Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech scrollhjul funkar inte i Classic?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-07 21:30

Min Logitechmus med scrollhjul vill inte funka i classic-läget. Det är ytterst irriterande eftersom jag sitter och jobbar med långa texter.

Jag kör Panther och har provat att ladda ner och installera rätt Mouseware i Classicsystemmappen, men när jag försöker öppna inställningsprogrammet Mouseware svarar datorn att det inte går att använda det programmet.

Det funkar ju så fint i OS X utan att ens installera något.

Nån som har en lösning? Bitte hilfen!

Leta rätt på USB Overdrive och prova det.
Borde fungera.

Ha det bra
Mats B
Karlstad

• Oregistrerad
  • 2004-01-09 00:23

Tack för tipset, Mats.

Har provat USB Overdrive, men tyvärr fick jag det inte till att fungera. Har du haft samma problem och löst det med USB OD?

Jag har en billig optisk mus (Biltema!!!) med skrollhjul till min bärbara och den fick jag att fungera i OS 9, med USB Overdrive.

Ha det bra
Mats B

Yorick, jag har samma problem, så du är inte ensam. Tyvärr kan inte jag hjälpa dig bara. (Jag lider inte av det eftersom jag inte behöver scrolla i classic så ofta.)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-09 21:28

Man måste avinstallera Logitechs USB rutiner helt innan man får full funktion på USB overdrive. Läs på USBOverdrive.com.

• Oregistrerad
  • 2004-01-10 01:30

Mina herrar! Jag är en lycklig man! Nu fungerar det!

Tack så mycket, både Mats och Thomas!

Det enda jag gjorde var att ladda ner version 1.4 och installera i Classic-systemet (efter att jag för säkerhets skull avinstallerat Logitech ControlCenter och startat om).

Classic-scrollningen fungerade direkt! Utan en enda inställning! Suveränt.

Jag har t.o.m kunnat lägga tillbaka Logitech ControlCenter och vet ni vad - nu funkar min favvofunktion, att använda scrolhjulet som knapp, i både OS X och Classic. Helt lysande. Jag har tilldelat den funktionen att radera (backsteg). Det är perfekt när man vill sudda snabbt. Man bara markerar ett stycke text och trycker ner scrollhjulet - borta! (Försitigt dock, om du inte har koll på finmotoriken i känsliga lägen...)

Åter igen! Tack för tipset om USB Overdrive. Det här sharewareprogrammet köper jag gladeligen.

1
Bevaka tråden