Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini-iPod 2 GB i januari?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-06 20:38

Yes.
Jag hade dock hoppats på något som skulle kosta under 2000 pix.
Vad kan iPod Mini komma att kosta i Sverige tro?

Edit: Och så är det ju ett tag till april också... vettefan om jag ska köpa en billig mp3-spelare nu eller vänta tills april... eller kanske både och.

2495:- ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
2495:- ?

Tror det är en mycket bra gissning.

Håller med, det är nog ett troligt pris i Sverige.

Sen kanske man kan spekulera i nya modeller senare i år, när de fått upp volymerna och priset på komponenterna sjunker så kanske en justering sker. Så har ju skett med ursprungliga iPoden.

Tyvärr var ju inte färgerna de roligaste..
De kanske möjligtvis går bra i Japan

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-01-06 22:11

Det är ju assnygga färger! Apple förnyar sig hela tiden och ligger helt rätt! Fantastiskt snyggt med "mini"-stilen!

Det är väl så...
Det är mycket från apple som jag inte tyckt om från början, men börjat gilla efter ett tag.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-06 22:49

Dags att börja lägga pengar på hög, för i april blir det en grön iPod mini.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Det är väl så...
Det är mycket från apple som jag inte tyckt om från början, men börjat gilla efter ett tag.

Jag tror du träffat huvudet på spiken där! Det är faktiskt väldigt vanligt att Apples produkter växer när man får se dom i verkligheten och börja använda dom. Kanske därför jag går så hårt åt de som från början är kritiska, för att jag vet själv att det är för lätt att döma ut dom innan man vet allting.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 00:40

Men jag är nästan helt säker på att den kommer att gå ner i pris,,, eller rättare sagt så är det i det närmaste ett måste om dom ska kunna nå ut till massorna, plus ev vinna ny mark i det apple hatande PC träsket...

Jag själv kommer helt klart köpa en Mini men hade den kostat $149 så hade jag förmodligen köpt två,, och säkert många med mig, som sagt det man förlorar på gungorna får man ta in på karusellen....

Jo, och hade den kostat 99 dollar så hade dom sålt ännu fler. Och hade den kostat 49 dollar så hade dom sålt ännu ännu fler... men nånstans gör man en avvägning mellan marginalen på produkten, dess finesser, komponentkostnader, tillverkningskostnader och tillverkningskapacitet och i detta fall valde man denna iPod mini för 249 dollar. Jag är rätt säker på att Apple kan det här med mp3-spelare betydligt bättre än oss här på 99mac. Det visar ju framgångarna för den vanliga iPoden ganska tydligt (jämfört med det mottagande den fick).

Jag citerar Daring Fireball (igen):

The whole point of the iPod Mini isn’t that it’s cheaper. It’s that it’s smaller. The initial consensus seems to be that it’s too expensive — but that was also the initial consensus for the original iPod.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Tror det är en mycket bra gissning.

Närmare 2900 inkl moms är det som gäller.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Närmare 2900 inkl moms är det som gäller.

ha ha.
Blir tvungen igen:
-För dyrt...

Att Apple känner MP3-marknaden är odiskutabelt - men den nya "minin" är en annan slags produkt och har andra förutsättningar. Apple siktar på "mellanklassen" - och jämför med Rio á 199 USD. Behov/krav hos användaren i denna klassen ser rimligtvis annorlunda ut...pris & storlek borde vara relevant.

Hur man än vrider och vänder på det - så ställs:

4 GB á 249
mot
15 GB á 299

först och främst.

Sen är storleken relevant - och användningsområde. Visst - skall jag jogga omkring och "bara" vill köra MP3 - då köper jag "minin" - men så fort jag har lite större krav - som mediabärare - så faller nog valet på 15 GB'aren.

Hur som helst - står denna mellanklass för cirka 30% av försäljningen och Rio representerar den största/hårdaste konkurrenten kanske Apple har möjlighet att sno åt sig...50% av dessa användare - alltså cirka 15% till...för i valet mellan en 256 MB MP3spelare och en 4 GB...för 500 kronor extra - då är valet inte så svårt

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag är rätt säker på att Apple kan det här med mp3-spelare betydligt bättre än oss här på 99mac. Det visar ju framgångarna för den vanliga iPoden ganska tydligt (jämfört med det mottagande den fick).

Jag citerar Daring Fireball (igen):

The whole point of the iPod Mini isn’t that it’s cheaper. It’s that it’s smaller. The initial consensus seems to be that it’s too expensive — but that was also the initial consensus for the original iPod.

Bevaka tråden