Jag har under dagen installerat ett Chello-abbonemang åt en kund.
Efter lite fixande och trixande så kände jag att jag behövde prata med supporten för jag hade lite problem med modemet som inte ville koppla upp sig ordentligt.
Fick tala med en trevlig person som hetter Krister. Krister hjälpte mig med mitt problem och började sedan vänligt berätta hur jag skulle konfigurera TCP/IP och "viktiga saker att tänka på" i mitt windows. Jag avbröt honom och sa att "Det är inga problem för de har bara Mac". Krister svarade då "Jaha, Ni kör mac, ja då behöver man ju inte ens tänka när man ska koppla upp sig."
"Antagligen var han själv en Mac-fantast", tänkte jag.
Var sedan tvungen att ringa supporten en gång till för att få SMTP-server adressen för mailen. Då hamnade jag hos en Jonas. Jonas berättade SMTP-adressen och började sedan snällt att förklara hur man skulle konfigurera TCP/IP och andra "viktiga saker att tänka på" till mitt windows. Jag avbröt honom och sa att "Det är inga problem för de kör bara Mac här".
Jonas svarade då: "Jaha, Ni kör Mac, då är det ju hur enkelt somhelst, det verkar vara ett bra och enkelt system det där".