Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP eller tråden som spårade ur.

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

angående

"stfm
Du snackar en del skit

Jag har precis samma erfarenhet av om Windows förträfflighet i funktionalitet som Erik Wennerbergoch säger samt många fler har samma erfarenhet av Windows som vi."

Så kanske det beror på att vi vet nästan direkt vad som bör fixas när väl ett fel dyker upp,
Samt att de flesta har varit med sen Dos tiden så vi har ett par år av erfarenhet med oss.

Visst finns det Windows burkar som bara helt enkelt inte vill funka då är det inge att gör år saken än att köpa kvalitet saker nästa gång.

Sen att lära sig lite med om Windows Xp alla funktioner kanske inte skadar så att ni inser att det inte är så illa som Mac sidan vill få det till att se ut.

Jag använder Os X mest för att mitt förra jobb krävde det för att man skulle få nätverket att funka.

Sen finns det ett stort nöje i att bygga sin egen dator något som Mac sidan aldrig kommer att kunna göra så länge Apple håller i produktionen.
Det är som att bygga Lego.

Säg mig en sak varför stora företag som ABB, Volvo, Saab m.m. använder Pc och Cad i sina arbetsstationer och inte Apple datorer. För att skapa ett Cad program för mac är inte så svårt som vissa tror. Bara om Macarna var så bra som lovas så hade det nog funnits.
Om nu Pc är så dåligt som många Apple vänner vill få det att se ut så varför använder man Pc med Win 2000 och Cad om det är rent skit.
Och en annan sak Varför minskar Apple medan allt fler Pc kommer in på områden som en gång var ren Mac områden. T.ex. Skolor Grafiska sidan, video m.m.
Om Macen var så övervinnlig som många mac vänner vill få mac till så varför växer inte Apple.
Man vill ha det bästa när det gäller viktig utveckling eller produktion då spelar ju priset inte något större roll utan man tar det som är bäst eller hur!

Säg mig också Varför Microsoft är så stora som det är om deras operativsystem är så himla dåligt. Människor hade inte köpt Windows om det var så dåligt som många vill få det till. För det finns alternativ till Windows eller hur speciellt när alternativen till Windows är mycket biligare eller rent ut sagt gratis. T.ex. Linux

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-01-18 03:25

Christopher, blev du något klokare efter alla inläggen..? Tror knappast det.

Måste bara säga att jag gillar det här forumet mycket...men inte alltid.

L8r Folks!

• Medlem
  • 2003-01-18 04:20

"T.ex. bluescreens finns inte i Windows Xp men visst ni som har set några kan jag bara säga att ni ljuger som hästar travar."

Tjena... bara för att det finns specialprogram som ändrar färgen till något annat än blått kan man inte, i min mening, säga att det som i normala samtal refereras till som "Blue screen" inte finns. Blue screen finns, och mår bra, i XP. Kolla upp det.

[ 18 Januari 2003, 04:21: Meddelandet ändrat av: stfm ]

Min sambo har en Dell Inspiron 8100 med Windows XP Professional. Förutom att Dells toppmodell som kostade mig mer än en Powerbook G4 är tung, anskrämlig och ful så fungerar den inte alls tillfredsställande med Windows.

Min högst personliga uppfattning av XP är att allt är frid och fröjd i 3 månader efter man installerat operativet. Sen brakar hvetet lös.... Har installerat om operativ två gånger för att skärmen har blivit svart, verkar som om den "tappar" drivarna till skärmen lite när den känner för det. Då skall också tilläggas att i en bärbar Dell så skall väl all hårdvara vara "anpassad" för att inte skapa konflikter!?! Har även problem med att den slår av sig ibland när man drar ut strömkablen, men bara ibland....

Mina goda spelfanatiker till vänner säger att de brukar ominstallera systemet en gång i kvartalet, "det känns bättre, annars blir det så djäkla segt" är kommentarerna. Det här är ingen skröna eller myt, så ligger det till. jag tror att de flesta har varit hem till sina bekanta någon gång och stött på en windows-installation som suttit där i 2-3 år, det är rent ut sagt fruktansvärt, Windows blir uberdjäkligt segt om det inte installeras om då och då.

Överlag så tycker jag XP är ok. Det är ett hyffsat operativ, men jag brukar inte nöja mig med mediokra lösningar.

Men vad i he... Diskutera era datorkrig någons annanstans.. Och ni som lever med ert WinXp. Kan ni istället för att leka sandlåda svara vettigt på mina frågor?

Erik Wennerbergs svar var ju inget svar som direkt var hjälpande.

Se så BASTA!

[ 18 Januari 2003, 07:36: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

hahahahahahaha....

att ni bara orkar...

kolla här:
De som vill köra Mac OS gör det, dom som vill köra Windows XP gör det...

börja inte ett Mac-PC krig på 99mac för då blir jag ledsen och besviken på er...

att det ska vara så svårt att snacka om sånt här på just detta forumet förstår jag faktiskt inte...

skärp er liksom...

• Medlem
  • Härnösand
  • 2003-01-18 09:26

En liten fråga?
Vad är skillnaden på XP-home och XP-Pro

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hunter78:
mondo65 & Sundevall

Jag vet inte vilken värld ni lever i men jag tror mest att ni hitar på alla felen som ni har!

Jahaja. Jag ljuger? Du är välkommen att komma på besök någon gång och själv ta en titt på min dator.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-18 09:45

Sluta datorkriga nu! Det här inte hemma på 99mac tycker jag. Den här tråden borde ha tagits bort för länge sedan.

Både Mac och Windows har sin roll att spela, men personligen har jag inget till övers för den sortens osammanhängande svammel som Hunter78 står för. Lär dig att skriva ordentligt för tusan hakar - det går ju inte ens att läsa vad du skriver.

Inga mer datorkrig! Nuff sed.

[ 18 Januari 2003, 09:53: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erling N:
En liten fråga?

Om jag fattat saken rätt så skall det i XP-Pro finnas lite mer grejjer i systemet som du kan komma åt, i XP-Home är det lite mer låst. Annars så är det inte någon större skillnad.

Ang. blåskärmar i XP så har i alla fall jag lyckats få fram en så kallad minnesdumpning med blå bakgrund och en massa siffror som inte säger mig så mycket (förvillande lik gamla Blue Screen of Death). Fått samma sak i Win2K också, fast inte speciellt ofta.

Jamen hallå!
Kan ni inte köra PC-tugget någon annanstans?
Detta är ju ett Mac-forum.
Vad ska alla lurkers tro som tittar här och ser att det tuggas så mycket om PC här?
Sluta nu!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-18 10:33

Intressant tråd,C A undrade bara över varför man behöver en drivis till modemet.

-Har du fått fart på modemet än Christopher?

>>Hunter78
Den finns många exempel historiskt på saker där majoriteten trott/tyckt/ansett sig ha rätt.Det behöver inte alltid vara så.Använd din tid till annat än att hänga här på 99mac för att med en dåres envishet predika evangelium enligt Bill Gates.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Shattapp:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erling N:
En liten fråga?

Om jag fattat saken rätt så skall det i XP-Pro finnas lite mer grejjer i systemet som du kan komma åt, i XP-Home är det lite mer låst. Annars så är det inte någon större skillnad

Det går inte heller vad jag märkt att ansluta till en domän med Home versionen.

DISKUTERA DET I ETT ANNAT FORUM. TACK. /C

Och så var datorkriget slut för den här gången. Nästa gång kan ni väl försöka hjälpa de som har problem med Windows istället för att kasta skit fram och tillbaka.

/c, guru allmänt

Bevaka tråden