Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid från Nicator ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 09:50

Ni som tidigare beställt hempc av Nicator, hur har de hållit leveranstiderna ? Själv har jag beställt via Västerås Stad och datorerna skulle börja levereras i mitten av november. Det enda problemet är att de inte angivit ngt slutdatum för leveranserna, supporten har inte kännedom om när leverans kommer att ske utan "avvakta så ringer budbolaget dig" är det enda svar man får.

Första gången jag uttnyttjar hempc erbjudandet så jag vet inte hur lång tid det normalt tar för dem att leverara datorerna, men en månad är väl ganska lång tid trots allt, eller ?

En månad kan anses som snabbt i hempc-världen. Nu vet jag inte hur pass stor denna hempc-affär är, men är den stor kan det gå månader innan allt levererats.

• Medlem
  • 2003-12-09 12:20

Pratade med Nicator igår angående leverans till Stockholm stad. De skall leverera mellan 13 nov-13dec men har ej hört minsta livstecken av dem än. Jag har varken fått bekräftan på beställning eller leverans. Har tagit kontakt med dem två gånger då de bemött mig väl men med en förvånandsvärd flathet i att ge ett seriöst intryck. De lovar att hålla leveranstiden men är riktigt skeptiskt till att G5:an kommer tills på fredag. Min beställning gjordes i mitten av september trot jag.

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 07:19

G5:an kom igår ! Det tog alltså ca 3 månader from att man skickade in beställningen.

Visserligen kom den med en 80 gb hårddisk istället för utlovade 250 gb, usb diskettstationen var ej med (kommer inte sakna den heller), leverades med os 10.2.7, och sen var skrivaren bytt till en annan modell (canon i850=>i560)

så helt nöjd är jag kanske inte med Nicator just nu.....

De lovade att höra av sig idag ang hårddisken, så vi får väl se vad som sker.

• Medlem
  • 2003-12-12 10:55

Aj fan. Har ej kollat HD:n. Fick min igår också men har knappt hunnit mickla med den alls (betygstider). Hur skall du göra med disken då? Vi har ju blivt lovade den stora.

Fick också min G5:a igår. Saknar diskettstationen och HD är på 80 GB.
Jag har varit i kontakt med Nicator idag och fått beskedet att diskettstationen kommer att skickas med post men HD:n skall bytas av Apple. Så nu skall den nya maskinen redan ut och resa. Inget roligt när sådant här händer. Lite ynkligt av Apple att leverera fel utrustning när dom äntligen får vara med.

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 11:27

Dom skulle som sagt höra av sig idag så får vi se vad de säger. Men det är ju klart jag ska ha den stora som utlovat !

• Medlem
  • 2003-12-12 13:21

Lyllosar!!!:mad: Fick ni G5:or genom Nicator?! Vi har bara fått Imac och Ibook att välja på förutom massa sur-PC. Då är det kanske Lunds kommun man ska skälla på.

Jag skaffade Ibook förra året och förutom att det tog tre månader från beställning till leverans, vilket var vad de sa att det skulle ta, så blev inte allt rätt för mig heller. Jag fick fel Officepaket, för OS 9 och inte för OS X, vilket de gett besked om att det skulle bli. Vid uppringning menade de att det stått fel i broschyren och att jag fick nöja mig med det jag fått. Lite senare fick jag ett brev där de helt plötsligt svängt, nu skulle jag skicka tillbaka OS 9- varianten för att få för OS X istället. Och det gjorde jag. Om jag gjorde kopia på OS 9-paketet eller inte berättar jag inte. Systemet som var installerat var inte heller det senaste, Jaguar, utan 10.1.4 men det kan kanske inte Nicator beskyllas för. Som tur var hade Apple erbjudande om uppgradering för 195:- vilket var oerhört krångligt att ordna när man som jag inte hade kvitto på inköpet, men det är en annan historia.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-12 14:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av TorWall
Fick också min G5:a igår. Saknar diskettstationen och HD är på 80 GB.

Då hade jag tur!

Min G5:a kom också i onsdags, men med rätt hårddisk (250GB), Panther och med diskettstation och allt annat som utlovats!

• Medlem
  • 2003-12-12 17:45

Utom Panther va? Utlovades inte detta på demonstrationen i Stockholm, någon som vet?

• Oregistrerad
  • 2003-12-15 17:55

Nu så har jag fått svar ifrån Nicator. Usb-diskettstation kommer med posten och hårddisken som leverades var ju felaktig. En 250 gb hårddisk kommer att installeras och vi får dessutom behålla 80gig:aren som tröst.
Så det verkar ju bli bra allting till slut !

Jag har fått samma meddelande från Nicator som Du Mikael.
Tyvärr kan dom inte ge någon tidnär den nya disken skall monteras inte heller hur det skall gå till. På plats, packa och skicka, lokal verkstad eller....?
Tog Du upp det här med att en de som har fått rätt hårddisk tydligen även har fått Panter OS?
Jag har skickat en fråga till Nicators support om detta men imte fått svar än.

1
Bevaka tråden