Man KAN ju förvänta sig att om det ringer på sin iPhone 12, och att man plockar upp sina Airpods Pro – Som för övrigt var parkopplade med just denna iPhone för mindre än 5 minuter sen – då kopplar upp sig mot iPhone:n igen, för att svara på samtalet!
Men NEJ – de kopplar upp sig mot datorn och fortsätter spela ljudet från SVTPlay, som jag för övrigt mute:ade på datorn eftersom jag skulle svara på samtalet....
Nä, istället blir det en j*a sörja av ljud från SVTplay, en iPhone som inte kopplar upp sig och efter mycket om och men, och en hel del svordomar, likt förbannat får snacka med uppringaren i telefonen, utan headset. Jag blir oerhört frustrerad när sån här teknik inte funkar. Hur j*a svårt ska det vara?!?
Är det bara jag som har problem med detta!? Jag blir fanimej galen på hur de kopplar – och inte kopplar – upp sig!? Ska det vara så förbannat svårt?
Annat exempel:
iPhone ligger på laddning. Jag plockar upp iPaden, startar Viaplay och tar på mig Airpodsen. Då HADE man ju kunnat förvänta sig att tekniken fattar att man vill se på Viaplay på den nu vakna iPaden, och INTE aktivera den nu laddande, och orörda iPhonen. MEN ICKE! Den ska prompt fortsätta vara parkopplad med min iPhone och jag måste manuellt koppla upp den på iPaden.
HUR SVÅRT SKA DET VARA!?
/Teknikstress
Edit: Ber om ursäkt för svordomar och tråkig text, men jag blir oerhört irriterad när saker och ting inte funkar som det är tänkt (vilket ju är anledningen till at man valt Apple – För att slippa just den här typen av idioti)