Det här är precis det som jag råkar ut för själv. I mitt fall är det oftast mail eller Safari som hänger och därefter går inget att starta. Ibland hjälper det faktiskt att rycka ut nätverkskabeln men för det mesta slutar det med en reset eftersom inget hjälper. Findern dör , badboll ... När inte ens terminalen svarar på kommandon eller remote login fungerar så...
Jag har disskuterat det här i någon tidigare tråd men glömt bort vilken. Precis som Mattias har jag labbat med att skapa nya konton etc. Men det verkar faktiskt som att man lösa problemen genom att städa upp bland cache och preference filer. Det finns en del heta disskutioner på Apples forum runt detta. Jag är iaf tämligen säker. Kör jag 10.3.1 fungerar allt fint. Så fort jag lägger på 10.3.2 dyker dessa hängningar, program som inte startar upp igen.
Prebinds, permissions , nada. Slänga preferencer och städa i cache och systemet rullar någon eller några dagar innan nästa tvärnit... Hoppas att 10.3.3 ska hjälpa för jag börjar faktiskt bli lite smått irreterad och längar inte direkt efter att göra en nedgradering till 10.3.1 en gång till.
Kan då tillägga att jag gjort hela ominstallationer med formatering av diskar och rubbet utan archiverings installationer. Boven är 10.3.2 den spökar till något med nätverksdrivisarna, det är mina 5 cent efter att
ha lagt timmar på att felsöka och isolera när problemet dyker upp.
Mvh
/Ulf