Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jag switchar, åt fel håll.

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, det är sant, jag ska byta till PC igen... dock inte för att jag har något emot min Mac eller Macintosh generellt sett.

Det är ganska enkelt... jag måste kunna spela Counter-Strike, sitter dagarna i ända och är abstinent. Och Unreal Tournament duger inte till.

Så nu blir det en Athlon-burk. Ska däremot försöka få råd med en äldre G4:a på senare sikt, vill ju helst ha två system.

Kommer att sakna mac:en mycket.

[ 16 Januari 2003, 06:17: Meddelandet ändrat av: tyrell ]

Country Strike, är det nåt tillägg till eJay?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Country Strike, är det nåt tillägg till eJay?

jo, jag tror det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 08:18

Huh? Byta till PC för att spela två dåliga spel

Nåja, tråkigt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-16 08:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Huh? Byta till PC för att spela två dåliga spel

Nåja, tråkigt.

Ännu värre, väl? Det är var väl bara tal om ett spel?

Nåja. Ha det så trist, och välkommen åter när du tröttnat.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 08:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tyrell:
Jo, det är sant, jag ska byta till PC igen... dock inte för att jag har något emot min Mac eller Macintosh generellt sett.

Det är ganska enkelt... jag måste kunna spela Counter-Strike, sitter dagarna i ända och är abstinent. Och Unreal Tournament duger inte till.

Av alla korkade anledningar att byta ner sig i träsket, mäste jag säga att detta är den minst korkade jag någonsin hört, och den enda jag överhuvudtaget kan acceptera. Nästan. Litegrann

/c (CS-junkie)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tyrell:
Jo, det är sant, jag ska byta till PC igen... dock inte för att jag har något emot min Mac eller Macintosh generellt sett.

Det är ganska enkelt... jag måste kunna spela Counter-Strike, sitter dagarna i ända och är abstinent. Och Unreal Tournament duger inte till.

Så nu blir det en Athlon-burk. Ska däremot försöka få råd med en äldre G4:a på senare sikt, vill ju helst ha två system.

Kommer att sakna mac:en mycket.

Köp en playstation !

Jag skulle acceptera det om det handlade om Battlefield men det här var fan skandal..

Föresten, släpps inte CS 1,6 typ idag? *host host*

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-16 09:37

Själv är svag för Command&conquer serien.Den ensam är värd en PC.

Citat:

quote: Köp en playstation !

Hjälper inget vidare om man bestämt sig att spela CS...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 10:00

Köp en X-Box då... CS kommer ju till den inom kort. När du ändå ska ha en M$-burk att spela på kan du ju lika gärna ta den som e billigast, plus att du slipper Windoz.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: zodijackyl:
Jag skulle acceptera det om det handlade om Battlefield men det här var fan skandal..

Föresten, släpps inte CS 1,6 typ idag? *host host*

Battlefield, fnys. Skitlir i min mening. Saknar den enorma känsla som CS har.

Jag tycker själv det är småtrist att byta, men som sagt: jag tänker skaffa en Mac igen om några månader. En som kan köra OS X vettigt, min G3/350 fixade inte det jobbet speciellt bra tyckte jag.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Köp en X-Box då... CS kommer ju till den inom kort. När du ändå ska ha en M$-burk att spela på kan du ju lika gärna ta den som e billigast, plus att du slipper Windoz.

nej. det tänker jag definitivt inte göra. Då stödjer jag ju M$ i ännu högre grad än jag gör om jag köper en PC, här snackar vi en renodlad Microsoft-produkt, på PC:n är det enda M$ jag kommer att köra Windows... Kommer för övrigt å slänga in Slackware också.

Nu jävlar vart det liv i luckan.

Det finns förvisso fler anledningar till att jag byter än bara spelandet. Vill kunna spela SVCD-filmer (vilket jag så vitt jag vet inte kan på mac:en, rätta mig om jag har fel), ha tillgång till en tv-out. Det sistnämnda kan jag dock förvisso få om jag skaffar ett nytt grafikkort, men då blir det närmaste ett Radeon 7000 å det har jag inte råd med.

Sen så är det tyvärr spelandet jag saknar.

Men men, jag kommer som sagt tillbaks senare med en G4:a.

Hade jag haft råd med en ny G4:a istället så hade jag köpt det, men så är inte fallet och G3:an räcker inte till för mina behov.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ariel:
Själv är svag för Command&conquer serien.Den ensam är värd en PC.

det har du rätt i.

Citat:

quote: Vill kunna spela SVCD-filmer (vilket jag så vitt jag vet inte kan på mac:en, rätta mig om jag har fel)

VLC, kolla filarkivet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Citat:

quote: Vill kunna spela SVCD-filmer (vilket jag så vitt jag vet inte kan på mac:en, rätta mig om jag har fel)

VLC, kolla filarkivet.

åhå. Inte visste jag att den spelade SVCD. Har kört den tidigare.

undrar om jag ska be admin ändra "Trogen medlem" till "Trogen svikare"...

vad tror ni?

  • Medlem
  • 2003-01-16 10:24

Snällla "KÖP" inte Windows bara för att inte stödja MS....

  • Medlem
  • 2003-01-16 10:25

Need For Speed: Porsche Unleashed. Det behövs ingen kommentar. Underbart bilspel licensierat från Porsche. Varje tysk har sin egen motorkaraktär osv. Mkt. detaljerat. Det är min anledning att fundera på en PC som komplement till min PB. Vrum!

/fredrik

Vad jag har förstått så minskar markanden för spel på PC, i alla fall i USA. (I japan har den markanden aldrig varit stor). Det säljs spelmaskiner som aldrig förr. Gamecube, Playstation2, Xbox och Gameboy Advaced mfl. Troligtvis kommer vi att få se att samtliga maskiner ger sig ut på internet inom kort. Allt fler får någon form av bredband och det kommer att vara ganska simpelt att koppla upp sin spelmaskin mot Internet. För att där spela mot andra människor runt om i världen. Spel på PC kommer ju givetvis inte att försvinna. Men minskar marknaden ännu mera så kan man ju tänka sig att det släpps mindre toppspel och fler skaffar sig en spelmaskin istället. Vilket de oftast blir mycket nöjda med sedan. Så om fler inte längre skaffar dator för att spela på så försvinner ju kritiken mot Apple att det finns för lite bra spel till Mac OS.
Eller tänker jag för enkelt och gissar för mycket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 10:46

Håller helt med föregående talare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: XedoZ:
Snällla "KÖP" inte Windows bara för att inte stödja MS....

Om jag nu skulle köpa det så vore det i alla fall inte i direkt syfte att stödja Microsoft.

Och inte fan tänker jag köpa det.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Need For Speed: Porsche Unleashed. Det behövs ingen kommentar. Underbart bilspel licensierat från Porsche. Varje tysk har sin egen motorkaraktär osv. Mkt. detaljerat. Det är min anledning att fundera på en PC som komplement till min PB. Vrum!

/fredrik

åhja, det är det bästa bilspel som gjorts, helt underbart att köra med ratt och pedaler. Bilarna uppför sig vettigt, det är faktiskt snyggt å det finns en del modeller att köra/modifiera.

Need For Speed 6: Hot Pursuit var bara skit, äcklig jävla arkadkänsla... usch.

Min fina 17" StudioDisplay som jag hade tänkt behålla håller på att lägga av... När man stänger av den så klickar det och knastrar i den... det fräser nästan i den när man sätter på den. Sen så är bilden helt konstig och "bucklig" i kanterna... usch.

jävla helvetesskitfanskap. nu måste jag köpa en ny beige PC-skärm också. Drygt.

Nån som varit med om samma sak?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-16 12:08
Citat:

quote: jag måste kunna spela Counter-Strike, sitter dagarna i ända och är abstinent.

Switcha för att spela ett av dom sämsta spelen som gjorts?!?!

Spela q3, där är det känsla! cs vars är känslan i det spelet? bara spreja med parran så är man ju bäst.....

Måste man vara antingen eller... ? Jag har både macar och pc-burkar. Pratar man om spel med en macfanatiker så hänvisar han direkt till spelkonsollerna. Lite "surt sa räven", tycker jag. Idag är det tyvärr så att PC:n är överlägsen macen som spelmaskin. MacOS däremot är, än så länge, överlägset Windows - inget snack om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 12:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Måste man vara antingen eller... ? Jag har både macar och pc-burkar.

Grejen är ju att dom allra flesta av oss inte kan uppbåda, eller har lust att uppbåda, den sortens $$$ som krävs för att ha en skön mac (20k minst) samt en bra pc-spelmaskin (runt 15k)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Måste man vara antingen eller... ? Jag har både macar och pc-burkar. Pratar man om spel med en macfanatiker så hänvisar han direkt till spelkonsollerna. Lite "surt sa räven", tycker jag. Idag är det tyvärr så att PC:n är överlägsen macen som spelmaskin. MacOS däremot är, än så länge, överlägset Windows - inget snack om det.

Sen får man fråga sig vad som är försvarbart, köpa en dator för 10.000+ för att spela när man får en konsol för 2000:-?

Jag tror Tyrell kommer tillbaka illare än kvickt efter en stund i Gates-landet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:

Citat:

quote: jag måste kunna spela Counter-Strike, sitter dagarna i ända och är abstinent.

Switcha för att spela ett av dom sämsta spelen som gjorts?!?!

Spela q3, där är det känsla! cs vars är känslan i det spelet? bara spreja med parran så är man ju bäst.....

Quake 3 är fläsk fläsk hoppa runt, CS är taktik och det går inte att spreja hur som helst, välriktade enstaka kulor funkar bäst.

Bevaka tråden