Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sparar man till tidigare versioner i Illustrator CS?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver leverera en logga till en kund som bara accepterar vektoriserade EPS:er gjorda före Illustrator 8.0. Döm av min förvåning då jag inte kan bakåtspara i Illustrator CS! Har jag eller Adobe missat denna funktion i denna annars så excellenta uppgradering?

• Avstängd
  • International user
  • 2004-02-06 15:15
Ursprungligen av Jonas Olsson:

Jag behöver leverera en logga till en kund som bara accepterar vektoriserade EPS:er gjorda före Illustrator 8.0. Döm av min förvåning då jag inte kan bakåtspara i Illustrator CS! Har jag eller Adobe missat denna funktion i denna annars så excellenta uppgradering?

Under Arikv hittar du Export, där kan du välja "Illustrator Legacy" och där välja att exportera till version 3, 8, 9 och 10. Adobe har inte missat det, bara lagt den på ett annat ställe, men det står ju i manualen

Det är omanligt att titta i manualer, det vet du väl Mattias?

• Avstängd
  • International user
  • 2004-02-06 15:59

Japp, men ibland måste man krypa till korset, det är tur att manualen bara följer med som PDF, lite enklare att smyga upp den på skärmen än att bläddra i en 600 sidig bok.
/Mattias

Precis min åsikt - därför spenderade jag en halvtimme med att snoka igenom alla kombinationer under Arkivmenyn för att hitta exportfunktionen

/CX

Törs man gissa på att det är en dagstidning?

Kul med ställen som kräver format för ett 6 program som inte gått att köpa på 5-6 år...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Törs man gissa på att det är en dagstidning?

En av de största.

Jag tror jag vet vilken det är...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-07 10:59

"Bara att titta i manualen..." - Visst, men nog är det "lite" konstigt att man tar bort standardsättet att spara i tidigare versioner. I de flesta program, inklusive Illustrator före CS, går det ju faktiskt att i "Spara som..." välja tidigare dokumentformat. Förstår inte riktigt vitsen med att ändra det.

1
Bevaka tråden