Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jag switchar, åt fel håll.

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Måste man vara antingen eller... ? Jag har både macar och pc-burkar. Pratar man om spel med en macfanatiker så hänvisar han direkt till spelkonsollerna. Lite "surt sa räven", tycker jag. Idag är det tyvärr så att PC:n är överlägsen macen som spelmaskin. MacOS däremot är, än så länge, överlägset Windows - inget snack om det.

Sen får man fråga sig vad som är försvarbart, köpa en dator för 10.000+ för att spela när man får en konsol för 2000:-?

Jag tror Tyrell kommer tillbaka illare än kvickt efter en stund i Gates-landet.

Som sagt, jag byter inte dator enbart för att kunna spela, det finns andra saker jag vill åt som faktiskt saknas på Mac:en. En sak är hårdvarupulet, det är faktiskt riktigt kul att plocka ihop burkar från scratch, välja delar själv osv.

Datorn jag köper kostar för övrigt in 10.000+, utan närmare bestämt 5600 kr.

Jag var i Gates-landet för inte allt för länge sen och visst, jag har många åsikter om Windows och 95% är negativa, men jag måste prioritera för såhär ser läget ut för mig:

Antingen har jag kvar min G3:a som jag inte kan spela på, inte har råd att skaffa ett nytt grafikkort till så att jag kan visa film på TV:n, inte kan köra OS X med vettig fart på, eller så skaffar jag en PC som jag kan spela de spel jag vill på, surfa med vettig fart och visa film på TV:n, utan att lägga några extra pengar emellan.

Hade jag haft pengarna hade jag skitit fullständigt i PC:n och skaffat mig en ny fin G4:a, men tyvärr så är jag enbart student och har begränsad ekonomi.

Citat:

quote: En sak är hårdvarupulet, det är faktiskt riktigt kul att plocka ihop burkar från scratch, välja delar själv osv.

Urs, hårdvarupulet var en av de orsaker som gjorde att jag Switchade (åt rätt håll). Hårdvaru-strul och grejer som inte trivs tillsammans, grejer som inte "syns" i systemet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Citat:

quote: En sak är hårdvarupulet, det är faktiskt riktigt kul att plocka ihop burkar från scratch, välja delar själv osv.

Urs, hårdvarupulet var en av de orsaker som gjorde att jag Switchade (åt rätt håll). Hårdvaru-strul och grejer som inte trivs tillsammans, grejer som inte "syns" i systemet.

pulet är kul, strulet är mindre kul, men väljer man rätt grejor så kan man faktiskt få en rätt så stabil Wintelburk, det gäller bara att akta sig för VIA-chipsets och annat otrevligt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tyrell:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: zodijackyl:
Jag skulle acceptera det om det handlade om Battlefield men det här var fan skandal..

Föresten, släpps inte CS 1,6 typ idag? *host host*

Battlefield, fnys. Skitlir i min mening. Saknar den enorma känsla som CS har.

Jag tycker själv det är småtrist att byta, men som sagt: jag tänker skaffa en Mac igen om några månader. En som kan köra OS X vettigt, min G3/350 fixade inte det jobbet speciellt bra tyckte jag.

CS har ingen känsla. Fulare och tråkigare spel får man leta efter. BF1942 är däremot riktigt roligt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tyrell:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: zodijackyl:
Jag skulle acceptera det om det handlade om Battlefield men det här var fan skandal..

Föresten, släpps inte CS 1,6 typ idag? *host host*

Battlefield, fnys. Skitlir i min mening. Saknar den enorma känsla som CS har.

Jag tycker själv det är småtrist att byta, men som sagt: jag tänker skaffa en Mac igen om några månader. En som kan köra OS X vettigt, min G3/350 fixade inte det jobbet speciellt bra tyckte jag.

CS har ingen känsla. Fulare och tråkigare spel får man leta efter. BF1942 är däremot riktigt roligt.

Fult är det, absolut, men det spelar ingen som helst roll, känslan är det viktigaste och det har CS. Teamarbete och taktik är det som gäller, och det går inte att bara skjuta lite hit å dit, man måste vara snabb och träffa rätt, vapnen uppför sig vad jag skulle kalla "realistiskt", i alla fall i förhållande till vad jag sett i andra spel i samma genre. BF1942 ser bra ut, är rätt mångsidigt men är realtivt tråkigt och utbudet av vapen är starkt begränsat.

Installera Fink, sedan installerar du WineX ovanpå det. Då kan du spela CS på din Mac

  • Medlem
  • 2003-01-16 15:42

CS är ett skitdåligt spel, det är därför så många spelar det förstår ni väl alla? *herregud*. Jag kan tänka mig en konsoll men då ska konsollen hålla käft och inte ha en massa fläktar som surrar. I och med att utveckligen går framåt så ska man även mot en rimlig penga kunna bygga ut denna konsoll med bättre minne, grafikkort etc. Tangentbord ska naturligtvis finnas att köpa till. CS med handkontroll? Sen ska spelen vara så mycket bättre än vad de är nu. Jag skiter nästan fullkomligen i grafiken så länge känslan finns där. Sen betalar jag fanemig (!!!) inga 700 spänn för spelen. Glöm det. Ska man sitta med 2 spel då eller? Skitkul. Dessuom är upplösningen i PAL-systemet så himla sunkigt så att man vill gråta. NTSC ska vi nog inte ens prata om. Nej, fixa så att tv apparaterna håller en godtagbar standard för framtidens "gamers" så kan vi börja snacka. Vem kopplar in sin konsoll i monitorn, även om det kanske går?

/Fredrik

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
Installera Fink, sedan installerar du WineX ovanpå det. Då kan du spela CS på din Mac

och det kommer att gå fort tror du?

CS funkar knappt på en P2/400 med ett TNT2-kort.

Man har i över ett och ett halvt år kunnat spela Counter-Strike i Linux. Prestandan är t.o.m. lite bättre än i windows p.g.a Linux överlägsna minneshantering.

Det fungerar också bra med andra spel som inte finns för Mac, t.ex. GTA3 och snart (om inte redan) fungerar Battlefield 1942.

Krossa fönster!

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
Installera Fink, sedan installerar du WineX ovanpå det. Då kan du spela CS på din Mac

Det går inte. WineX kräver x86 processor.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Det går inte. WineX kräver x86 processor.

Ciryon

Attans

Då får man väl köra VPC6 och sen CS i det då

Bevaka tråden