Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Catalinauppdatering får min mac att krascha!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där,

Jag har en MacBook Pro i mitten av 2012. För några månader sedan installerade jag en helt ny SSD Samsung och uppgraderade till 8 GB RAM. Sedan dess har allt varit peachy. Snabba hastigheter, gick smidigt ..

För några dagar sedan fick jag ett meddelande från App Store för att uppgradera till Catalina 10.16.4, så det gjorde jag! (Tidigare körde jag 10.12.6 Sierra - jag var glad att uppgradera så att jag äntligen kunde ladda ner Logic Pro och andra appar som kräver 10.13+)

När Catalina hade installerats var allt bra! Fram till två dagar senare började jag uppleva EXTREMT långsamma hastigheter. Allt jag klickade på gav mig det snurrande färghjulet tills det så småningom startade om igen på skärmen med användarnamn / lösenord och ibland skulle starta om helt.

Jag slutade med att radera min skiva och installerade om MacOS via Command R / Recovery. Det sätter Catalina automatiskt på igen, och samma sak hände. Snabba hastigheter och tillbaka till det normala i 2 dagar, sedan bom - långsamt & startar om.

Vad gjorde jag fel här? Varför säger Apple att min Mac kan stödja Catalina men kraschar sedan? Kan jag nedgradera till något annat som inte ger mig dessa problem? Några bra videor om vad som krävs för att göra det? Vid denna tidpunkt skulle jag bara vilja gå tillbaka till Sierra 10.12.6 .. Ugh.

Tack för hjälpen.

---

Rubriken ändrad från ”Help! Catalina update is making my Mac crash!
Tråden är stängd då detta är spam.” /Moderator

Senast redigerat 2020-08-14 11:06

Jag tror att detta råkade sammanfalla med att SATA-kabeln tackade för sig. Symtomen är rätt typiska. Den är väldigt känslig på din modell, och om du har bytt till SSD utan att ha bytt SATA-kabel, då eller senare, så tror jag att det är den som spökar. Ett mycket vanligt fel.

Hello there,

I have a MacBook Pro in the middle of 2012. A few months ago I installed a brand new SSD Samsung and upgraded to 8 GB RAM. Since then, everything has been peachy. Fast speeds, went smoothly ..

A few days ago I received a message from the App Store to upgrade to Catalina 10.16.4, so I did! (Previously I was running 10.12.6 Sierra - I was happy to upgrade so that I could finally download Logic Pro and other apps that require 10.13+)

When Catalina was installed everything was fine! Until two days later, I began to experience EXTREMELY slow speeds. Everything I clicked on gave me the spinning color wheel until it eventually restarted on the screen with username / password and would sometimes restart completely.

I ended up deleting my disc and reinstalled macOS via Command R / Recovery. Catalina automatically switches it back on, and the same thing happened. Fast speeds and back to normal for 2 days, then boom - slowly & restarts.

What did I do wrong here? Why does Apple say my Mac can support Catalina but then crash? Can I downgrade to something else that doesn't give me these problems? Any good videos on what it takes to do it? At this point I would just like to go back to Sierra 10.12.6 .. Ugh.

Thanks for the help.

issue got solved!!

---
Spamlänkar borttagna. Inlägget synliggjort för att lättare upptäcka spam i forumet (sökning)./Moderator

Senast redigerat 2020-08-14 11:08
1
Bevaka tråden