nu väcker jag den här tråden igen...
Det är nämligen tvärtom, jag vill att alla pdf ska automatiskt öppnas i Preview. Men ibland frångår datorn det och öppnar acrobat istället. Det är nu inte det värsta, utan bara för att jag vill läsa pdf:en så måste jag först klicka bort en ****** ruta som frågar om jag vill ha acrobat som default läsare. Varje gång! Jag väljer nej varje gång och det är lika störande varje. Det som ofta händer är att när jag pillar med något annat program 2 minuter senare så börjar Acrobat-ikonen hoppa, utan anledning!! Varje gång!! Och det är aldrig något den vill!?
Hur får jag stopp på det här??
En annan fråga var flera pdf:er som jag la ihop till en enda, numer när den (tack o lov) öppnas i preview så visas inte "thumbnails" men istället "table of content" vilket det inte gör någon annanstans.. och det känns ganska missvisande att titta på för alla sidorna var liksom huller om buller.. Så frågan där är om jag antingen kan dela upp filen till orginal-versionerna, uppdelat igen och döpa om dem så det inte är typ "untitled" etc där eller om jag kan få preview att alltid öppna med sidebar i "thumbnails" vyn?
Jag är inte så hemma på det här med PDF men om man lagt samman olika filer till en, då borde de väl bara vara en och inte summan utav flera? Har jag gjort nåt knas för att få det såhär?