Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stämmer verkligen detta?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en tidning påstås det att exempelvis avid programvaran inte kan bli bättre/stabilare på osx än på xp pga Apple vägrar lämna ut viktig info om systemet, detta enligt en avid snubbe.

jag som trodde att osX skulle vara öppnare än xp.

Kan det vara så att Apple håller på info så att exempelvis finalcut ska vara bättre än avid.

detta vore isådanafall riktigt kasst av apple.

Någon som vet något om detta

Ändring: Förtydligade rubriken /Christian

Senast redigerat 2003-11-12 08:07
  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 08:37

Låter inte så sant om jag får tro...
[Bara genom att kolla i Darwin och ADC så får man ju veta massor - då behöver inte ens vara utvecklare....]
Tror snubben giddrar gymt...

Jag har hört samma påstående från en av Avids gubbar när dom med sin buss besökte SVT i Göteborg. Jag tar dock detta med en nypa salt efter som dom har konkurerande produkter... menar att andra mjukvarutillverkare kan ju göra snabba applikationer för X så varför inte Avid.

BS !?
Hmm... var laddar jag ner kärnan till Win XP ?

Här är Darwin:
http://developer.apple.com/darwin/

  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 11:22

Allt hänger ju dock inte på kärnan. Eftersom programmet är grafikintensivt så kanske de vill ersätta nån rutin ur Aquan utan att kunna det.

nej jag tycker det låter märkligt

men det är inte första gången jag hör detta.

har det varit så tidigare, i os9?

är det någon som har test kört avid på xp - är den stabilare bättre eller är det enbart snack från en som vill att man ska köra pc.

det stämmer, det finns väsentliga saker som Apple inte låter andra veta, det gäller bl.a. just rutiner för grafikhantering.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 12:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
det stämmer, det finns väsentliga saker som Apple inte låter andra veta, det gäller bl.a. just rutiner för grafikhantering.

Tänker du på QE?

Arvid?

arvid? ??

om det är saker som inte Apple delar ut - hur påverkar detta exempelvis Avid och skulle då microsoft dela ut mer info om sitt sytem än vad Apple gör?????

1
Bevaka tråden