerhet om man tittar på prislistan blir man inte klok på vad som är vad.
I iOS 12 finns prenumerationer i App storeappen. Klicka på din bild uppe till höger.
Kan du visa en bild på vad du menar? När jag klickar på min bild - som är dock i mitten - så hander det ingenting.
Tänk om du hade kunnat i första inlägget skrivit vilken VERSION av iOS du använder. Jesus när ska du lära dig.
Du motsäger dig själv eftersom du påstår att det ser ut på det sättet oavsett version.
Nu är det ju en Mac och MacOS tråd och du skriver att du använder Mojave, vi kan inte gissa oss till att det är på din iPhone (också med gammalt iOS) du vill peta på.
Ser inte att det finns ny iOS. Finns ingen uppmaning om uppdatering. Från början frågade jag om hur man gör detta på min MAC men det gled över till iOS (inte jag som tog upp det) vilket är också av vikt att veta om man inte lyckas ändra på Datorn.
”On iOS 12, to see your subscriptions, you have to jump through a couple of taps: iTunes & App Store > tap your Apple ID > View Apple ID > Subscriptions. Or go to App Store > Apple ID icon in upper right > Manage Subscriptions.
On iOS 13, you can find subscriptions within Settings > Apple ID > Subscriptions or in the App Store > Apple ID icon in upper right > Apple ID > Subscriptions.”
Jag angav tydligt att min skärmdump gällde IOS 12.4.1.
Jag syftade på vad TS hittills har skrivit. Ingenstans har hen nämnt vilken version av iOS således svarar utifrån senaste.
Avbröt en prenumeration den 11/12 som var sista dag och dagen efter ser jag att dom har dragit pengar från mitt konto. Kan det vara en tidsskillnad som gjorde att det inte blev? Det verkar som jag inte ska få pengarna tillbaka pga det står: vi har fasställt att ditt köp inte uppfyller kraven för en återbetalning. Så tråkigt att jag inte kom in i mitt konto genom min e-post länk från Apple. Kan inte förstå varför det är så omständligt att hitta stället att avbryta en prenumeration. En sak som jag har funderat är om man installerar appen på både dator och iOS enhet ska man då avbryta på varenda enhet?