Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket av följande IM-program föredrar ni?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av memark:

Audium X är det enda som gäller!! Snyggt gränssnitt med skins, klarar MSN/AIM/ICQ/.mac och otaliga inställningsmöjligheter.

Instämmer!
Förut skrev jag Icy Juice, men nu är det Adium X för hela slanten. Kör med 0.7b3 och det finns inget som slår Adiums kontaktlista!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-20 13:47

adium; icq för vänner å msn för alla småtjejer...

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 14:53

Proteus! Men stör mig på att inte filöverföring finns. Annars slimmat och genomtänkt gränssnitt. Inte onödigt med plats.

Två frågor:

Finns filöverföring för Adium?

och

Jag har den sista veckan fått massa meddelande från AOLSYSTEMMSG om at det ska finnas fler med mitt namn. Är det nån som kan förklara vad som menas?

"Your screen name (yaform) is now signed into AOL Instant Messenger (TM) in 3 locations."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-20 14:57
Ursprungligen av ReSign:

Finns filöverföring för Adium?

Japp, fast det kan strula om du sitter bakom brandvägg plus att en progress bar ännu inte är implementerad i V063. Det kommer, enligt utvecklarna.

Ursprungligen av ReSign:

Jag har den sista veckan fått massa meddelande från AOLSYSTEMMSG om at det ska finnas fler med mitt namn. Är det nån som kan förklara vad som menas?

"Your screen name (yaform) is now signed into AOL Instant Messenger (TM) in 3 locations."

Så blir det om du är inloggad på en dator och sedan bootar upp ditt IM-program på en annan. När jag glömmer att stänga av Adium på hemmamaskinen och sedan startar jobburken får jag såna meddelanden.

• Medlem
  • 2004-09-23 10:36

Vad rekommenderar panelen att man använder för OS 9.2?

Kör ICQ, men har ibland behov av att nå Messenger... (Den klienten är verkligen hemsk)

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 11:15

iChat är säkert snyggast och bäst. Men flest har ICQ och flesta kan överhuvudtaget ha ICQ.

Så? Ja då används ICQ mest om man har mkt polare världen över... Även om det inte kan anses bäst, så är det mest

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 11:18

Ok, när ni ändå nämner flerfunktionsprogram. Trillian tycker jag är trevligt, men det finns väl säkert bara till PC? =/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-23 11:20
Ursprungligen av stry:

Ok, när ni ändå nämner flerfunktionsprogram. Trillian tycker jag är trevligt, men det finns väl säkert bara till PC? =/

Adium, Fire och Proteus är alla flerfunktionsprogram.

Trillian finns inte till OSX nej.

mvh
b0bben

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 11:19

Jag kör Proteus, filöverföring fungerar utmärkt.

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 18:00

Jag försökte köra Adium ett tag, men det kraschade hela tiden. Tråkigt, annars verkade programmet vara bra.

Ursprungligen av Gislaved.net:

Jag försökte köra Adium ett tag, men det kraschade hela tiden. Tråkigt, annars verkade programmet vara bra.

Det kraschar ibland för mig, men oftast fungerar det bara fint. Vilken version har du kört, 0.63?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-24 13:57

Jag har kört senaste versionen av Audium X i tre månader utan en endaste krasch!

Adium!

Adium är min nya favorit

Adium har nyligen gått över från tidsbaserade släpp av nya version till funktionsbaserade, dvs istället för att släppa en ny version varje vecka där en del versioner ibland var buggiga har de bestämt sig för att utveckla en ny version ordentligt och sen släppa den.

I och med att Adium har växt i populäritet har folk också börjat kräva mer stabilitet, trots att programmet bara är en betaversion än så längre, det är fortfarande en bra bit till 1.0. Därför kommer nästa version av Adium att bli 0.70 (nuvarande är 0.63).

För den som vill ligga i framkanten finns dock en väl fungerade beta av 0.70 att ladda ner. Nyheterna jämfört med dagen 0.63 är stora och många.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-26 15:14

Adium är guld! Absolut snyggast... Kör med transparens...

inget eftersom inget im program på mac har stöd för windows messenger (xp) med röst -och videochatt, dvs hela världen....jag kör xp på en bärbar pc med messenger, bedrövligt....apple vakna upp!

Ursprungligen av ingemarl:

inget eftersom inget im program på mac har stöd för windows messenger (xp) med röst -och videochatt, dvs hela världen....jag kör xp på en bärbar pc med messenger, bedrövligt....apple vakna upp!

Är det inte snarare Microsoft som borde fixa det?

Och *alla* dina vänner kör röst- och videochatt?

Ursprungligen av Adrian B:

Är det inte snarare Microsoft som borde fixa det?

Och *alla* dina vänner kör röst- och videochatt?

problemet ligger hos apple eftersom det är dom som ska ge sina användare möjlighet att kunna kommunicera med resten av datorvärlden, inte bara dom som kör aim (vilket är försvinnande få på windows), vad är det som hindrar apple att sluta en deal med microsoft? förutom ren tjurskallighet dvs

nej alla mina vänner kör inte röst -och videochatt men mitt arbete gör det (på windows xp), vilket är det viktigaste

problemet ligger hos apple eftersom det är dom som ska ge sina användare möjlighet att kunna kommunicera med resten av datorvärlden, inte bara dom som kör aim (vilket är försvinnande få på windows)

Inte i Apples hemland, där är AIM grymt stort. Bland Windowsanvändare. Tror det är skälet att valt det i första hand.

vad är det som hindrar apple att sluta en deal med microsoft? förutom ren tjurskallighet dvs

Det kan ju vara Apples ovilja att jobba med MS, det är väl inte helt otroligt. Men det kan ju också vara MS som inte vill det, utan hellre vill kontrollera det själva genom sin klient. Apples videodel är väl egenutvecklad och skulle de stoppa in MS videochatt också så krävs det nog en hel del av iChat.

Därmed inte sagt att det inte skulle vara välkommet bland macanvändare att få tillgång till MSN genom iChat, förstås. Men för oss som använder IM till hundra procent för textmeddelanden fungerar som sagt Adium utmärkt med sitt stöd för de fyra största protokollen. Och det är väldigt flexibelt vad gäller utseende.

Inte i Apples hemland, där är AIM grymt stort. Bland Windowsanvändare. Tror det är skälet att valt det i första hand.

ja att apple är extremt usa-orienterat är förvisso ingen hemlighet, men om dom nu ska försöka sig på att öka installed base så duger det inte bara att kränga macar därborta

Det kan ju vara Apples ovilja att jobba med MS, det är väl inte helt otroligt. Men det kan ju också vara MS som inte vill det, utan hellre vill kontrollera det själva genom sin klient. Apples videodel är väl egenutvecklad och skulle de stoppa in MS videochatt också så krävs det nog en hel del av iChat.

jag tror microsoft tvärtom skulle välkomna det, då kan dom slå sig för bröstet och visa för doj att dom minsann tänker på att låta konkurrenterna komma fram

Bevaka tråden