Är minst sagt frustrerad just nu och vet inte ens var jag ska lägga min fråga. Chansar här och hoppas att någon vänlig moderator flyttar till ett kanske mer passande ställe.
Det är nämligen flera problem i ett. Datorn är en PB G4, 550 mhz som nyligen fått ny hårddisk på 80 GB. Den gamla hårddisken på 20 huserar numera i ett FireWire-kabinett. På FW-disken startar Photoshop 7 hur snällt som helst men på den interna disken tvärvägrar programmet. Det saknar "Required i mappen Adobe". Det finns inget på 80-disken som inte tidigare fanns på 20-disken. Problemet är detsamma både i 9.2 och 10.2.8.
Fick tipset att "skriva ettor och nollor" och har sökt här på 99mac och hittat en del. Men jag lyckas inte. Datorn vill ju inte formatera startskivan och från CD-n hittar jag inte alternativet. Har även försökt installera 10.2.8 på FW-disken i förhoppningen att kunna starta därifrån och fixa det hela, men den dyker inte upp som startskiva, inte ens om jag tar bort den vaersion av tian som låg på interna hårddisken.
Förtvivlad och förkyld hoppas jag nu på er.