Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag uttalar skuss-iii. Jag gör inga anspråk på att mitt uttal är rätt. Men, jag tror att det är rätt spår att prata om att försvenska ordet. Skass-iii borde vara det engelska uttalet av förkortningen.
Andra låneord uttalar jag på engelska. Det finns ingen riktig konsekvens i mina uttalsregler, och jag tror ingen annan är riktigt konsekvent hellrer. Den som hävdar att skass-iii är rätt uttalar, säger dom Coca-Cola när dom pratar om läsken Kooka-Kåååla?
I själva verket har jag aldrig i hela mitt liv uttalat ordet, så det känns som jag kan låta det vara ett olöst problem för min del. Men antagligen blir man utskrattad om man uttalar det "äss se äss i" i fel kretsar.:D
Skrevs ursprungligen av ace4711 Jag uttalar skuss-iii. Jag gör inga anspråk på att mitt uttal är rätt. Men, jag tror att det är rätt spår att prata om att försvenska ordet. Skass-iii borde vara det engelska uttalet av förkortningen.
Jag har faktiskt aldrig hört någon engelskspråkig person använda uttalet "skassi". I mina öron brukar det låta mer som "scuzzy" (där u:et uttalas mer som ett svenskt "o" än ett "a"). "Skassi"-uttalet ger mig alldeles för obehagliga associationer för att jag ska vilja använda det - brukar mest höra det uttalet från typ 45-åriga windows-sysadmins
Skrevs ursprungligen av Mondo Oj oj, 45-åriga windows-sysadmins, såna uråldriga, senila gamlingar!
Hehe Inte för att jag har något emot just 45-åringar, men just windows-sysadmins i den åldersgruppen brukar vara otäcka typer. Snusande gubbar som kör Volvo 740, klär sig i smaklösa läderbyxor och som fick sitt jobb enbart för att de hade råkat läsa bruksanvisningen till Novell nån gång i slutet av åttiotalet. Dessutom använder de bara engelska termer, men uttalar dem som svenska ord. "Vi har alla våra josers i ett äktiv dajjrektory, och deras hååmdajrektorys finns på en skassi-disk..." *ryser*