Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS krashar 15 gånger om dan

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-29 13:29

Har ett jätteproblem med ID CS, programmet kraschar otroligt mycket, nästan uteslutande när jag kopierar text inom ett och samma dokument från ett textblock till ett annat. Otroligt frustrerande Inte heller helt ovanligt när jag gör en radbrytning. Någon som har en aning om vad som står på?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-01-29 13:31

Trasiga typsnitt kanske? Prova att bara köra med systemtypsnitten och se om du får samma fel.

Trasiga teckensnitt, fontcache-filer eller felaktig installation brukar vara orsaken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-29 15:52

Tja, jag utesluter, egenmäktigt, felaktig installation eftersom den inte går att påverka så mycket ;-D teckensnitt har ju alltid varit en strulfaktor genom åren, kanske ska ta mig en titt på dem.

Hur kollar man typsnitt under OS X? Och vad gör jag åt fontchachen?

• Medlem
  • 2004-01-29 19:41

För fontcache använd:
Deepsix

Kolla fonter använd:
FontDoctor

Det är viktigt att veta att DeepSix INTE tar bort alla "AdobeFnt.lst"-filer och likaså att FontDoctor INTE hittar alla felen

• Oregistrerad
  • 2004-02-04 17:12

Och hurt ska man göra för att hitta felaktiga fonter?
Duktigt trött på att InDesign CS och Acrobat Reader 6 kraschar stup i kvarten.

Ursprungligen av Melker Lindström:

Och hurt ska man göra för att hitta felaktiga fonter?
Duktigt trött på att InDesign CS och Acrobat Reader 6 kraschar stup i kvarten.

Ett sätt är att använda en typsnittshanterare. Då är det ju lite enklare att avaktivera stilarna när man måste felsöka typsnittsstrul. Nyaste Suitcase X1 har dessutom en inbyggd kontroll av typsnitten.

• Oregistrerad
  • 2004-02-06 17:22

EPS med JPEG-komprimering kan ställat till det i Indesign…

Jag har haft stora problem med JPEG-komprimerade EPS:ar samt defekta bilder (jag prövade att köra den förstnämnda typen i Distiller 6.0.1 och fick felmeddelanden gång på gång).
Även typsnitt som verkat ok har innehållit fel och strulat i Indesign.

1
Bevaka tråden