Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, Office X kraschar under Panther

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp mig!
Entourage och Word kraschar hela tiden sedan jag gjorde en uppdatering till Panther.
Borde naturligtvis gjort en ren installation men jag var lat.
Vad gör jag nu? Ominstallerar Office X? Kan jag enkelt spara mina arkiverade mail och kontakter?

Eller borde jag göra en ominstallation av hela Panther?
Och hur gör jag då för att slippa ominstallera alla program?
En del annat verkar också kajko, som adressboken som vägrar starta så det kanske är allvarligt...

mycket tacksam för hjälp!

Vilken version av office är de? Har du installerat alla uppdateringar?
Office X 10.1.5-uppdatering är den senaste.

Har uppdaterat Office till 10.1.5.

Får man fråga om du har varit in och petat i systemmappar, t.ex. för att avinstallera fonter?

Bara med typsnittsboken.
Stängt av allt jag kunnat.
Jobbar med grafisk form så jag har lite problem med alla gratisfonter som följer med...
Kanske gick ut för hårt när jag stängde av allt? Tänkte att Panther borde veta vad den behöver. Fast Office kanske har en annan syn på det??

  • Medlem
  • 2003-11-11 13:44

om office x kraschar är det oftast pga ngt teckensnittskrångel. testa att inaktivera de snitt du har lagt till sytemet och börja uteslut!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-11 22:15

Min Office kraschar också under Panther. Jag har ej uppdaterat den på länge så jag körde följande uppdateringar: 10.1.2; 10.1.3; 10.1.4

Men när jag skulle köra Office X 10.1.5 uppdateringen fick jag ett felmeddelande precis i början av uppdateringen.

"An error prevented the update from completing.
11002:2,-15"

Någon som har något bra tips? Jag använder aldrig office, men är tvungen att göra det nu pga. av en labbrapport.

Nu har mitt office lugnat ner sig ordentligt efter en runda i Typsnittsboken. Jag återaktiverade alla typsnitt som kändes som om Microsoft skulle kunna behöva dom; Arial, Verdana, Helvetica, Times etc. Kanske var det så enkelt. Adressboken gick igång den med. Konstigt att inte systemet kan hålla kvar livsnödvändiga fonter själv tycker jag.

Kan ditt uppdateringsprogram vara skadat? Ladda hem det igen och försök igen!

Jag har noterat att Word X kraschar så fort jag avslutat en anslutning till en disk på nätverket. Spelar ingen roll om jag sparat ett dokument till en annan dator på nätverket eller bara öppnar en disk och gjort inget för att sedan avsluta anslutningen genom att "trasha" disken. Word X packar ihop. Ibland efter att den frågar om jag skall avsluta anslutningen till "värddatorn" ibland låser Word X direkt.

Jag vet inte, men misstänker att den funktion som letar efter kopior på nätverket är boven i dramat.

Måste använda word X då det är enda program som stödjer Cite-as-you-write med Endnote.

1
Bevaka tråden