Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IndeSign gillar inte banor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Är det någon mer än jag som fått problem med IndeSign 2.02 efter uppgraderingen till 10.3.1? I mitt fall kraschar IndeSign så fort jag försöker montera en banad bild. Varför – och vad kan göras? Dessutom är det så att också Office x Word (senaste versionen) har börjat krascha.

Jag installerade Panther 10.3 clean (då fungerade allt som det skulle) och har sedan uppgraderat på sedvanligt vis.

Törs man gissa att det handlar om en EPS-fil?

Det verkar som om Panther har en bugg i sitt sätt att generera Pict-previews från EPS-filer. Varje program som försöker utnyttja den tjänsten kan (kommer troligen) att krascha. Lösningen ska tydligen vara att spara filen med TIFF-preview istället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck

Det verkar som om Panther har en bugg i sitt sätt att generera Pict-previews från EPS-filer. Varje program som försöker utnyttja den tjänsten kan (kommer troligen) att krascha. Lösningen ska tydligen vara att spara filen med TIFF-preview istället.

Jag har monterat en massa EPS-bilder med bana under Panther i Kvark 5 och 6 utan problem.

Jo, men frågan är hur du har sparat dem, det är nämligen bara vissa filer som har problemet. Det finns beskrivet hur program från i princip alla tillverkare kraschar, inklusive Quark 6, och det är f.ö. en bekräftad bugg från Apple

Quark 5 använder Classic så den påverkas inte alls

Citat:

Jo, men frågan är hur du har sparat dem, det är nämligen bara vissa filer som har problemet. Det finns beskrivet hur program från i princip alla tillverkare kraschar, inklusive Quark 6, och det är f.ö. en bekräftad bugg från Apple

Quark 5 använder Classic så den påverkas inte alls

Har gjort c:a 50 bilder som duplex i EPS-format. Sparat urklippsbanan med 4 pixlars avvikelse - som vanligt alltså.
Monterat på och det har bara funkat, nu snackar jag QXP 6.0.
Jag kanske har haft tur:D

Ja men det ska man ju ha också. Buggen gäller tydligen även classic-miljön, enligt denna tråd (vilket jag ju borde vetat *s*)

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=33482&highlight=quark+eps

Jag har kompisar på jobbet som har dessa problem, fast bara ibland, märkligt nog.
De kör QXP 5 i Classic-läge.

Jag är ganska säker på att det handlar om Pict-preview-grejen, och hursomhelst är Tiff-previewn att föredra

OK.
Då ska vi ha koll på detta i fortsättningen.
Tack för tipsen.

Citat:

Så är det! När jag sparade om med TIFF-preview gick filen att montera utan problem.
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden