Håller på och gör en enkel websida (Dreamweaver MX), men får tokspel.
Sidan består av en övre frame (TOPP) som bl.a. innehåller logga, denna frame är låst i höjd och går inte att scrolla.
Under TOPP ligger två frames vertikalt;
En frame till vänster som innehåller navigeringen (NAVIGERING), denna frame är låst i bredd och går inte att scrolla.
En frame till höger som ska innehålla "allt annat" (INNEHALL). Denna är ej låst i storlek och scrollning är satt till auto.
Problemet är bara att jag får scrollister i bägge led så fort det behövs scrollas, detta trots att innehållet på sidorna inte ens är i närheten av att behöva scrollas i sidled. Det räcker med att länka in en tom sida där jag bara gjort en massa radmatningar för att få upp scrollisten i sidled också.
Jag antar att felet ligger i själva index-filen, bifogar koden här under. Vad har jag gjort fel? Hjärnsläpp!
<frameset rows="100,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="topp.htm" name="TOPP" frameborder="no" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" id="TOPP">
<frameset cols="190,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="navigering.htm" name="NAVIGERING" frameborder="no" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0" id="NAVIGERING">
<frame src="start.htm" name="INNEHALL" frameborder="no" scrolling="auto" marginwidth="0" marginheight="0" id="INNEHALL">
</frameset>
</frameset>