- prue_forever
- Medlem ●
- 2004-01-09 19:16
Skrev ett mail till Acer företaget d�r jag f�rklarade problemet n�rmare s� d� kan jag ju lika g�rna l�gga in det h�r f�r att se om n�gon kanske nappar..
Hejsan! Jag hoppas jag kommit r�tt nu annars antar jag att ni h�nvisar detta mail till sin r�tta plats
Jo s� h�r �r det, i julklapp fick i jag en "Acer MP3 Flash Stick" jag blev v�ldigt glad och b�rjade genast lyssna p� "provl�tarna" som fanns i. Radion dessv�rre var lite knastrig s� det var ju ett minus d�r.
Nu till problemet:
Ivrig som jag var s� ville jag genast fylla den med MIN musik, jihoo t�nkte jag och satte in den lilla skivan som f�ljde med. Det som kom upp var ett flertal dokument och jag hade ingen aning p� vad jag skulle trycka p�. Endast tv� program kunde jag �ppna och installera. "English Manager Zip" och "Layout bin" Jag trycker p� "English Manager Zip och den fr�gar var jag vill l�gga den och jag v�ljer skrivbordet. N�r jag sen trycker p� den s� finns det flera dokument som jag inte kan trycka p� f�rutom ett "Layout bin" Varken den f�rsta "Layout bin" eller den andra visar n�gon f�r�ndring n�r jag trycker p� den, datorn laddar lite men inget mer. Jag tar sen ut skivan och kopplar ist�llet in MP3. Datorn b�rjade ladda ordentligt denna g�ng, en ruta dyker upp och s�ger n�got i stilen "Detta �r inte menat f�r OSX, vad vill du g�ra?" Tre svars alternativ finns; Forts�tt, Formatera och Initialisera (tror jag, kommer inte ih�g den sista) Eftersom det inte h�nde n�got om jag tryckte p� forts�tt s� tryckte jag p� formatera. Jag skickas iv�g till ett program som heter n�got i denna stil: "Reparerar-dina-program-och-skivor" typ doktor liknande program.
Olika flikar g�r att trycka p� och jag k�nner mig v�ldigt f�rvirrad, efter ett tag tar jag risken och v�ljer en av tre HD "Pioneer dv..bla bla ..typ) skriver in mitt namn i n�gon ruta d�r det st�r namnl�s och partioner, delning osv i n�gon flik och trycker sen p� Klar/OK. Datorn b�rjar d� ladda och installera och n�r den �r klar l�ggs en "vit mapp" med mitt namn (vet inte vad man ska kalla den) p� mitt skrivbord, jag trycker p� den och den visar sig vara tom. Till min gl�dje s� antar jag att man ska fylla den med musik och g�r in i min musik mapp och l�gger l�tarna jag vill ha in i den. F�r varje l�t s� kommer en ruta upp som "�vef�r/kopierar" och �ven p� MP3'n h�nder det grejer. �ntligen trodde jag att jag hade lyckats och var gladast p� jorden... men inte riktigt �n.. *pust*
N�r jag dragit ut sladden s� stod det "Error Reformat Media" jag slog upp det i den D�LIGA manualen och hittade: If you format the MP3 player by windows formatting tools, it will show "Error Reformat Media" now you must reformat it by manager formatting tools in the MP3 player manager.
VA!? Efter m�nga f�rs�k hit och dit har jag nu ingen aning om vad jag ska g�ra, varje g�ng jag nu startar MP3'n s� syns bara "Error re..." Vad ska jag g�ra?!
Synpunkter:
Jag k�r en mac och d� skulle jag uppskatta STORT om ni kunde ha en del f�r PC och en del f�r Mac om hur MP3'n fungerar. Visst, jag vet, ung. 98% av befolkningen anv�nder PC men bara f�r det beh�ver de inte betyda att vi macanv�ndare inte existerar s� om ni �r intresserad av vad kunden tycker s� fixa en macdel!
Tack f�r mig och hoppas p� hj�lp fr�n er
Josefin sthlm
ps. Jag �r 15 s� va inte f�r vuxen i ditt svar ds.
det var ett brev som jag skickade till Företaget Acer men de har änu inte svarat så jag hoppas att kanske någon vänlig själ här inne kan hjälpa mig..