- Clavius
- Medlem ●
- Stockholm
Skrevs ursprungligen av Mattias Bodlund
Det är också i första klass man hittar de mest kräsna kunderna.
Nja, alla som klagar, klagar ju på priset.
Tycker personligen bara att den inte passar in bland de andra produkterna. Skulle personligen gissa att det var en Taiwan kopia av iPod om jag inte visste bättre.
Vänta tills du har hålt en i handen och lyssnat på den, är säker på att du kommer att ändra dig.
Skillnaden i pris mellan Ipod mini och Ipod är ju bara 50 dollar eller ca 358:- i dagens dollarkurs så valet är djävligt lätt...Även om jag betalar skatt och tull på densamma så är det en 15Gb som är mest prisvärd hade priset däremot varit ca 100 dollar så hade läget varit ett annat.
Jag tror det kommer att visa sig med facit i hand att försäljningen utav 15Gb modellen kommer att få ett uppsving nu. Hur många är det som realistiskt betalar 445:- per Mb istället för 142:- för motsvarande...
Nog för att Apples kunder är trogna men några idioter är dom inte.
Skrevs ursprungligen av Sven-ErikOlsson
Köpte en likadan, som kom i mellandagarna. Nu väntar vi på iPod large .
Av typen bergsprängare, med inbyggda högtalare, minst en 250GB hårddiskutrymme (plats för flera diskar) och rejäla batterier. Är det det som blir den nya PowerPod? :rolleyes:
Det kanske blir en så småningom om priset droppar en aning och de som redan har köpt verkar nöjda. Det som tilltalar mest är storleken och att den är gjord i aluminium i stället för lättrepad plast. Jobs påstod att färgerna skulle göra sig dåligt på foto, och jag gissar att den är vansinnigt snygg när man ser den irl.
Skrevs ursprungligen av Merovech
Vänta tills du har hålt en i handen och lyssnat på den, är säker på att du kommer att ändra dig.
Får hoppas det. Tror personligen den kommer gå samma væg som iMacen och G3/Blue and White. Nær produkten "mognar" försvinner färgerna. Verkar som om Apple använder "färg knepet" när de lancerar nya produkter för att skapa lite mer blickfång. Borstad aluminium är ju ganska "gubbigt/tråkigt". Se bara på alla som äger grå metallic färgade bilar. Rosa, grön och guld är ju lite mer popigt.
För att göra mig ännu mer opopulär så skulle jag vilja kalla iPod mini för iPod Spears. B Spears - Pepsi - Apple. De är ju "related" redan.
Det är ju inte ens foton på dem - snarare någon slags sjukt B-iga renderingar likt de Apple använt sig av på samtliga produktbilder den senaste tiden. Känns som om de bara blir fulare och fulare - undrar varför?
Är jag den enda som tycker iPod mini är ett fall bakåt rent design mässigt? Vad är meningen med de helt runda kanterna? Inte i närheten av samma kvalitets design som apples andra produkter.
En annan katt bland hermelinerna (namn mässigt) är väl ändå den nya medlemmen av iLife, GarageBand!
GarageBand
iTunes
iPhoto
iMovie
iDVD
(Någon har sett för mycket "Fem myror är fler än fyra elefanter".)
iBand hade varit klart mkt bättre !!
Allt låter lite som "b" produkter.. Tyvärr..
Men det är ju ett iLife man skall ha så
Har redan en 15 GB, så den är inte aktuell för egen del.
Men jag tycker det blir för ensidigt om man bara ska jämföra lagringskapacitet kontra pris. Den är ju betydligt nättare. Tycker min iPod är smidig, och har lätt med den överallt. Men en mini vore en klockren 25-års-present till frun, helt klart. En rosa.
Som någon så bra uttryckte det (Daring Fireball kanske), om bara utrymmet spelat roll skulle vi alla gå med tegelstenar från Creative Labs.
Aldrig i livet. Har en 5gb-modell av ur-iPod:en och är fullt nöjd med den.
Skrevs ursprungligen av Clavius
Nej - för dyr! Men färgernas återkomst var välkommet. Hoppas man tar upp det igen på det övriga sortimentet!
Hoppas att det kommer anodiserade Power Mac (plus skärmar i samma design) och Powerbook! Är lite less på det vita och aluminiumfärgade.
Designmässigt är den ju i linje med G5 - rund och kantig samtidigt beroende på ur vilken vinkel man ser den ur och vilken detalj man studerar...
Snygg, liten, ok pris - ska ha en!
Frågan är om man ska ha en rosa, grön eller titanfärgad?
Anser fortfarande att batteritiden suger på iPod med tanke på att det behövs en x-tra del om man vill spela längre.
Sedan går ju inte batteriet att byta ut när uppladdningen börjar tappa efter något år.
En IPod mini för 2000 som i utlandet, då känns det mer OK med tanke på förutsättningarna.
under 2000:- vore mer OK. utrymmesmässigt är den ju perfekt, jag är aldrig borta från "basecampet" så länge att 4GB musik hinner ta slut...
Lösningen med armbandet gillar jag verkligen, har försökt kuta med min 10GB 2:a gen, men det känns inte bra att skaka runt med en hårddisk i handen
Har aldrig fattat varför jag skulle köpa en mp3spelare för flera miljoner? bara för att det står "made in Appleland" på den. Så det blev det sista valet, skulle inte köpa någon billigare mp3 heller (behöver ingen). köpte en walkman när jag var ung som jag knappt använde, idag är jag 31 o behöver nog ingen iaf.
Blev liite besviken på apples prissättning. visst är det billigt om man jämför med en spelare på 256 meg, men så många spelare de säljer borde de chocka branschen genom att sälja den för under 2000 kr. som det är nu ser jag ingen anledning till att inte köpa ipod original..
Får hoppas det. Tror personligen den kommer gå samma væg som iMacen och G3/Blue and White. Nær produkten "mognar" försvinner färgerna. Verkar som om Apple använder "färg knepet" när de lancerar nya produkter för att skapa lite mer blickfång. Borstad aluminium är ju ganska "gubbigt/tråkigt". Se bara på alla som äger grå metallic färgade bilar. Rosa, grön och guld är ju lite mer popigt.
För att göra mig ännu mer opopulär så skulle jag vilja kalla iPod mini för iPod Spears. B Spears - Pepsi - Apple. De är ju "related" redan.
Kalla den vad du vill, den kommer att sälja ändå...
Färgerna kanske försvinner, men annars tror jag Merovech har helt rätt, du skulle inte vara så kritisk mot kvalitén om du hade fått hålla i den ett slag.
Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Det är ju inte ens foton på dem - snarare någon slags sjukt B-iga renderingar likt de Apple använt sig av på samtliga produktbilder den senaste tiden. Känns som om de bara blir fulare och fulare - undrar varför?
Ingen aning. Men det finns ju väldigt gott om "äkta" foton på webben från folk som besökte MW Expo och fick känna på den, som tur är.
Skrevs ursprungligen av Gadd
Icke att jag köper en mini, den är ju åthelvette för dyr.
För dyr för vad? För din personliga ekonomi? Möjligt. För dyr för vad man får för pengarna? Knappast.
Detta snack om att den är för dyr är verkligen något som svept över webben men äntligen börjar mattas av lite. Precis samma snack som när första iPoden kom. MacRumors citerar Wall Street Journal som insett vad det handlar om:
We don't want to sound like some annoying old relative, but these critics missed the rather elementary fact that different people care about different things. For every buyer of an MP3 player who cares about capacity, there's another one who cares about size. Or style. Or both.
.....
And for plenty of music fans there's no real difference between 1,000 songs and 3,750 -- they're both "enough." As one Slashdotter who saw the light wrote, some people "can't justify $299 just for space, but might justify $249 for style."
Och en annan sajt jag gärna citerar, Daring Fireball:
If you want to take a contrary-to-popular-opinion position that has a good chance of paying off down the road, tell people you think the iPod minis are going to sell just fine.
[...]
The iPod mini is not about being a new low-end model — it’s a new small-end model. It was the rumor sites that planted this idea that the iPod mini would be both smaller and cheaper. E.g., Think Secret’s report that prices would start at $100.
But this made no sense whatsoever. Making smaller gadgets requires better engineering and more expensive components.
Skrevs ursprungligen av rodin
Blev liite besviken på apples prissättning. visst är det billigt om man jämför med en spelare på 256 meg, men så många spelare de säljer borde de chocka branschen genom att sälja den för under 2000 kr.
Att chocka branschen med ett pris dom inte tjänar några pengar på är knappast speciellt affärsmässigt.
Skrevs ursprungligen av rodin
som det är nu ser jag ingen anledning till att inte köpa ipod original..
Då tillhör du inte dom som prioriterar storleken och tycker att 1000 låtar är tillräckligt. Men det finns såna som gör det.
Känner inte nyttan med en sådan, kan det bero på att jag har familj eller är jag bara tråkig??
Skrevs ursprungligen av pjorgensen
Känner inte nyttan med en sådan, kan det bero på att jag har familj eller är jag bara tråkig??
Vill ju inte påstå att du är tråkig, men att du har familj lär det ju inte ha att göra med. Vi behöver tre stycken i min familj.
Skrevs ursprungligen av Björnström
Apple lanserade en ny iPod Mini som är pytteliten och rymmer 4GB eller cirka 1000 låtar. Vi spekulerar i ett svenskt pris på 2.795 kr inkl moms.
Skulle du köpa en iPod Mini, och i så fall i vilken färg - eller köpa en "riktig" iPod?
Om man hade sluppit iTunes så kanske..
lägga till 50 dollar och få 11gb extra...?
är det bara jag som tycker ipod mini
borde vara billigare...?