quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
quote:Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Måste man vara antingen eller... ? Jag har både macar och pc-burkar. Pratar man om spel med en macfanatiker så hänvisar han direkt till spelkonsollerna. Lite "surt sa räven", tycker jag. Idag är det tyvärr så att PC:n är överlägsen macen som spelmaskin. MacOS däremot är, än så länge, överlägset Windows - inget snack om det.
Sen får man fråga sig vad som är försvarbart, köpa en dator för 10.000+ för att spela när man får en konsol för 2000:-?
Jag tror Tyrell kommer tillbaka illare än kvickt efter en stund i Gates-landet.
Som sagt, jag byter inte dator enbart för att kunna spela, det finns andra saker jag vill åt som faktiskt saknas på Mac:en. En sak är hårdvarupulet, det är faktiskt riktigt kul att plocka ihop burkar från scratch, välja delar själv osv.
Datorn jag köper kostar för övrigt in 10.000+, utan närmare bestämt 5600 kr.
Jag var i Gates-landet för inte allt för länge sen och visst, jag har många åsikter om Windows och 95% är negativa, men jag måste prioritera för såhär ser läget ut för mig:
Antingen har jag kvar min G3:a som jag inte kan spela på, inte har råd att skaffa ett nytt grafikkort till så att jag kan visa film på TV:n, inte kan köra OS X med vettig fart på, eller så skaffar jag en PC som jag kan spela de spel jag vill på, surfa med vettig fart och visa film på TV:n, utan att lägga några extra pengar emellan.
Hade jag haft pengarna hade jag skitit fullständigt i PC:n och skaffat mig en ny fin G4:a, men tyvärr så är jag enbart student och har begränsad ekonomi.