- Gäst
- Oregistrerad ●
Jonny, har du enbart använt ljud som medföljde GB?Har själv bara börjat nosa på GB(ca 1/2 timme) och jag får bara ihop något som mer liknar töntjinglar ala amerikansk reklam-TV på d-nivå!
Vissa sekvenser som du åstadkommit tyckte jag lät helt godkänt, är du musiker eller? Har själv ambitionen att kunna göra användbara loopar till DVD-projekt, alltså bakgrundsljud när man står i menyläge.
jag är totalnovis, detta är första låten och japp... endast loopar i garageband har använts.
Har inte hållit i ett instrument på över 14 år snart
Det enda som var någorlunda jobbigt att få till var ju starten, men när den kom in så var det ju bara en fråga om att lägga pussel. Det tog väl ca 4 å en halv timme från start till slut på min gamla pismo.
Måste ju tacka dig för att du undrade om jag var musiker... kändes helfint
Ok, är själv fullständigt novis när det gäller att spela musik, tillhör minoriteten som inte ens kan spela "Smoke on the water" på en sträng!!!
Men det var intressant att din låt bara bestod av GB-material då jag trodde att du kanske lagt vissa gitarrljud manuellt. Om du inte gjort det så ger det en vink om vilka möjligheter programmet har! Imponerande!
Lycka till i ditt fortsatta skapande, ska bli kul och se vad jag själv kan åstadkomma. /R
Har först nu fått prova på GarageBand, så häftigt men ändå begränsat på flera punkter. Detta är alltså det första jag alstrat, en liten kortis.
frnak2
Iofs är ju den här den första som exporterats från GB, frnak2 är en vidare utveckling på FRNAK.
Låtarna, består av både loopar och egeninspelat.
Namnen har ingen somhelst innebörd, ifall ni undrar....
Eftersom recensionen är publicerad så kan även jag fylla på med mina ljudexempel.
99BigBeat är en elak och arg loop-festival. Det enda som är spelade softsyntar är basen samt rhodeset.
99Myspys är mest softsyntar. Mandolinerna och sliden samt percussion är dock loopar. Trummorna är programmerade med Jazz-kitet.
Ni kan även ladda ner själva arren i "GarageBand-format" om ni vill kika närmare på uppbyggnaden. Jag har endast använt instrument, effekter och loopar som medföljde iLife-paketet.
För er som gillar Amon Tobin och sett på Lain så har jag nån väldigt ofärdig version av min tribut till just den serien..
att laddas hem från http://flathamster.tripod.com/
Den är inte på långa vägar klar så det kan låta lite ryckigt men vad tusan..
Här är ett intro som jag arbetat lite med, vet dock inte om jag skal använda det.
Har använt min ibanez gitar och en m-audio key station 49e.
Och Garageband självklart!
http://www.funbaze.net/test.mp3
Berätta gärna vad ni tycker.
Riktigt coolt!
Tips:
- Tighta gärna upp gitarren lite om du kan. Dra gärna lite mer dist på den också.
- Kör en trumloop istället för egna trummor. Det är skitsvårt att syntha ihop trummor så de låter bra.
- Kör nån lätt ljudmatta i bakgrunden som jämnar ut ljudbilden - men akta så det inte blir rörigt. Evigt dilemma
GustavSV: Du har inte MIDI-utgång på synten så du kan spela in direkt? Det låter bättre då...
Haha, klart jag vet att det låter bättre då. Nä, jag har ingen midiutgång, det är bara en gammal leksakssynt. Jag aspirerar inte på bra ljud, använder till och med datorns inbyggda mic.
Haha, klart jag vet att det låter bättre då. Nä, jag har ingen midiutgång, det är bara en gammal leksakssynt. Jag aspirerar inte på bra ljud, använder till och med datorns inbyggda mic.
Om synten har uttag för hörlurar kan du alltid dra en sladd till audio in på datorn. Problemet blir att höra vad fanken du spelar. Om du har en record-funktion på själva synten är det kalas.
Uppdaterad websida med mkt ny musik (och gammal likaså);
http://alla-letade-och-sedan-fann.de
Ingen låt med Garageband än så länge. Men det vill jag ju prova, har hört att rewirestöd ska finnas vilket är eminent. Jobbar mest med syntar och Reason.
www.99musik.com måste även nämnas, även här...