Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jabra Evolve2 85 - lika bra på kontoret som på stan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Videomöten och distansering är en ny vardag för oss alla och med alla digitala möten är det viktigt med bra ljud och en vettig mikrofon, eller hur?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-21 19:41

Bra recension! Efter att ha letat efter ett bra headset de senaste 72 timmarna(vilket känns som mer än 72 timmars läsande av recensioner, specifikationer och youtubeklipp) tänker jag att dessa är mer hörlurar med mikrofonbom. Till ett mycket högt pris. Men att de är så bra som du skriver tvivlar jag inte på. Så för den som vill betala och accepterar storleken finns här något riktigt bra.

Jag tycker dessa verkar intressanta, men kanske lite väl dyra. Svårt att hitta någon gyllene mittfil som fungerar till allt. Just nu kör jag personligen på tre setuper, dels ett par Jabra Evolve 75 för telefonsamtal på kontoret (eller ja, hemmakontoret som det nu blivit i dessa tider). Dels ett par Bose QCII för musik på fritiden, samt även om jag är på resande fot så är dessa mina go-to lurar för flygplan och tåg etc. pga brusreduceringen. Sedan har jag alltid med mig mina Airpods Pro, dessa har jag i de situationer där jag inte kan använda ett par byglade hörlurar, eller när jag helt enkelt inte orkar släpa på de andra.

Så baserat på ovan, så har jag svårt att personligen se vart i mitt ekosystem dessa nya 85or skulle passa in. Mina Evolve 75 duger perfekt att ha på kontoret, både Bose och Airpods duger gott till min fritid, så nej det blir inget köp av dessa för mig. Men jag tvivlar inte på att det är en bra produkt, Jabra tenderar till att göra bra grejer. Kan förövrigt nämna att jag använder deras lilla konferenshögtalare Jabra Speak 510, funkar perfekt om man har ett litet mötesrum (kanske max 6-8 personer) och skall ha ett audio/videomöte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-22 11:28
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag tycker dessa verkar intressanta, men kanske lite väl dyra. Svårt att hitta någon gyllene mittfil som fungerar till allt. Just nu kör jag personligen på tre setuper, dels ett par Jabra Evolve 75 för telefonsamtal på kontoret (eller ja, hemmakontoret som det nu blivit i dessa tider). Dels ett par Bose QCII för musik på fritiden, samt även om jag är på resande fot så är dessa mina go-to lurar för flygplan och tåg etc. pga brusreduceringen. Sedan har jag alltid med mig mina Airpods Pro, dessa har jag i de situationer där jag inte kan använda ett par byglade hörlurar, eller när jag helt enkelt inte orkar släpa på de andra.

Så baserat på ovan, så har jag svårt att personligen se vart i mitt ekosystem dessa nya 85or skulle passa in. Mina Evolve 75 duger perfekt att ha på kontoret, både Bose och Airpods duger gott till min fritid, så nej det blir inget köp av dessa för mig. Men jag tvivlar inte på att det är en bra produkt, Jabra tenderar till att göra bra grejer. Kan förövrigt nämna att jag använder deras lilla konferenshögtalare Jabra Speak 510, funkar perfekt om man har ett litet mötesrum (kanske max 6-8 personer) och skall ha ett audio/videomöte.

Har du ett par Jabra Evolve 75 finns väl få anledningar till byte? Jag hade ett par Evolve 65 som jag var väldigt nöjd med. Tyvärr gick mikrofonen sönder. Det är iofs ett mysterium och sänker betyget något. Nu har jag köpt lillebror till de testade Evolve2 65.

Fick ett exemplar av jobbet i fredags. Hade planerat att AirPods Max skulle bli mina första Over Ear men dessa överraskade positivt. Parkopplade till både jobbdatorn och min iPhone samtidigt, vilket är ett plus. Också speciellt framtagna (min modell, finns tydligen två olika?) för Microsoft Teams vilket man använder mer än sin bil nu för tiden...

Gillar designen och väskan som medföljer och det faktum att det är USB-C. NC funkar men upplevde ingen dramatisk skillnad mot AirPods Pro. Ska bli intressant att nyttja dessa närmsta veckorna.

1
Bevaka tråden