Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amputerad logotyp

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en logotyp gjord i Illutrator, sparad som EPS 9. När jag monterar denna i InDesign blir lite av kanten klippt (se bild). Har försökt att komma runt detta men lyckas inte. Hjälp!

• Medlem
  • 2003-12-03 20:50

Markera options i rutan där du väljer din fil och testa dom olika varianterna. Crop, trim och art.

• Avstängd
  • International user
  • 2003-12-03 21:08

Har du provat att lägga ett tomt block utan fyllning, som är större än objektet bakom det?
Brukar fixa problemet för det mesta.
/Mattias

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hoppe
Markera options i rutan där du väljer din fil och testa dom olika varianterna. Crop, trim och art.

Detta val får jag inte vid montering av EPS. Sparar jag om som AI så fungerar det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Har du provat att lägga ett tomt block utan fyllning, som är större än objektet bakom det?
Brukar fixa problemet för det mesta.
/Mattias

Utveckla! (Eller inveckla ) Jag förstår inte. Ska jag lägga ett tomt block över?

• Medlem
  • Borås
  • 2003-12-03 21:46

Lägg en ram runt - färglös naturligtvis. Då klipps förhoppningsvis inte kanten av.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anna E
Lägg en ram runt - färglös naturligtvis. Då klipps förhoppningsvis inte kanten av.

Ah. Det var ju det Mattias L menade! Jag var insnöad på problemlösning i InDesign just då.

Att lägga en färglös box under i Illustrator fungerar.

Anders Täpp kom fram till att denna klipp-feature har försvunnit iom CS, så troligtvis kallas det väl bug.

Och när man sparar om filen som Illustrator 8 EPS så klarar InDesign 2.0.2 av den.

Tack Anders! Då löser det sig till nästa gång. Just denna trycksak ligger och torkar med kapad logotyp just nu.

det är en klassisk Illustrator-begränsning. Spar som PDF eller som AI så slipper man det.

1
Bevaka tråden