Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adamo ADSL 8Mbit fast IP för 297kr i månaden

Tråden skapades och har fått 155 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-12 11:19
Ursprungligen av Mattias Malm:

Han har samma modem, men får det inte att fungera. ADSL-lampan lyser inte på modemet. Inte ska man behöva mata in IP-inställningarna för att modemet ska känna av att det finns nåt i andra änden? Kan man anta att den installation som Adamo skrev skulle ske 7 okt inte har ägt rum ännu? Att Skanova strular som vanligt alltså?

Man behöver inte mata in några inställningar för IP-lagret för att länk-lagret (DSL) ska fungera. Har han provat med att göra general-reset (trycka på reset-knappen 3 ggr)? Då kommer modemet att ställa sig i bryggat läge, utan DHCP-server och med 192.168.1.1 som IP-adress för access till webservern.

Det ser ju onekligen ut som om hans anslutning i telestationen inte är klar, men det kan bero på något annat också (vilket ligger utanför min kunskap).

Adamo verkar ju vettigt. Men det ställdes en fråga tidigt i tråden om bristen på spansk hemsida, där kan jag bara instämma att det är förvånande. Och det enda jag kan hitta i frågan är följande:

http://www.itsweden.com/main.aspx?id=13&type=news&newsid=3205

Det verkar som att de kanske inte ens har bredbandsverksamhet i Spanien, utan har satsat på Sverige i första hand. Kanske ett gäng svenskar som startat företaget i Spanien för att det är fördelaktigare? Inte för att det spelar någon roll, men skulle vara trevligt att veta.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-11 12:51

Nu kom jag in där.

Står t ex: DSL Status: Connected

DSL Speed: 800KPS Upstream, 2400 KBps Downstrem
DHCP Server: Running

Och under Setup-Wan Setup står de: Connection: TELIA_Bridge_8_35

E telia inkopplat igen då?! Går inte att gå in på t ex: login1.telia.com

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-11 16:06
Ursprungligen av skatan:

Går inte att gå in på t ex: login1.telia.com

Vad får du för felmeddelande? Du har ju å andra sidan ingen anledning att gå en på en inloggningsmaskin som inte tillhör din nuvarande ISP, som dessutom sitter på 10.0.0.6 vilket inte routas på Internet. Så något mer relevant vore att ansluta sig till www.adamo.se eller liknande.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-11 15:15

Som du ser nu så betyder det att du är uppkopplad mot DSLAM:en på telestationen (det indikeras också av att Link-lampan lyser) och du har 2,4/0,8Mbps med en DHCP mot ditt interna nätverk. Men du måste i såfall den IP-adressen som ditt abbonemang har på det externa interfacet för att kunna köra NAT och DHCP mot det interna nätverket. Som du skriver så får du en 192-adress internt till din Mac, vilket är helt i sin ordning med tanke på den nuvarande inställningen av modemet.

I övrigt kör du i bryggat läge med (standard) G.DMT, RFC 1483 Ethernet over ATM, VPI=8 och VCI=35.

Nu kan du också köra kommandot

sudo tcpdump -n -i en0

Sudo är till för att tcpdump behöver lite mer rättigheter än vanligt för att ställa om ethernetporten på din dator. Du ska nu få något i stil med

tcpdump: verbose output suppressed, use -v or -vv for full protocol decode
listening on en1, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 96 bytes
15:11:00.853390 arp who-has 100.101.102.104 tell 105.106.107.108
15:11:04.338956 IP 109.110.111.112.6667 > 113.114.115.116.52692: P 2140066530:2140066654(124) ack 2085453527 win 57920 <nop,nop,timestamp 38521065 1352637735>
15:11:04.393174 IP 117.118.119.120.52692 > 121.122.123.124.6667: . ack 124 win 65535 <nop,nop,timestamp 1352637751 38521065>
^C
3 packets captured
3 packets received by filter
0 packets dropped by kernel

Ser du detta är du korrekt ansluten/uppkopplad. Nu gäller det bara att du har rätt uppgifter för ditt abbonemang så är du upp and running. Med uppgifter avser jag bla de namnservrar (DNS) som Adamo (eller rättare sagt Song) har. Utan dessa kommer du ingenstans. Antingen anger du desssa manuellt på din Mac eller (om jag minns rätt) så skriver du in dessa i modemet och så kommer de automagiskt till din Mac via DHCP-servern.

Senast redigerat 2004-10-11 15:40
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-12 09:54
Ursprungligen av frazze:

Som du ser nu så betyder det att du är uppkopplad mot DSLAM:en på telestationen (det indikeras också av att Link-lampan lyser) och du har 2,4/0,8Mbps med en DHCP mot ditt interna nätverk. Men du måste i såfall den IP-adressen som ditt abbonemang har på det externa interfacet för att kunna köra NAT och DHCP mot det interna nätverket. Som du skriver så får du en 192-adress internt till din Mac, vilket är helt i sin ordning med tanke på den nuvarande inställningen av modemet.

I övrigt kör du i bryggat läge med (standard) G.DMT, RFC 1483 Ethernet over ATM, VPI=8 och VCI=35.

Nu kan du också köra kommandot

sudo tcpdump -n -i en0

Sudo är till för att tcpdump behöver lite mer rättigheter än vanligt för att ställa om ethernetporten på din dator. Du ska nu få något i stil med

tcpdump: verbose output suppressed, use -v or -vv for full protocol decode
listening on en1, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 96 bytes
15:11:00.853390 arp who-has 100.101.102.104 tell 105.106.107.108
15:11:04.338956 IP 109.110.111.112.6667 > 113.114.115.116.52692: P 2140066530:2140066654(124) ack 2085453527 win 57920 <nop,nop,timestamp 38521065 1352637735>
15:11:04.393174 IP 117.118.119.120.52692 > 121.122.123.124.6667: . ack 124 win 65535 <nop,nop,timestamp 1352637751 38521065>
^C
3 packets captured
3 packets received by filter
0 packets dropped by kernel

Ser du detta är du korrekt ansluten/uppkopplad. Nu gäller det bara att du har rätt uppgifter för ditt abbonemang så är du upp and running. Med uppgifter avser jag bla de namnservrar (DNS) som Adamo (eller rättare sagt Song) har. Utan dessa kommer du ingenstans. Antingen anger du desssa manuellt på din Mac eller (om jag minns rätt) så skriver du in dessa i modemet och så kommer de automagiskt till din Mac via DHCP-servern.

Nix får de inte att fungera. Får samma text som förut.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-12 11:12

OK, är det möjligt att du kan berätta/bekänna lite om dina *NIX-kunskaper? För du du har inte berättat om det är någon skillnad på att skriva:

man tcpdump

eller som du skriver

sudo tcpdump -n -i en0

Om du får samma text (=utskriften av manualsidan till tcpdump) även när du kör tcpdump så har du något annat problem med din Mac (och installationen av Mac OS X). Visa vilket felmeddelande du får vid respektive kommando? Skicka gärna en fönsterdump av xterm/Terminalen för repsketive kommando som du utför så får vi jämföra.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-12 12:49
Ursprungligen av frazze:

OK, är det möjligt att du kan berätta/bekänna lite om dina *NIX-kunskaper? För du du har inte berättat om det är någon skillnad på att skriva:

man tcpdump

eller som du skriver

sudo tcpdump -n -i en0

Om du får samma text (=utskriften av manualsidan till tcpdump) även när du kör tcpdump så har du något annat problem med din Mac (och installationen av Mac OS X). Visa vilket felmeddelande du får vid respektive kommando? Skicka gärna en fönsterdump av xterm/Terminalen för repsketive kommando som du utför så får vi jämföra.

Mina kunsaper i nix = 0

Skall jag KLISTRA IN:
tcpdump -n -i en0 efter att gjort: man tcpdump

??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-12 13:14

Bra, då har vi närmat oss lite.

man tcpdump

var bara för att du skulle få ett humm om vad det var för kommando/program som jag ville att du skulle köra. Det visar alltså bara (en elektronisk version av) ett manualblad och kör inte själva programmet.

Det som är intressant är

sudo tcpdump -n -i en0

som är det kommandot/programmet som tittar på trafiken på din ethernetport och skriver ut en i (relativt bra) läsbar form på bildskärmen. Det var det som jag visade ett exempel på från min dator.

Du har alltså, olyckligtvis, bara kört ett och samma av mina exempel och varje gång fått en utskrift av manualsidan till programmet, men aldrig kört själva programmet. Jag tog det för självklart att det var uppenbart att jag gav dig två olika kommandon som du skulle köra, men det första var bara av informativ karaktär.

Så iväg med dig och kör det andra kommandot

sudo tcpdump -n -i en0

och berätta vad som händer.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-12 13:40

Första gången jag skrev sudo tcpdump -n -i en0 kom de fram: password:

men så muppa jag till de å gjorde om å då kommer de bara:

Last login: Tue Oct 12 13:41:42 on ttyp1
Welcome to Darwin!
ibook:~ nicklaskarlsson$ sudo tcpdump -n -i en0
sudo: tcpdump: command not found
ibook:~ nicklaskarlsson$

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-13 10:05
Ursprungligen av skatan:

Första gången jag skrev sudo tcpdump -n -i en0 kom de fram: password:

... vilket är alldeles i sin ordning. Du saknar automatiskt rätten att köra program/kommandon med root-rättigheter, men kommandot sudo kan under kontrollerade former tillåta dig att göra det. Dessutom så får (automatiskt från installationen av Mac OS X) alla som har administrationsrättigheter den möjligheten. Enklast är alltså att ge ditt konto admin-rättighet via systeminställningen Användare.

Vad det handlar om är att du ska ange ditt eget lösenord för att visa att du har rätt att köra ett privilegierat kommando/något som kräver privilegierade rättigheter (läs root-rättigheter)

Ursprungligen av skatan:

men så muppa jag till de å gjorde om å då kommer de bara:

vilket i klartext betyder? (För mig betyder muppa till = lägre grad av att strula till det)

Ursprungligen av skatan:

Last login: Tue Oct 12 13:41:42 on ttyp1
Welcome to Darwin!
ibook:~ nicklaskarlsson$ sudo tcpdump -n -i en0
sudo: tcpdump: command not found
ibook:~ nicklaskarlsson$

Nu har du varit och gjort något som du inte får. Du har nämligen uppenbarligen tcpdump installerat på din dator (man tcpdump ger utskrift av manualsidan). Programmet ligger i /usr/sbin, men du har på något sätt lyckats plockat bort /usr/sbin ur din $PATH, därav command not found. Så se bara till att du har admin-rättigheter på ditt vanliga konto och ge sedan ditt lösenord vid prompten.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-12 21:10

Dom ringde nyss från Adamo, pappa svara och snackade med dom.

Först börjar hon i telefonen med att säga ni kommer bli uppkopplade inom 2 dagar och de tar ca 2 dagar så får ni papper på hur ni ska koppla upp er.

Sen helt plötsligt i samma telefonsamtal så ändrar hon och säger. De kommer ta 2 veckor innan ni blir uppkopplade.

Och jag blir så förbannad! Så när han la på och förklarade skulle ringa upp till dom.

Då säger en telefonsvarare: Våra öppetider är: 10-21:30

Kl var 21:02 när jag ringde!

Min kompis som jag rekommenerade Adamo för innan jag fick detta utan bara hade hjälpt en kund att installera detta har också problem.

Han beställde några dagar efter mig, han pratade i telefon med adamo och dom sa att de skulle installeras. Efter de gått en månad så ringde han och dom sa, att stationen var full men du kommer ha internet inom 10 dagar annars får du ringa oss.

Det är upp till Skanova när dom installerar dig och enligt avtal mellan oss och Skanova kan de max 90 dgr.

Ångrar att jag valde Adamo!

  • Medlem
  • 2004-10-14 13:39

Svar från Adamo

Ursprungligen av skatan:

Dom ringde nyss från Adamo, pappa svara och snackade med dom.

Först börjar hon i telefonen med att säga ni kommer bli uppkopplade inom 2 dagar och de tar ca 2 dagar så får ni papper på hur ni ska koppla upp er.

Sen helt plötsligt i samma telefonsamtal så ändrar hon och säger. De kommer ta 2 veckor innan ni blir uppkopplade.

Och jag blir så förbannad! Så när han la på och förklarade skulle ringa upp till dom.

Då säger en telefonsvarare: Våra öppetider är: 10-21:30

Kl var 21:02 när jag ringde!

Det är fel på meddelandet. De som har hand om vår växel har svårt att förstå att vi vill byta ut vårt meddelande. Jag ber om ursäkt för det.

Öppettiderna är 10-21, men det kommer inom väldigt kort (om en dryg månad) utökas till längre tider, inklusive helgdagar.

Ursprungligen av skatan:

Min kompis som jag rekommenerade Adamo för innan jag fick detta utan bara hade hjälpt en kund att installera detta har också problem.

Han beställde några dagar efter mig, han pratade i telefon med adamo och dom sa att de skulle installeras. Efter de gått en månad så ringde han och dom sa, att stationen var full men du kommer ha internet inom 10 dagar annars får du ringa oss.

Det är upp till Skanova när dom installerar dig och enligt avtal mellan oss och Skanova kan de max 90 dgr.

Ångrar att jag valde Adamo!

Det är väldigt trist att du inte är nöjd, men vi kan verkligen inte göra något åt att Skanova (läs: Telia) klantar sig. Och tro mig, de gör de väldigt ofta. Om vi fick tillträde till telestationerna skulle det kunna gå på någon timme att fixa, men nu går det inte. Skanova äger (läs: har monopol på) kopparledningar/telefonstationerna och de ger ingen annan än Flextronic (läs: Telia) tillgång till stationerna.

Skanova och Flextronics tar i snitt två till fyra veckor på sig att prata med varandra och köra ut till stationen för att koppla in kundens kopparledningar till vår utrustning. I bland slarvar Skanova bort data i sin bas, et.c, vilket kan senlägga installationsdatumen ännu mer. Därför har de ett kontrakt med alla ADSL-leverantörer där de kan ta 90 dagar på sig att koppla in en kund. Samma sak måst vi därför ha i kontraktet med våra kunder.

Vi har därför aldrig garanterat installation på två till fyra veckor, men säger ofta att det är den tid det brukar ta. För säkerhetskull hänvisar vi även till Skanovas 90-dagars frist vi skrivit in i kontraktet med våra kunder.

Jag misstänker att personen som i telefon sade två dagar till dig sade fel. Inkoppling på två dagar är nämligen, som du kanske nu förstår, ytterst sällsynt.

Hoppas det här är en godtycklig förklaring.

Kalle
Adamo Bredband

<[email protected]>

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-14 14:53
Ursprungligen av adamo:

Det är fel på meddelandet. De som har hand om vår växel har svårt att förstå att vi vill byta ut vårt meddelande. Jag ber om ursäkt för det.

Öppettiderna är 10-21, men det kommer inom väldigt kort (om en dryg månad) utökas till längre tider, inklusive helgdagar.

Det är väldigt trist att du inte är nöjd, men vi kan verkligen inte göra något åt att Skanova (läs: Telia) klantar sig. Och tro mig, de gör de väldigt ofta. Om vi fick tillträde till telestationerna skulle det kunna gå på någon timme att fixa, men nu går det inte. Skanova äger (läs: har monopol på) kopparledningar/telefonstationerna och de ger ingen annan än Flextronic (läs: Telia) tillgång till stationerna.

Skanova och Flextronics tar i snitt två till fyra veckor på sig att prata med varandra och köra ut till stationen för att koppla in kundens kopparledningar till vår utrustning. I bland slarvar Skanova bort data i sin bas, et.c, vilket kan senlägga installationsdatumen ännu mer. Därför har de ett kontrakt med alla ADSL-leverantörer där de kan ta 90 dagar på sig att koppla in en kund. Samma sak måst vi därför ha i kontraktet med våra kunder.

Vi har därför aldrig garanterat installation på två till fyra veckor, men säger ofta att det är den tid det brukar ta. För säkerhetskull hänvisar vi även till Skanovas 90-dagars frist vi skrivit in i kontraktet med våra kunder.

Jag misstänker att personen som i telefon sade två dagar till dig sade fel. Inkoppling på två dagar är nämligen, som du kanske nu förstår, ytterst sällsynt.

Hoppas det här är en godtycklig förklaring.

Kalle
Adamo Bredband

<[email protected]>

Jag kan förstå att de inte kan koppla in på 2 dagar, men jag väntat över 1,5 månad nu!

Tycka vad man vill om monopol och allt de där,men jag tycker ni skyller lite väl mycket ifrån Er och tar inte emot kritik på rätt sätt!

Jag mejlat 3 st mejl där jag både haft frågor och kritiserat Er. Inget av dom har jag fåt svar på, men mejl imellan som bara handlat om frågar har ni svarat på.

3:e gånger har ni sagt att ni skall kolla upp saker och ting och återkomma till min mobil. INGEN av dom gångerna har ni ringt upp.

  • Medlem
  • 2004-10-15 12:06
Ursprungligen av skatan:

Jag kan förstå att de inte kan koppla in på 2 dagar, men jag väntat över 1,5 månad nu!

Tycka vad man vill om monopol och allt de där,men jag tycker ni skyller lite väl mycket ifrån Er och tar inte emot kritik på rätt sätt!.

Det är jättetrist att det tagit lång tid, men Skanova reserverar sig 90 dagar föra att koppla in en kund. 1½ månad är ungefär halva den tiden. Vi kan inget annat göra än att fråga dem när de tror sig ha tid att komma ut till din telefonstation och utföra jobbet.

Mig vetligen skyller vi aldrig _ifrån_ oss, däremot skyller vi ofta på Skanova. De är onekligen struliga och tar mycket tid på sig. Ibland upp till 90 dagar.

Ursprungligen av skatan:

Jag mejlat 3 st mejl där jag både haft frågor och kritiserat Er. Inget av dom har jag fåt svar på, men mejl imellan som bara handlat om frågar har ni svarat på.

3:e gånger har ni sagt att ni skall kolla upp saker och ting och återkomma till min mobil. INGEN av dom gångerna har ni ringt upp.

Anledningen till det är att den tekniska supporten har ingen backlog och mail dit brukar bli svarade på inom ett par minuter. Kundtjänst är överbelastade med flera hundra FAQ-mail om dagen: "Kan jag få ADSL?", "Vad kostar det?" och "Hur lång tid tar det?". Det är där din kritik har hamnat. Du kommer få svar på dina frågor, men ibland tar det väldigt lång tid.

Jag tycker det är ganska sunt att inkopplade kunder har lite mer prioritet i mailkön än de som undrar när de kommer kopplas in, då vi inte kan påverka det sistnämnda.

Vill du ha omedelbart svar är det bara att ringa oss. Jag vet tyvärr ingenting om ditt ärende, men det är väldigt sällan vi ringer upp kunder. Vi ber dem som oftast återkomma till oss. Har vi trots det sagt att vi skall återkomma när vi har information handlar det om att vi inte fått någon information från vår underleverantör Skanova.

Kalle
Adamo Bredband
<[email protected]>

Senast redigerat 2004-10-15 13:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 13:43

Skanova lyckades felkoppla min lina tre gånger. Det är frustrerande för man vill inte gapa och skrika åt leverantören (i mitt fall adamo) och Skanova har man väl som privatperson inte tillgång till. Hopplöst läge var det. Nu funkar allt bra, antagligen tills nästa gång Skanova skickar in praktikanter i min telestation

  • Medlem
  • 2004-10-14 13:56
Ursprungligen av Linus:

Skanova lyckades felkoppla min lina tre gånger. Det är frustrerande för man vill inte gapa och skrika åt leverantören (i mitt fall adamo) och Skanova har man väl som privatperson inte tillgång till. Hopplöst läge var det. Nu funkar allt bra, antagligen tills nästa gång Skanova skickar in praktikanter i min telestation

Det är lugnt. Ring och be oss skrika på dem, så gör vi det åt dig.

Kalle
Adamo Bredband

<[email protected]>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-15 12:57

Usch, det måste vara jobbigt för xDSL-leverantörer att vara så beroende av Skanova! Det kan inte vara kul för kundtjänsten att inte kunna ge klara besked till kunderna, framförallt när det gäller ärenden där man knappt har någon insyn alls.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-24 14:36

Och jag har fortfarande inte fått något internet.

Börjar undra va fan jag ska ta mig till.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 18:06
Ursprungligen av skatan:

Och jag har fortfarande inte fått något internet.

Börjar undra va fan jag ska ta mig till.

Jag ställer mig samma fråga. (Dock utan kraftuttrycket ) Varje gång jag talar med Adamo kommer min installation "troligen inom några få dagar". Börjar bli lite jobbigt faktiskt. Jag har funderat på att hoppa av tåget och välja Universal, men då börjar ju räkneverket om, och kanske får man samma problem igen eftersom de också förlitar sig på Skanovas tjänster...

  • Medlem
  • 2004-10-25 12:07
Ursprungligen av Mattias Malm:

Jag ställer mig samma fråga. (Dock utan kraftuttrycket ) Varje gång jag talar med Adamo kommer min installation "troligen inom några få dagar". Börjar bli lite jobbigt faktiskt. Jag har funderat på att hoppa av tåget och välja Universal, men då börjar ju räkneverket om, och kanske får man samma problem igen eftersom de också förlitar sig på Skanovas tjänster...

Allt är väldigt beklagligt och jag ber om ursäkt för Skanova.

Av dem får vi ett preliminärt installationsdatum.

Ibland är de klara flera dagar i förväg, ibland tar de ett par dagar till på sig. I vissa fall håller de inte alls vad de tror sig klara, utan blir flera veckor försenade. Ibland glömmer de bort saker. Ibland slarvar de bort beställningar. Ibland tar de sönder sin databas med beställningar. Ibland glömmer de bort att berätta att de har installerat.

Av ovanstående anledningar tillåter sig Skanova 90 dagar att koppla in två koppartåtar i DSLAM:en.

Det finns tyvärr ingen bättre förklaring.

När vi säger "troligen" menar vi just troligen. Normalt sett går det hela på 10-20 dagar. Vi brukar säga 2-4 veckor för att ta i. Åtminstånde jag berättar för alla att Skanova kan ta 90 dagar på sig.

Kalle
Adamo Bredband
<[email protected]>

Senast redigerat 2004-10-25 16:38
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-25 13:37

Men vi kan väl inte drabbas som tredjeman om ni har avtal med Skanova som är på 90 dagar?

Idag fick jag ett nytt roligt besked från Er!

Mitten av november. Härligt, skoj, gud vad jag gillar Er.

  • Medlem
  • 2004-10-25 16:36
Ursprungligen av skatan:

Men vi kan väl inte drabbas som tredjeman om ni har avtal med Skanova som är på 90 dagar?

I avtalet mellan dig och oss står det naturligtvis också att det kan ta upp till 90 dagar. Vi kan tyvärr inte ge bättre vilkor än de Skanova ger oss.

Kalle
Adamo Bredband
<[email protected]>

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 21:21

Underbart !!!!

Nu har jag äntligen fått min uppkoppling och slipper Telia.... Det sista som telia gjorde var att koppla ur mig en vecka innan avtalad tid precis lagom i månadskiftet när alla räkningar skall betalas.... Ja ja
Vill bara säga att det fungerat smidigt och fint med adamo och verkligen lätt att konfigurera.

Hälsningar ebbe

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-11-05 09:43
Ursprungligen av ebbe:

Nu har jag äntligen fått min uppkoppling och slipper Telia.... Det sista som telia gjorde var att koppla ur mig en vecka innan avtalad tid precis lagom i månadskiftet när alla räkningar skall betalas.... Ja ja
Vill bara säga att det fungerat smidigt och fint med adamo och verkligen lätt att konfigurera.

Hälsningar ebbe

Synd att inte alla har samma goda erfarenhet (mest för Adamos skull).

Sitter själv här och skulle haft mitt installerat den 1 Oktober, men icke. Senast sa dom att jag skulle få mitt i mitten av November.

Kul att Adamos egna supportpersonal ifråga sätter varför i hevlete man valt Adamo och säger de är skit. Lojala anställda eller ett skit företag?

Ursprungligen av skatan:

Synd att inte alla har samma goda erfarenhet (mest för Adamos skull).

Sitter själv här och skulle haft mitt installerat den 1 Oktober, men icke. Senast sa dom att jag skulle få mitt i mitten av November.

Kul att Adamos egna supportpersonal ifråga sätter varför i hevlete man valt Adamo och säger de är skit. Lojala anställda eller ett skit företag?

Var har du sett att Adamos supportpersonal säger att deras företag är skit?

  • Medlem
  • 2004-11-05 10:13
Ursprungligen av Joacim Melin:

Var har du sett att Adamos supportpersonal säger att deras företag är skit?

Det undrar jag med.

--
Kalle
Adamo bredband
<[email protected]>

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-11-05 14:26

Jag har inte sett, utan hört det.

I Adamos telefonsupport i förra veckan.

  • Medlem
  • 2004-11-05 15:15
Ursprungligen av skatan:

Jag har inte sett, utan hört det.

I Adamos telefonsupport i förra veckan.

Det är jättetrist och beklagligt att du har haft problem med installationen. På väldigt många sätt har vi förklarat att Skanova har problem med sig, sina tjänster och din installation. Vi pratar med dig i telefon ganska ofta, vi svarar till och med på dina klagomål i publika forum. Vi gör faktiskt allt i vår makt för att snabba på processen, och vi berättar allt för dig.

Att du trots det sprider illvilliga rykten om oss är ganska trist.

--
Kalle
Adamo bredband
<[email protected]>

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-11-05 19:43
Ursprungligen av adamo:

Det är jättetrist och beklagligt att du har haft problem med installationen. På väldigt många sätt har vi förklarat att Skanova har problem med sig, sina tjänster och din installation. Vi pratar med dig i telefon ganska ofta, vi svarar till och med på dina klagomål i publika forum. Vi gör faktiskt allt i vår makt för att snabba på processen, och vi berättar allt för dig.

Att du trots det sprider illvilliga rykten om oss är ganska trist.

--
Kalle
Adamo bredband
<[email protected]>

Jag är öppen för diskussion, och sprider inte illvilliga rykten. Allt jag sagt om hur jag blivit behandlade av Er, Era lovord, er dåliga bortförklaringar är sant. Så varför i h*lvete skulle jag "sprida illvilliga rykten". Som om jag skulle hittat på de jag hört?

De ända rykten jag spridit om Adamobredband är att ett ny leverantör kommit på marknaden och erbjuder bredband till folk i Uddevalla där vi tidigare knappt haft annat än Telia. Jag gjort så minst 2 andra beställt (och nu till slut fått sitt bredband) och de jag får av Er. Är olika besked, lovord och nu ett slag från Er att jag skulle sprida rykten och ljuga?

Är jag ingen god konsument, och finner mig inte i dåligt bemötande, betyder de då automatiskt ljuger?

Bevaka tråden