Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign 2.0.1 start problem

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet hur man kan komma runt problemet med att InDesign krashar vid uppstart av programmet?

När jag fick såna problem installerade jag om hela programmet och det hjälpte.

Det gjorde jag också, men det hjälpte inte. Fast det går att starta ibland, så det är lite underligt faktiskt.

Uppdatera till 2.0.2 eller ta bort Norton Antivirus.

Det är en konflikt med Nortons viruskoll i bakgrunden. Fixat i 2.0.2.

Tack Anders !
Ska testa ikväll!

• Oregistrerad
  • 2003-02-04 11:59

Uppdatera Indesign till 2.02, Kör repair disk permissions i Disk utility och kolla sedan så att du har läs och skriv rättigheter till Application support i Library och user/library.

Om du har en kopia av InDesign på din hårddisk, annan partition eller extern hårddisk så kan InDesign krångla, även version 2.0.2

Självupplevt!

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-20 23:16

Ring deras support - den skall enligt uppgift vara bra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 18:47

En orsak till att det kraschar kan vara en skadad "Recovery-fil". InDesign sparar ju alla dina ändringar i en särskild temp-fil och från den återskapas dokumentet om programmet har kraschat. Ibland kan det vara så jäkligt att även denna fil är skadad och då när InDesign försöker återskapa ditt dokument så kraschar den igen.

Prova att lyfta ur denna fil ur mappen där den ligger /home/library/Preferences/Adobe InDesign/Version 2.0/InDesign recovery/

Om du gör en ominstallation så ligger filen kvar där. När InDesign sedan startar och ser att där ligger en recovery fil så försöker den öppna och kraschar igen.

Lycka till

Janne

-----------------------
Janne Suhr
Color Consult AB
Stockholm
http://www.colorconsult.se

Är det ingen som noterar att den här tråden är 1,5 år gammal !!!

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-21 19:26

Problem kan ju finnas även om de är gamla.... Vi är snälla o hjälpsamma här - eller hur?:-DDD

visst, men det här är bara för att någon har läst i "liknande trådar"-funktionen och av misstag svarat på en 1,5 år gammal fråga.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-21 20:07

Vi är lika snälla ändå.... (hoppas jag)

1
Bevaka tråden