Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chello-supporten gillar mac!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har under dagen installerat ett Chello-abbonemang åt en kund.

Efter lite fixande och trixande så kände jag att jag behövde prata med supporten för jag hade lite problem med modemet som inte ville koppla upp sig ordentligt.

Fick tala med en trevlig person som hetter Krister. Krister hjälpte mig med mitt problem och började sedan vänligt berätta hur jag skulle konfigurera TCP/IP och "viktiga saker att tänka på" i mitt windows. Jag avbröt honom och sa att "Det är inga problem för de har bara Mac". Krister svarade då "Jaha, Ni kör mac, ja då behöver man ju inte ens tänka när man ska koppla upp sig."

"Antagligen var han själv en Mac-fantast", tänkte jag.

Var sedan tvungen att ringa supporten en gång till för att få SMTP-server adressen för mailen. Då hamnade jag hos en Jonas. Jonas berättade SMTP-adressen och började sedan snällt att förklara hur man skulle konfigurera TCP/IP och andra "viktiga saker att tänka på" till mitt windows. Jag avbröt honom och sa att "Det är inga problem för de kör bara Mac här".
Jonas svarade då: "Jaha, Ni kör Mac, då är det ju hur enkelt somhelst, det verkar vara ett bra och enkelt system det där".

Trevligt!

...på det här permanent. För det är min tur nu: - vinden har vänt...

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 22:47

Ptja, de får väl kicken om de fortsätter dissa folk för sina datorval med tanke på hur mycket klagobrev de fått tidigare, men visst är det trevligt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Jag har under dagen installerat ett Chello-abbonemang åt en kund.....

"Jaha, Ni kör mac, ja då behöver man ju inte ens tänka när man ska koppla upp sig."

"Jaha, Ni kör Mac, då är det ju hur enkelt somhelst, det verkar vara ett bra och enkelt system det där".

Låter bekant det där, får samma reaktioner när mina PeZe kompisar får äran att låna min Mac ibland.
"Är det SÅ enkelt" får man höra ganska ofta
By the way 3 switchers klara, åt det rätta hållet alltså

Tänk om någon ISP började med olika priser beroende på Vilket operativ kunden använde.
Att dom gick ut och sa "Applekunder behöver ingen support så dom får rabatt". Det hade varit bra reklam för Apple.

Fan Apple borde sponsra en sådan ISP, bara för marknadsföringsvärdet!

• Oregistrerad
  • 2003-11-09 16:32

D skullle va Guld.. synd bara att varenda jävel skulle köra mac.. så man inte kan glänsa med den längre=)

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-09 16:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av MACaron
Tänk om någon ISP började med olika priser beroende på Vilket operativ kunden använde.
Att dom gick ut och sa "Applekunder behöver ingen support så dom får rabatt". Det hade varit bra reklam för Apple.

Fan Apple borde sponsra en sådan ISP, bara för marknadsföringsvärdet!

Tyvärr skulle väl trovärdigheten falla på engång om Apple sponsrade...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-09 16:48

Iallafall, grymt kul att höra en positiv support-historia någon gång.
Annars när man ringer och säger att man kör Mac så brukar det ju bli "dumb mode on" hos den man pratar med och man får mycket mindre hjälp än man skulle ha fått om man sagt att man körde Windows...

Edit: Martin P, nu har du ju skrivit en kilobyte inlägg, eller nåt.

1
Bevaka tråden