Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag vill hellre att Apple hoppar till Micro-LED istället för OLED – om tekniken är mogen. Micro-LED kommer att ge samma djupa svärta som OLED, men även samma ljusstyrka som mini-LED (ca 2000 nits) – vilket OLED inte klarar av. Dessutom finns ingen inbränningsrisk som OLED har [även om det har minskat mycket de sista åren].
Mini-LED i årets iPad Pro är ljusår bättre än förra iPad Pros vanliga LED.
Ja den är dålig, jag vill inte ha skärmar som bränner in. På iPhone fungerar det för att dom flesta har skärmen igång korta stunder, iPad är lite annat användarmönster med att titta på film eller arbeta flera timmar i sträck.
Dom som klagar på mini-LED är tomtarna som sitter i helt mörka rum med belysningen uppvriden till max och tittar på vita figurer mot svart bakgrund för att verkligen kunna hitta problem.
Ja den är dålig, jag vill inte ha skärmar som bränner in. På iPhone fungerar det för att dom flesta har skärmen igång korta stunder, iPad är lite annat användarmönster med att titta på film eller arbeta flera timmar i sträck.