Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre inbrott på fyra nätter!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Palle:

Nej, vi har inte haft galler för fönstren av en del skäl. Bl a för att det är väldigt stora skyltfönster. Hela stället skulle se ut som en Kumlabunker. De stora rutorna skapar andra problem för de objudna. Så även miljön direkt innanför fönstren.

Boende runt omkring har sett och varit vittnen till polisen. Flera vittnen finns.
Och de boende bryr sig en del, faktiskt.
Det var nån sekund ifrån att de hade blivit fotograferade av ett vittne vid senaste tillfället.

Finns mycket mer att säga, men jag måste av förklarliga skäl hålla inne en del av informationen.

Har ni inte kameror?

• Oregistrerad
  • 2005-11-21 02:34
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Har ni inte kameror?

Tråden är gammal, ja. Vi är inte ens kvar i lokalerna nuförtiden.

Men det går att svara på frågan ändå:
Vi hade kamera vid ett av dem. Om jag minns rätt var det vid inbrott nr två av de tre. Det hjälpte oss inte denna gång tyvärr.
Så här långt efteråt kan jag berätta att vi egentligen hittade bovarna, gav polisen info så långt att de kunde åka hem till dem, men det är inte direkt nån CSI-nivå på det hela i vårt land. De stora resurserna har de för länge sedan lagt på forkörningsjakt. Det är nog i dagsläget det värsta brott du kan begå i Sverige.
Eller är jag för hård nu, kanske...? En frukt av att jag massor av gånger blivit utsatt för inbrott och polisen har stått rådlösa som fån. I kombination med att jag själv snällt åkt åt sidan då de vinkat in mig vid vägen. Vid det senaste tillfället vandaliserades torget och 50 meter bort handlades med knark helt öppet. Inte en polis så långt ögat nådde. 400 meter längre bort stod de emellertid och vinkade in mig. Kl var 01.15. "Du körde 59 där det är 50".
5 poliser höll på med denna mätning mitt in natten - FEM PERS!!!
Ja, nu blir det offtopic på hög nivå, tror jag. Sorry...

• Medlem
  • 2005-11-20 23:04

Finns redan idag möjlighet att registrera sina ägodelar, så att polisen har direkt koll på det. På Sreg, vilka är kopplade till polisen, kan du skicka in ett serienummer och omedelbart få veta om t ex datorn är stulen eller inte.

http://www.sreg.se

Well. Kan säga så här. Så fort det är ett bygge (Läs byggnadsställningar) så VET man att det kommer bli inbrott.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-11-21 00:35

Två år gammal tråd...

Plockade bort en rad offtopicinlägg då tråden snabbt gick från att handla om stöld (eller ja, egentligen två år om man ser till när den startade) till fortkörning.

Mod

Bevaka tråden