Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köper du en iPod Mini för 2795 inkl moms?

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple lanserade en ny iPod Mini som är pytteliten och rymmer 4GB eller cirka 1000 låtar. Vi spekulerar i ett svenskt pris på 2.795 kr inkl moms.

Skulle du köpa en iPod Mini, och i så fall i vilken färg - eller köpa en "riktig" iPod?

Jag har redan en "riktig", kommer köpa en mini silver också. Tjejen får väl en grön eller rosa förmodar jag.

Jag köper troligen en i USA, då jag har en bekant som är över. 1800:- känns bättre...

En titan.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 23:41

Nej, har tillräckligt med elektroniska leksaker.

  • Medlem
  • 2004-01-06 23:44

Det blir nog en blå.

Hade jag haft pengar och det funnit en iTrip till den (för det gör det väl inte?) så hade jag slagit till direkt, eller i April.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-07 00:01

Jag köper eventuellt en om/när den kryper nedåt max 2000 eller så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 00:01

Köpte en 40GB i lördags så ny iPod behver jag inte...

Jag köper en så fort dom fixar vettiga inspelningsmöjligheter från en mic.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-07 01:15

Prismässigt så är det ju inte ett jättehopp upp till en iPod 15GB, så kanske går jag på en sån istället. Men visst, sen är ju frågan om jag behöver en 15 GB, klarar mig nog utmärkt med en 4GB. iPod Mini är ju desutom rätt snygg tycker jag, den silverfärgade, och mindre. Får nog fundera ett tag till, jag kan ju fundera till april minst iaf

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-07 01:25

iTripen för 3G ipods måste ju passa då iPod Mini skall ha samma kontakt i botten som 3G iPod. Inte sant?

Brorsan köper nog en iPod Mini imorgon om jag känner honom rätt. Själv väntar jag nog tills 40GB har blivit lite billigare. Kände mig trångbodd i den 20GB jag ägde tidigare.

  • Medlem
  • 2004-01-07 01:25

Självklart. Guld eller blå.

Citat:

Skrevs ursprungligen av eric
Köpte en 40GB i lördags så ny iPod behöver jag inte...

Köpte en likadan, som kom i mellandagarna. Nu väntar vi på iPod large .

Silver eller blå. Hmm, eller kanske grön? Fast skulle vilja se en med flashkort och bra batteri.

Beställde en 20 gb igår. Tycker inte att det är prisvärt med nästan 3 000 kr för 4 gb.

Lätt. Köpte utan problem en minidisc för 2700, och denna känns klart mer prisvärd. 4Gb är exakt lagom för mig, och den känns faktiskt stryktåligare, homogenare. I varje fall enligt de bilder jag sett.

Men nu vill jag ju ha en Eyetv 200 också, så det blir svårt... Vad ska man välja?

Och säg inte "köp båda", jag är fattig!

jag blir jättekluven av detta! 15 GB iPod eller 4 GB "mini" : confused :

men hade jag haft möjlighet att köpa ifrån USA så hade jag nog köpt en mini - för det blir rejält mycket billigare i och med växelkursen...

vid lite närmare eftertanke väljer jag nog en 15 GB iPod - för - jag vet att jag kommer använda den mycket till att transportera filer (avi's etc) och då behövs lite extra utrymme

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-07 09:50

Nej, jag har redan placerat ut Macar med iTunes i alla lokaler jag brukar vistas i.

Utomhus så föredrar jag att lyssna på fågelsången.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-07 09:51

En grön är inplanderad.
Börjar spara på engång.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-01-07 09:51

Kan inte någon importera någa från USA så man slipper vänta till april?

Med tanke på priset så är inte en iPod mini aktuell för min del. Jag har en 20 GB iPod och är nöjd med den!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-01-07 10:02

Macoteket har satt priset till 2869 kr inkl moms.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 10:45

Är jag den enda som tycker iPod mini är ett fall bakåt rent design mässigt? Vad är meningen med de helt runda kanterna? Inte i närheten av samma kvalitets design som apples andra produkter.

En annan katt bland hermelinerna (namn mässigt) är väl ändå den nya medlemmen av iLife, GarageBand!

GarageBand
iTunes
iPhoto
iMovie
iDVD

(Någon har sett för mycket "Fem myror är fler än fyra elefanter".)

Vilket sjukt påslag - alltså 25% moms och lite till är väl ok men detta?

Låter en kollega inhandla en till mig från USA - borde ju bli ca 1750,-...

  • Medlem
  • 2004-01-07 10:48

Tänk att folk alltid ska klaga! För helvete - vi åker första klass!

Svårt att uttala sig om designen när man inte sett den i verkligheten... Jag tror den är grymt snygg. Faktiskt. Men det återstår väl att se.

  • Medlem
  • 2004-01-07 10:52

Den gyllene är snyggast!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 10:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t
Tänk att folk alltid ska klaga! För helvete - vi åker första klass!

Det är också i första klass man hittar de mest kräsna kunderna.

Tycker personligen bara att den inte passar in bland de andra produkterna. Skulle personligen gissa att det var en Taiwan kopia av iPod om jag inte visste bättre.

iPod? Jag vill ha en PowerPod!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 11:22

Ingen iPod mini för mig just nu. Jag har redan en 15GB iPod Gen3 som jag är nöjd med. Men om resan till USA innan sommaren blir av så kanske jag köper en där.

Bevaka tråden