Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple hänvisar till webbapplikationer som alternativ till App Store

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple fortsätter att tvingas skydda App Stores regler i rättsliga prövningar och i en ansökan kan vi läsa hur Apple ska lyckas behålla status quo.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-03-26 13:17

Skulle Apple tvingas öppna upp iOS och för andra appstores blir iPhone bara en telefon bland andra och då kommer billigast lur att vinna, inte bäst. Och det är det som allt detta handlar om. Jakten (från konkurrenter) på att knäcka Apple.

  • Medlem
  • 2021-03-26 14:30
Ursprungligen av MatsOlov:

Skulle Apple tvingas öppna upp iOS och för andra appstores blir iPhone bara en telefon bland andra och då kommer billigast lur att vinna, inte bäst. Och det är det som allt detta handlar om. Jakten (från konkurrenter) på att knäcka Apple.

App Store har för mig ingen större betydelse, det är IOS och helheten som jag uppskattar, och som Android inte kan matcha, i mitt tycke. Så jag skulle köpa en Iphone i vilket fall som helst.

Ja vi får se hur det går. Säkerheten och kvaliteten kan nog äventyras om det blir alternativa app butiker. Fast det är väl det konkurrenterna vill.
Jag hoppas att Apple gör vad de kan för att förhindra det.

  • Medlem
  • 2021-03-28 15:56

Samtidigt, i nuvarande App Store:

”Avast har hittar 204 appar som lever på att lura av användare pengar med bedrägliga prenumerationer. Tillsammans har de tjänat över 3,4 miljarder kronor.”

Så kallad fleeceware är vanligt. Känns onödigt. Det bidrar knappast till App Stores goda renommé, och därmed inte heller till att förklara varför det ska få vara ensamt i sitt slag.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.748731/skinn...

En sak som jag inte tror funkar som försvar för Apple längre är att de hävdar att de är en liten uppstickare och inte den dominerande plattformen. Jag vill nog hävda att iPhone är den vanligaste mobilen i många västländer gentemot Android. För 3 till 5 år sedan såg jag många mer med Android mobiler än nu. Många i min omgivning (arbetskompisar, släkt och vänner) som förr hade Android har nu iPhone.
Särskilt sen Huawei har försvunnit pga svartlistningen från Googles tjänster. Även beroende att Apple nu har budgetmobiler typ SE och XR i sitt sortiment.
Så på så sätt har Apple vunnit "smartphone kriget" vilket är imponerande.

1
Bevaka tråden