Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera Indesign CS-dokument till vesion 2?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aghh! Jag har gjort ett skolarbete i Indesign CS men läraren vill ha ett dokument som han kan öppna i Indesign 2. Jag försökte få honom att acceptera det i ett enkelt PDF-dokument, men det fungerade inte

Hur som helst, jag hittar ingen funktion i CS som gör så att jag kan konvertera eller spara min fil till en lägre version. Vet någon om något alternativ lösning till det här problemet?

• Medlem
  • 2004-02-20 17:43

Jag ställde samma fråga för ett par timmar sedan... kolla tråden under denna i listningen...

Du får be läraren tanka hem demoversion av indesign cs, eller tanka själv och ge honom filen på en cd, så borde det vara svårt att slinga sig ur.

• Oregistrerad
  • 2004-02-25 09:24

Skulle man inte bara kunna spara den som en EPS och sen öppna den i 2:an?
Bara en tanke. Vet inte om det funkar.

Öppna går inte men man kan ju alltid montera. Grejen är väl att läraren vill se hur Niklas byggt upp dokumentet, och då måste det ju vara i redigerbart läge.

• Oregistrerad
  • 2004-02-25 19:24

Det borde gå att exportera filen och välja InDesign Interchange. Jag har inte version 2 s jag har inte provat.

Från hjälpen:

Du kan exportera InDesign CS-dokument i InDesign Interchange-format (.inx) för kompatibilitet med InDesign 2.0. Om du vill öppna de dokumenten i version 2.0, måste du skaffa och installera plugin-programmen för skript och XML Reader. Du kan hämta dem från Adobes webbplats.

Så här sparar du ett dokument i InDesign Interchange-format:
Välj Arkiv > Exportera.
Välj InDesign Interchange vid Filformat.
Klicka på Spara.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-25 20:30

Saxat från: http://www.adobe.com/support/techdocs/322be.htm

As the InDesign platform has evolved and matured, gaining backwards compatibility with InDesign 2.0 proved to be extremely difficult. Originally, our goal was to provide this functionality through the InDesign Interchange format, as explained in the InDesign CS User Guide and InDesign Help. Regrettably, this was not possible for technical reasons, and this information should be disregarded. Adobe understands that this is not an ideal situation, and we are looking at ways to provide this functionality in future versions of InDesign.

Fyfasiken så lata Adobe är! Hur kan dom inte få någonting som det här att fungera? Verkar helt absurt.

Klart de skulle kunna uppnå hyggliga resultat, men frågan är med vilken arbetsinsats, och vad som blir lidande av att man lägger krutet där. Eller sagt på lite annat sätt: Exakt vilka andra nya funktioner skulle de ha plockat bort för att få med denna?

Har man lagliga licenser och känner sig missnnöjd med prioriteringen tycker jag absolut att man ska skicka in sina synpunkter till Adobe.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-02-27 00:20

...blir väl till att ligga kvar med 2.0.2 och skita i att uppgradera........liknar ett annat program som hade versionsnummer 3.x och börjar på Q.....

med skillnaden att uppgraderingspriset är en tredjedel och att InDesign CS faktiskt innehåller en massa nyheter...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

med skillnaden att uppgraderingspriset är en tredjedel och att InDesign CS faktiskt innehåller en massa nyheter...

Fast ibland är det löjligt lång leveranstid... Fick själv vänta fyra veckor.

1
Bevaka tråden