Jag tycker dessa verkar intressanta, men kanske lite väl dyra. Svårt att hitta någon gyllene mittfil som fungerar till allt. Just nu kör jag personligen på tre setuper, dels ett par Jabra Evolve 75 för telefonsamtal på kontoret (eller ja, hemmakontoret som det nu blivit i dessa tider). Dels ett par Bose QCII för musik på fritiden, samt även om jag är på resande fot så är dessa mina go-to lurar för flygplan och tåg etc. pga brusreduceringen. Sedan har jag alltid med mig mina Airpods Pro, dessa har jag i de situationer där jag inte kan använda ett par byglade hörlurar, eller när jag helt enkelt inte orkar släpa på de andra.
Så baserat på ovan, så har jag svårt att personligen se vart i mitt ekosystem dessa nya 85or skulle passa in. Mina Evolve 75 duger perfekt att ha på kontoret, både Bose och Airpods duger gott till min fritid, så nej det blir inget köp av dessa för mig. Men jag tvivlar inte på att det är en bra produkt, Jabra tenderar till att göra bra grejer. Kan förövrigt nämna att jag använder deras lilla konferenshögtalare Jabra Speak 510, funkar perfekt om man har ett litet mötesrum (kanske max 6-8 personer) och skall ha ett audio/videomöte.