Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mest pinsamma sidan hos Apple.com

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 14:59
  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 16:04

Jag tycker det är en utomordentlig How-to.

Perfekt att skicka till potentiella switchers med begränsade datorkunskaper.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-22 16:15

Jag gillar att de har tagit världens fulaste PC på bilden och sen har de en iMac G4 på den andra bilden

Vad är pinsamt med den? (förutom att CD-skivor kanske inte är det bästa att använda om man ska flytta över alla sina filer :rolleyes: )

Sedan har de ju missat det som är det jobbigaste... flytta över mejlen...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Sedan har de ju missat det som är det jobbigaste... flytta över mejlen...

Exakt,
jag höll på med att få det att funka hur länge som helst, men gav upp.

/Kristofer

Jag försökte också länge men gav upp!

På den engelska sidan finns det dock information hur man kan föra över mejlen om man har .mac http://www.apple.com/switch/howto/mailbox.html

Saken är väl den, att om man över huvud taget söker upp en sida på nätet för att få veta hur man för över sina filer, så är man inte en särskilt avancerad användare. Den här sidan ligger väl på ungefär rätt nivå för de som kan tänkas använda den, och mer avancerade användare söker nog information på andra ställen om något krånglar.

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-02-22 17:52

Kan man inte bara maila alla mail till sig själv och sedan hämta ned dom på macken?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-02-23 18:37
Ursprungligen av Ovsing:

Kan man inte bara maila alla mail till sig själv och sedan hämta ned dom på macken?

Så gjorde jag när jag bytte från Quadra 800 och OS 8.0 till iMac G4 och X. Det var f-n helt omöjligt att göra på något annat sätt.

Det som var jobbigast var alla jävla spammail som hunnit komma under de dagar jag var helt utan internet och fungerande dator...

Visst kan man det... men hur jobbigt blir inte det med runt 2000 mail som vissa har ibland. Då vill man ha en automatiserad process. Gråa hår och suck och galna skratt får jag när jag ska flytta mail från Netscape 4 till Entourage. Huvva.

Hmmm Apples rekommendation är inte helt vansinig. Men men som sagt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-22 20:52

Det finns annat sätt som är plattformsoberoende !
Starta din webserver (starta webdelning) och kopiera hur som helst eller tanka ner.
Spelar inget roll PC, Mac, alla olika operativ system !
Mycket enkel !

• Oregistrerad
  • 2004-02-23 00:24

Nja.. Efter att ha kollat ett tag på sidan märkte jag att det faktiskt fanns en tanke bakom namnen på mapparna/uppdelningen på skivan. Det var mest det jag tyckte såg fruktansvärt löjligt ut. Men den här linen gillar jag skarpt:

"Ge skivan du skapar namnet Byta så att du lätt kan identifiera den."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-23 14:40

Det mest pinsamma jag upplever som macanvändare är väl risken att sammanblandas med sådana här:
Macanvändare utan humor.

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2004-02-23 15:52

Det var väl inte direkt pinsamt? Snarare en naturlig reaktion. Betänk att för somliga av oss är att äga en G5 en dröm. Som man inte kommer att ha råd med, någonsin. Att sen se någon slakta den på det viset... *brrr*.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-23 21:26
Ursprungligen av The Answer Man:

Det var väl inte direkt pinsamt? Snarare en naturlig reaktion. Betänk att för somliga av oss är att äga en G5 en dröm. Som man inte kommer att ha råd med, någonsin. Att sen se någon slakta den på det viset... *brrr*.

Att inte ha tillräckligt med humor för att kunna avhålla sig från mordhot när någon utmanar ens lilla sektpsyke med ett harmlöst skämt, tycker jag är mycket pinsamt.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-24 12:21

Vi är allt Mac-talibaner vi...

1
Bevaka tråden