Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har ett ilandsproblem med att en av apparna till lokalblaskan här i Borås drar mycket batteri. Jag har sedan länge stängt av aktivitet i bakgrunden och installerat om appen utan resultat. Märkligt att den fortsätter dränera i bakgrunden. Kan någon förklara hur detta kan vara möjligt?
Men är det inte systemet som ska stänga av appen i bakgrunden oavsett hur dåligt den är skriven? Eller kan en dålig apputvecklare skriva över denna systemfunktion?
Men är det inte systemet som ska stänga av appen i bakgrunden oavsett hur dåligt den är skriven? Eller kan en dålig apputvecklare skriva över denna systemfunktion?
Hmm... Jag trodde som användare att funktionen fungerade på ett visst sätt och försökte få fram att jag tyckte jag fick intressant och bra svar av dig när jag hade fel. Så, nej - jag har inte läst om Apples API eller gissat något, bara missförstått en funktion som användare.
Är det rimligt att en nyhets-app som varit på skärmen i 8 minuter ”slutför en aktivitet” i bakgrunden i 3 tim 40 min? (när bakgrundsaktivitet för den appen varit avstängt)
Nej, jag har inte läst i Apples API. Du får gärna förklara.