Lyllosar!!!:mad: Fick ni G5:or genom Nicator?! Vi har bara fått Imac och Ibook att välja på förutom massa sur-PC. Då är det kanske Lunds kommun man ska skälla på.
Jag skaffade Ibook förra året och förutom att det tog tre månader från beställning till leverans, vilket var vad de sa att det skulle ta, så blev inte allt rätt för mig heller. Jag fick fel Officepaket, för OS 9 och inte för OS X, vilket de gett besked om att det skulle bli. Vid uppringning menade de att det stått fel i broschyren och att jag fick nöja mig med det jag fått. Lite senare fick jag ett brev där de helt plötsligt svängt, nu skulle jag skicka tillbaka OS 9- varianten för att få för OS X istället. Och det gjorde jag. Om jag gjorde kopia på OS 9-paketet eller inte berättar jag inte. Systemet som var installerat var inte heller det senaste, Jaguar, utan 10.1.4 men det kan kanske inte Nicator beskyllas för. Som tur var hade Apple erbjudande om uppgradering för 195:- vilket var oerhört krångligt att ordna när man som jag inte hade kvitto på inköpet, men det är en annan historia.