Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acer MP3 Flash + radio Flash Stick (HJÄLP!)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skrev ett mail till Acer företaget d�r jag f�rklarade problemet n�rmare s� d� kan jag ju lika g�rna l�gga in det h�r f�r att se om n�gon kanske nappar..

Hejsan! Jag hoppas jag kommit r�tt nu annars antar jag att ni h�nvisar detta mail till sin r�tta plats
Jo s� h�r �r det, i julklapp fick i jag en "Acer MP3 Flash Stick" jag blev v�ldigt glad och b�rjade genast lyssna p� "provl�tarna" som fanns i. Radion dessv�rre var lite knastrig s� det var ju ett minus d�r.

Nu till problemet:

Ivrig som jag var s� ville jag genast fylla den med MIN musik, jihoo t�nkte jag och satte in den lilla skivan som f�ljde med. Det som kom upp var ett flertal dokument och jag hade ingen aning p� vad jag skulle trycka p�. Endast tv� program kunde jag �ppna och installera. "English Manager Zip" och "Layout bin" Jag trycker p� "English Manager Zip och den fr�gar var jag vill l�gga den och jag v�ljer skrivbordet. N�r jag sen trycker p� den s� finns det flera dokument som jag inte kan trycka p� f�rutom ett "Layout bin" Varken den f�rsta "Layout bin" eller den andra visar n�gon f�r�ndring n�r jag trycker p� den, datorn laddar lite men inget mer. Jag tar sen ut skivan och kopplar ist�llet in MP3. Datorn b�rjade ladda ordentligt denna g�ng, en ruta dyker upp och s�ger n�got i stilen "Detta �r inte menat f�r OSX, vad vill du g�ra?" Tre svars alternativ finns; Forts�tt, Formatera och Initialisera (tror jag, kommer inte ih�g den sista) Eftersom det inte h�nde n�got om jag tryckte p� forts�tt s� tryckte jag p� formatera. Jag skickas iv�g till ett program som heter n�got i denna stil: "Reparerar-dina-program-och-skivor" typ doktor liknande program.

Olika flikar g�r att trycka p� och jag k�nner mig v�ldigt f�rvirrad, efter ett tag tar jag risken och v�ljer en av tre HD "Pioneer dv..bla bla ..typ) skriver in mitt namn i n�gon ruta d�r det st�r namnl�s och partioner, delning osv i n�gon flik och trycker sen p� Klar/OK. Datorn b�rjar d� ladda och installera och n�r den �r klar l�ggs en "vit mapp" med mitt namn (vet inte vad man ska kalla den) p� mitt skrivbord, jag trycker p� den och den visar sig vara tom. Till min gl�dje s� antar jag att man ska fylla den med musik och g�r in i min musik mapp och l�gger l�tarna jag vill ha in i den. F�r varje l�t s� kommer en ruta upp som "�vef�r/kopierar" och �ven p� MP3'n h�nder det grejer. �ntligen trodde jag att jag hade lyckats och var gladast p� jorden... men inte riktigt �n.. *pust*

N�r jag dragit ut sladden s� stod det "Error Reformat Media" jag slog upp det i den D�LIGA manualen och hittade: If you format the MP3 player by windows formatting tools, it will show "Error Reformat Media" now you must reformat it by manager formatting tools in the MP3 player manager.
VA!? Efter m�nga f�rs�k hit och dit har jag nu ingen aning om vad jag ska g�ra, varje g�ng jag nu startar MP3'n s� syns bara "Error re..." Vad ska jag g�ra?!

Synpunkter:
Jag k�r en mac och d� skulle jag uppskatta STORT om ni kunde ha en del f�r PC och en del f�r Mac om hur MP3'n fungerar. Visst, jag vet, ung. 98% av befolkningen anv�nder PC men bara f�r det beh�ver de inte betyda att vi macanv�ndare inte existerar s� om ni �r intresserad av vad kunden tycker s� fixa en macdel!

Tack f�r mig och hoppas p� hj�lp fr�n er
Josefin sthlm

ps. Jag �r 15 s� va inte f�r vuxen i ditt svar ds.

det var ett brev som jag skickade till Företaget Acer men de har änu inte svarat så jag hoppas att kanske någon vänlig själ här inne kan hjälpa mig..

• Oregistrerad
  • 2004-01-09 19:48

Kan du inte pröva med att skriva på svenska?

men shit vad har hänt..?! herregud...ska fixa det då... vet inte riktigt hur bara.... mitt mozilla blir så där knasigt ibland men aldrig så där mycket....!

Skrevs ursprungligen av prue_forever
Skrev ett mail till Acer företaget där jag förklarade problemet närmare så då kan jag ju lika gärna lägga in det här för att se om någon kanske nappar..

Hejsan!
Jag hoppas jag kommit rätt nu annars antar jag att ni hänvisar detta mail till sin rätta plats. Jo så här är det, i julklapp fick jag en "Acer MP3 Flash Stick" jag blev väldigt glad och började genast lyssna på "provlåtarna" som fanns i. Radion dessvärre var lite knastrig så det var ju ett minus där.

Nu till problemet:
Ivrig som jag var så ville jag genast fylla den med MIN musik, jihoo tänkte jag och satte in den lilla skivan som följde med. Det som kom upp var ett flertal dokument och jag hade ingen aning på vad jag skulle trycka på.

Endast två program kunde jag öppna och installera. "English Manager Zip" och "Layout bin" Jag trycker på "English Manager Zip och den frågar var jag vill lägga den och jag väljer skrivbordet. När jag sen trycker på den så finns det flera dokument som jag inte kan trycka på förutom ett "Layout bin" Varken den första "Layout bin" eller den andra visar någon förändring när jag trycker på den, datorn laddar lite men inget mer. Jag tar sen ut skivan och kopplar istället in MP3.

Datorn började ladda ordentligt denna gång, en ruta dyker upp och säger något i stilen "Detta är inte menat för OSX, vad vill du göra?" Tre svars alternativ finns; Fortsätt, Formatera och Initialisera (tror jag, kommer inte ihåg den sista) Eftersom det inte hände nögot om jag tryckte på fortsätt så tryckte jag på formatera.

Jag skickas iväg till ett program som heter nögot i denna stil: "Reparerar-dina-program-och-skivor" typ doktor liknande program.

Olika flikar går att trycka på och jag känner mig väldigt förvirrad, efter ett tag tar jag risken och väljer en av tre HD "Pioneer dv..bla bla ..typ) skriver in mitt namn i någon ruta där det står namnlös och partioner, delning osv i någon flik och trycker sen på Klar/OK. Datorn börjar då ladda och installera och när den är klar läggs en "vit mapp" med mitt namn (vet inte vad man ska kalla den) på mitt skrivbord, jag trycker på den och den visar sig vara tom. Till min glädje så antar jag att man ska fylla den med musik och går in i min musik mapp och lägger låtarna jag vill ha in i den.

För varje låt så kommer en ruta upp som "överför/kopierar" och även på MP3'n händer det grejer. äntligen trodde jag att jag hade lyckats och var gladast på jorden... men inte riktigt än..

*pust*

När jag dragit ut sladden så stod det "Error Reformat Media" jag slog upp det i den DÅLIGA manualen och hittade: If you format the MP3 player by windows formatting tools, it will show "Error Reformat Media" now you must reformat it by manager formatting tools in the MP3 player manager. VA!? Efter många försök hit och dit har jag nu ingen aning om vad jag ska göra, varje gång jag nu startar MP3'n så syns bara "Error re..." Vad ska jag göra?!

Synpunkter: Jag kör en mac och då skulle jag uppskatta STORT om ni kunde ha en del för PC och en del för Mac om hur MP3'n fungerar. Visst, jag vet, ung. 98% av befolkningen anvånder PC men bara för det behöver de inte betyda att vi macanvändare inte existerar så om ni är intresserad av vad kunden tycker så fixa en macdel!

Tack för mig och hoppas på hjälp från er
Josefin sthlm

ps. Jag år 15 så va inte för vuxen i ditt svar ds.

det var ett brev som jag skickade till Företaget Acer men de har ännu inte svarat sä jag hoppas att kanske nägon vänlig själ här inne kan hjälpa mig..

Ok, det här borde fungera. Men, de är ju lite otydliga när de säger att det blir fel om man använder Windows-formateringsverktyg så det är möjligt att det inte går...

Hursomhelst du kan ju prova.

Öppna programmet Skivverktyg som ligger i mappen Verktygsprogram på din dator.
Koppla in mp3-spelaren med USB-sladden.
Markera den i den vänstra kolumnen inne i programmet Skivverktyg.
Klicka på fliken Radera.
Välj MS-DOS-filsystem från menyn Format.
Döp spelaren till typ Acer eller något utan underliga tecken i namnet.
Se till att kryss-rutan "Installera Mac OS 9-drivrutiner" inte är ikryssad.
Klicka på Radera-knappen.

Nu borde du kunna lägga in dina låtar på spelaren när formateringen är klar och spelaren syns på skrivbordet och sedan lyssna på dem.

1
Bevaka tråden