Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

04-01-26 och tyst som i graven----eller?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Boston
  • 2004-01-26 16:23

Jag tycker att det är lite oroväckande att det inte har varit några substansiella rykten om vad för produkt Apple ska släppa... Dom brukar ju aldrig lyckas hålla så tätt.

Jag börjar bli rädd för att det inte kommer nå't...men jag vill ju ha en ny revolutionerande produkt...

Väntar med spänning, blir det inte något så blir jag tämligen besviken.

Bäst att åka ner till banken imorgon dock och flytta lite pengar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-26 17:28

Inte konstigt att folk blir besvikna i samband med Apples planerade lanseringar. Förväntningarna är som vanligt ENORMA.

/Johan

Men varför inget grattis på födelsedagen på hemsidan hos Apple.

Om det inte kommer något tycker jag det är märkligt att de inte grattar sig själva.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 17:59

draags, håller med..
Mycket konstigt

  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 18:24

Antar att de inte gör något stort av sin födelsedag. Skulle det vara microtönt, så skulle det stå på var sida på deras sajt, i varje blaska som finns i världen och stora affischer lite här och var... Apple kanske kommer igång morgon då, förhoppningsvis! Känns tungt att vänta en dag till =(

Tja ha, då får man väl vänta och se om det händer något imorgon. Och om det inte händer imorgon så får vi väl fortsätta och vänta… Det är som om man vore ett barn och julafton inte hade ett fastslaget datum.

  • Medlem
  • 2004-01-26 18:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Tja ha, då får man väl vänta och se om det händer något imorgon. Och om det inte händer imorgon så får vi väl fortsätta och vänta… Det är som om man vore ett barn och julafton inte hade ett fastslaget datum.

Jag fyller år i september och vid den tiden brukar mitt företag vara på bättre kvist..... kanske dom lanserar "the thing" då ??:rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av jalvander
Antar att de inte gör något stort av sin födelsedag. Skulle det vara microtönt, så skulle det stå på var sida på deras sajt, i varje blaska som finns i världen och stora affischer lite här och var... Apple kanske kommer igång morgon då, förhoppningsvis! Känns tungt att vänta en dag till =(

Tja, det var inte bara en tidning eller nyhetstjänst som grattulerade Apple på Macens födelsedag....

  • Medlem
  • 2004-01-26 21:53

Jaha som det ser ut nu kan vi stänga denna tråd med ett rungande.....
:eek: va! de bidde inget....;)

Fast det är klart ett Grattis ska dom ha en då.

Besviken?.... njaa snarare snopen..fast ändå inte

:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-26 22:28

Dom firade med en Security Update 04-01-26 ;-D

  • Medlem
  • 2004-01-26 22:40

Jag förstår inte varför nåt skulle hända just idag. Tror alla att Apple ägnar sig åt talmystik eller liknande? Det spelar väl ingen roll att de fyller 20 just idag, inte måste man göra nåt särskilt för det. Själv låg jag i lumpen när jag fyllde tjugo och inget kul hände alls.

Har de något på gång lär de väl släppa det till superbollen, de får de ju rätt mycket publicitet i USA, den enda marknad de bryr sig mycket om. Vi macare uppmärksammar alla släpp ändå, alldeles oavsett de sker vid stora minnesdagar eller en vanlig tisdag i mars.

Ny dag idag.. Fanns lite andra rykten om att nåt speciellt skulle hända idag och inte igår..

Så nu ska man sakta men säkert arbeta upp spänningen tills i eftermiddag då de hela blir olidligt

Jag tror allt kommer på Superbowl:en, dvs den första februari.

I pausen kommer Steve in på planen med en väska, precis som då. Efter ett par "amazing, incredible, wonderful mm" trollar han upp något ur väskan som får publiken att glömma resten av fotbollsmatchen och rusa till närmsta Apple Store.
I tv snurrar samtidigt en ny reklamfilm av Ridley Scott...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-27 10:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Ny dag idag.. Så nu ska man sakta men säkert arbeta upp spänningen tills i eftermiddag då de hela blir olidligt

Å, herregud, hur skall vi orka .......

Vet inte, men jag står i begrepp att beställa en G5, helst förra veckan, så kommer de inget idag måste jag beställa ändå.. och de var nog så jobbigt igår.. huvva.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
Jag förstår inte varför nåt skulle hända just idag.

Ett skäl till att någon skulle hända idag är helt enkelt att det är tisdag (Apple släpper nästan alltid sina grejer på tisdagar), att det finns vissa rykten och att Apple har väntade uppdateringar pågång (en uppdatering av PM G5 borde ju komma inom en månad eller så). Så helt oavsett att det var födelesedag häromdagen så kan det ju faktiskt komma uppdateringar idag av helt andra skäl.

dom kanske väntar tills 25års dagen :/

Hur var det nu? var steve chef när 20th ani. macen kom eller? det skulle ju inte förvåna mig om steve tycker att nått liknande 20th aniversary macen bara "är löjligt" idag

Nu är klockan halv sju Cupertino tid(?), tror jag va. (Ligger det inte typ i Californien?)
Så det kan ju ta fram till lunch iaf... Jag försöker hålla hoppet uppe. Om det inte har hänt nåt ikväll då ger jag blanka faan i alla ryktessajter i ett halvår.

Kanske iaf.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 19:11

Verkar som att det inte blir någonting i dag heller. Får väl nöja mig med att iLife '04 levereras till mig denna vecka (förhoppningsvis). Har längtat efter att testa GarageBand!

Ser rätt tyst ut på apple.com om ni frågar mig. Föresten, har inte Superbowl varit ännu? Edit: Superbowl var visst 1:a februari...

  • Medlem
  • 2004-01-27 19:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Ser rätt tyst ut på apple.com om ni frågar mig. Föresten, har inte Superbowl varit ännu? Edit: Superbowl var visst 1:a februari...

Ah, självklart! Då kommer G6, OS XI och en marslandare.

  • Medlem
  • 2004-01-27 20:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Ah, självklart! Då kommer G6, OS XI och en marslandare.

:rolleyes: Nej marslandaren kommer inte förrän mars..men slutet av juni för oss i sverige...det har jag läst på macroomours angående G6 så kommer det rätta namnet vara H1.

Longhorn smygsläpps i betaverision efter superbowl också ,Ni kan ladda ner den från uppdateraren;)

Så jävla tragiskt. Jag är djupt besviken. INGENTING! Aaaghhh!!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Så jävla tragiskt. Jag är djupt besviken. INGENTING! Aaaghhh!!!!

Ta det lungt Niklas, långa djupa andetag;)

/Kristofer

Känslan man har nu är fan lika tragiskt som då alla ryktessajter hypar upp någonting innan ett keynote och man blir utan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Så jävla tragiskt. Jag är djupt besviken. INGENTING! Aaaghhh!!!!

Frågan är väl vad som är tragiskt...

Fan. Besviken två dagar i rad känns ju inte bra.
Fast inkopplingen av BBB VDSL läker såren ganska fort

J.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Känslan man har nu är fan lika tragiskt som då alla ryktessajter hypar upp någonting innan ett keynote och man blir utan.

Well, du kanske borde välja vilja ryktessajter du ska lita på och vilka du inte ska lita på... eller i alla fall inte bygga upp adrenalin över allt du läser...

Många var faktiskt väldigt tveksamma till att något skulle komma igår (och idag) så jag förstår inte varför folk ändå bygger upp förväntningar. MacRumors t.ex. skrev såhär om det "Unfortunately, by this point, there has been very little concrete evidence of the anticipated 20th anniversary updates..."

Men det är ju som om Tomten kom och gick, bara att man fick mjuka paket (då man var liten, har inget emot mjuka nu iaf ).

Bevaka tråden